טלפון של פעם (צילום: Goir/depositphotos.com)
טלפון של פעם (צילום: Goir/depositphotos.com)

שמן למדורת הפאניקה

פורסם בתאריך: 15.4.24 07:01

חברים, בחיי שאני מנסה. נשבע לכם בכל היקר לי, אני מנסה בכל כוחי לשפוט באופן אובייקטיבי והגון, בלב פתוח ובנפש חפצה את פעולותיו של ראש העיר החדש-ישן. אבל שוד ושבר, יונה יהב עצמו הופך בפעולותיו ובמוצא פיו את מלאכת הפרגון אליו לבלתי אפשרית.

בעת הנוכחית, בייחוד בימים האחרונים שבהם מפלס הלחץ מתגובה איראנית נמצא גם כך במדרגה גבוהה, מומלץ לכל איש ציבור לשקול היטב את התבטאויותיו ולבחור מילותיו בתבונה. ותבונה היא בערך הדבר האחרון שניתן לייחס להתבטאויותיו האחרונות של יהב, שמהן ניתן להבין כי האפוקליפסה עומדת בשערי הצ'ק פוסט ומחכה להתרגש עלינו בכל רגע.

חיזרו לטלפון קווי כי הרשת הסלולרית יכולה לקרוס במתקפה איראנית, ורק שתדעו – אנחנו חזק על הכוונת. זו, פחות או יותר, רוח הדברים, בתוספת עוד אי אלו פעמוני פאניקה מצלצלים בעוז.

אז כן, סביר להניח שאכן נשקפים לנו סיכונים כאלו ואחרים בתקופה מתוחה זו, ומומלץ מאוד לא להיכנס לשאננות. בין זה לבין לזרוע פאניקה מוחלטת בציבור בהתבטאויות כל כך חסרות אחריות, יש מרחק ויש מנעד פעולות ומילים רחב מאוד שממנו אפשר לבחור. כולם גם ככה על קוצים ומסתכלים בשמים ובפושים בחרדה גמורה, ולא ברור למה צריך לתבל אותה בעוד אזהרה וזעקה שיש בה מעט פרקטיקה והמון פאניקה.

 

 

לא ברור מה ניסה יהב להשיג בהתבטאות הזאת, אבל אני מאוד בספק אם ההשתוללות הוורבלית הזאת היתה אפקטיבית. גם אם הוא צודק והרשת הסלולרית תקרוס טוטלית (ואני מאוד בספק לגבי מידת הדיוק באיום הספציפי הזה, אבל ניחא), יש דרכים אחרות ורגועות הרבה יותר שבהן ניתן להמליץ לתושבי העיר להוסיף גם קו טלפון נייח לביתם.

סתם דוגמה שעבדתי עליה במשך שתי דקות שלמות: "אזרחי חיפה היקרים, אנחנו עומדים בפני ימים מתוחים ביטחונית, הן ברמה הלאומית והן ברמה העירונית. חשוב שתדעו שאנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, אבל על כל פנים וליתר ביטחון, אנחנו ממליצים לכם להוסיף לביתכם גם טלפון קווי, על מנת שתוכלו, במקרה הצורך, ליצור קשר עם כוחות הביטחון, השיטור והמוקד העירוני ולקבל מהם סיוע במהירות וביעילות".

זה לא היה קשה, נכון? אם אני יכול לעשות את זה, ואני ממש לא חומר לראש עיר, גם מי שישב על הכס שני עשורים בערך יכול.
ואולי אין באמת סיבה לצפות. אולי, ואני אומר זאת בצער, הזמן והגיל עושים את שלהם, והחושים הפוליטיים, שלא לומר הטאקט וההיגיון הבסיסי של אדם הנושא במשרת מנהיגות כל כך חשובה, כבר לא בשיאם. לפחות לפי השבועות הראשונים לכהונת יהב המחודשת, נראה שאלו הם פני הדברים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר