היערכות לקליטתם של חולי קורונה (צילום: תומר אפלבאום)
היערכות לקליטתם של חולי קורונה (צילום: תומר אפלבאום)

מצד אחד – פאניקה; מצד אחר – "על מה המהומה?"

תושבי קרית חיים התעוררו הבוקר אל תוך בלבול וחוסר ודאות. לא מעט הורים בקריה לא שלחו את ילדיהם ללימודים, ולא רק בחטיבת הביניים דגן, מחשש למגע עם בני משפחה של התלמידים ששוהים בבידוד, בעוד שאחרים משדרים ביטחון ואומרים: "כל ההיסטריה מסביב היא מיותרת"

פורסם בתאריך: 23.2.20 12:08

תושבי קרית חיים התעוררו הבוקר (ראשון) ליום שהבלבול שולט בו: מצד אחד – פאניקה והיסטריה, מצד אחר – תחושת ביטחון וניסיונות הרגעה. ההנחיה שניתנה ל-60 תלמידי כיתות ט' בחטיבת הביניים דגן להישאר בבידוד עד ליום רביעי בגלל שטיילו במצדה סמוך לקבוצת התיירים מדרום קוריאה שנמצאו חולים בווירוס הקורונה, התקבלה בהפתעה.

טירן לסרי, אב לתלמידת כיתה ט' בחטיבת הביניים דגן שהונחתה להישאר בבידוד: "הילדה נשארה בבית. אנחנו ההורים לא קיבלו הנחיה להישאר עם הילדים אלא להמשיך כרגיל. הבת שלי מרגישה טוב ואין לה חששות. היא ילדה של בית ולא טיפוס שמרבה לצאת, כך שלהישאר בבית עד יום רביעי לא יהיה קשה לה. בית הספר מקבל הנחיות ממשרד החינוך ומעביר אותן אלינו".

אמא לילדה אחרת שנמצאת בבידוד: "יוצרים פה מהומה על לא דבר. הילדים חזרו מהטיול כבר לפני עשרה ימים. אמרו להם שתקופת הדגירה של הווירוס היא 14 יום, וקבעו שרק הילדים ייכנסו לבידוד, לא ההורים. מאז הילדים הסתובבו, נסעו באוטובוסים ונפגשו עם חברים, ואם כך – חצי מדינה צריכה להיות בהסגר. בינתיים הכל בסדר, כולם מרגישים טוב, אין ילדים חולים ואין מורים חולים. אמרו לנו שאם חלילה מישהו מרגיש לא טוב, יש לפנות למד"א. נתנו לנו את כל ההנחיות, וההתנהלות של בית הספר ושל משרד הבריאות היתה מעולה. אני מאמינה שאם משהו יתפתח מעבר לכך, ההתנהלות תהיה אחרת. נותרו עוד שלושה ימים וחצי, ואז נהיה אחרי זה. כל ההיסטריה מסביב היא מיותרת".

יו"ר ועד קרית חיים שלמה אוחיון שוחח עם חלק מההורים שילדיהם נמצאים בבידוד. "אני יודע ששלומם טוב מאוד, והבריאות חשובה עכשיו יותר מכל. התלמידים מבחינתם היו רוצים עוד ימים כאלה שבהם הם נשארים בבית. אין צורך להיכנס ללחץ, וההורים צריכים להישאר רגועים. אני מקווה שזה יסתדר ויעבור מהר".

 

היערכות כללית להגעת הווירוס (צילום: מוטי מילרוד)

היערכות כללית להגעת וירוס הקורונה (צילום: מוטי מילרוד)

 

 

עם זאת, לא מעט הורים בקריה בחרו לא לשלוח את ילדיהם ללימודים, ולא רק בחטיבת הביניים דגן. הורים לתלמידים בית הספר היסודי גורדון בקרית חיים מערבית, שהעדיפו לא לשלוח את ילדיהם ללימודים, מספרים כי בקבוצות הווטסאפ של בית הספר העלה מספר לא מבוטל של הורים את החשש כי לחלק מתלמידי דגן אשר שוהים בבידוד ביתי יש אחים שלומדים בכיתות עם ילדיהם.

אם לילדים שלומדים בגורדון אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "החלטתי לא לשלוח אותם היום, ונראה מה יהיה בימים הקרובים. אני מקווה שתצא הודעה על חזרה לשגרה. הרבה הורים אמרו שיש להם ילדים שלומדים עם אחים של תלמידים בדגן, וזה בהחלט מפחיד".

מנגד, אם אחרת ששלחה את בתה לבית הספר סיפרה: "קראתי בלילה על הילדים שהוחלט שיישארו בבידוד, ובקבוצות ההורים התפתחו דיונים בעניין. אני חשבתי שבגלל שגם ככה עברו עשרה ימים מאז שהתלמידים האלו באו במגע עם קבוצת התיירים מדרום קוריאה, אז זה כבר לא משנה. לא קיבלנו שום הנחיה אחרת, אז שלחתי את הבת שלי לבית הספר".

ממשרד החינוך נמסר לגבי בית הספר גורדון: "רוב התלמידים הגיעו לבית הספר כבשגרה. התלמידים שנותרו בבית מלווים על ידי הצוותים החינוכיים שעומדים עמם בקשר שוטף".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמרי

    ההערכות היא זריעת פאניקה מיותרת ותמריץ להורים להישאר בבית שבועיים ולא לעבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר