צוותים רפואיים נערכים להגעת נשאי קורונה (צילום: מוטי מילרוד)
צוותים רפואיים נערכים להגעת נשאי קורונה (צילום: מוטי מילרוד)

האם הקורונה הגיעה לקרית חיים? 60 תלמידים נשלחו לבידוד

כ-60 תלמידי חטיבת הביניים דגן בקרית חיים, חמישה מורים ומאבטח נשלחו לבידוד לאחר ששהו ב-12 בפברואר במצדה, סמוך לקבוצה של תיירים מדרום קוריאה שחלקם נדבקו בווירוס הקורונה. מנהלת תיכון קרית חיים שלחה מסר מרגיע להורים ולתלמידים

פורסם בתאריך: 22.2.20 21:45

כ-60 תלמידי חטיבת הביניים דגן בקרית חיים, חמישה מורים ומאבטח נשלחו הערב (שבת) לבידוד עד ליום רביעי הקרוב במטרה לוודא שהם לא נדבקו בווירוס הקורונה. במסגרת טיול של בית הספר שהו התלמידים ב-12 בפברואר במצדה, סמוך לקבוצה של תיירים מדרום קוריאה שכמה מהם אובחנו היום (שבת) כמי שנדבקו בנגיף.

יצוין כי נכון לעכשיו אין בקרב התלמידים, המורים והמאבטח תסמינים המעידים על הידבקות בקורונה.

לנוכח האירועים פתח משרד החינוך קו חירום שיאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו ייתן מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יחל לפעול מחר (ראשון) בשעה 8:00 ועד לשעה 19:00. מספרי הטלפון של קו החירום הם 1-800-250025 ו-073-3931111. במשרד החינוך אומרים שהקו לא ייתן מענה בנושאים בריאותיים (הנחיות בעניין הקורונה) ושבעניין זה יש לפנות למשרד הבריאות.

לדבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ, מנכ"ל המשרד שמואל אבואב ומנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל עומדים בקשר רציף עם משרד הבריאות ומעדכנים את המערכת בהתאם. כמו כן, צוות הפיקוח במחוז חיפה מלווה את בית הספר בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

חטיבת הביניים דגן (צילום: רמי שלוש)

חטיבת הביניים דגן (צילום: רמי שלוש)

 

 

חני גרינברג, מנהלת תיכון קרית חיים שחטיבת הביניים דגן היא חלק ממנו, שלחה הערב להורים ולתלמידים הודעה שבה נכתב: "ב13-11 בפברואר, לפני כעשרה ימים, יצאו תלמידי שכבת ט' מחטיבת הביניים דגן לטיול שנתי. ככל הנראה, במהלך הטיול בהיותם במצדה הם פגשו קבוצת תיירים מדרום קוריאה. היום יצאה הנחייה לכל מי ששהה במחיצתם של הקוריאנים עד 15 דקות (גם אם לא ברצף) ובמרחק של שני מטרים נדרש לדווח לרופא המשפחה. הוראת משרד הבריאות ומשרד החינוך היא להיכנס לבידוד ביתי עד 26 בפברואר, כולל. הנהלת בית הספר מקיימת דיונים רציפים לקבלת הנחיות מקצועיות ממשרד הבריאות, ממשרד החינוך ומעיריית חיפה".

עוד כתבה גרינברג: "לתלמידים ולמורים שמתבקשים להיכנס לבידוד ולהישאר בביתם אנו נתקשר בשעות הקרובות. כמו כן, תלמידים ומורים אלו יקבלו ליווי של הצוות החינוכי הייעוצי ושל שפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי של עיריית חיפה). חשוב לציין כי בישראל החליטו ללכת לחומרה כדי ללכת על הצד הבטוח, ולכן נחכה בסבלנות את מספר הימים הבודדים שבהם התלמידים והמורים מתבקשים להישאר בביתם. אנחנו מאמינים שבעוד מספר ימים נחזור כולנו לשגרה בטוחה ובריאה".

בפנייה להורים כתבה גרינברג: "שימו לב, הנושא הוא רגיש מאוד בימים האחרונים ומעלה חששות בקרב אנשים רבים. זהו מצב טבעי, אך יחד עם זאת חשוב להיאחז בעובדות, להירגע ולהרגיע. אנחנו רוצים להדגיש כי לכל שאלה, התייעצות או התלבטות אתם מוזמנים ומתבקשים לשתף את הצוות החינוכי בבית הספר במקביל לרופא המשפחה. כמו כן, משרד החינוך פתח קו פתוח לשיחות עם הורים ועם תלמידים. קו זה יאויש על ידי השירות הפסיכולוגי ייעוצי, ויינתן מענה רגשי להתמודדות עם המצב. אנחנו מאחלים בריאות שלמה ואיתנה לכל התלמידים, המורים ומשפחותיהם".

מנהלת חטיבץ הביניים דגן עפרה טנדלר: "מיד עם פרסום ההודעה של משרד הבריאות יצרתי קשר עם מוקד החירום של המשרד והבאתי בפניו את הפרטים על השהות המשותפת של תלמידי בית הספר וצוות המורים עם המשלחת מדרום קוריאה, בעת שטיילו במצדה. לנוכח זאת הנחה משרד הבריאות כי הם ייכנסו לבידוד. נמשיך לעמוד בקשר רציף עם משרד החינוך ועם המחוז לכל עדכון נוסף. עד עכשיו דאגנו לעדכן את המורים ואת ההורים ולתת להם תמונה מסודרת על האירוע. החל ממחר נדאג להעביר לתלמידים שבבידוד את כל החומר הלימודי הנדרש באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות שלנו. הפיקוח של משרד החינוך, הייעוץ החינוכי והשירות הפסיכולוגי העירוני נכנסו לתמונה, והם ילוו את בית הספר בימים הקרובים".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה נמצאת בקשר ובתיאום מלא מול משרד הבריאות ומשרד החינוך ופועלת לפי הוראותיהם בנושא הטיפול בתלמידי קרית חיים שנמצאים בבידוד עד יום רביעי. ככל שיהיו הנחיות לציבור, אלה יפורסמו בדף העירייה. ראש העיר עינת קליש רותם שוחחה הערב עם הגורמים המקצועיים במשרד החינוך ובעירייה אשר עומדים בקשר ישיר עם משרד הבריאות. צוותי העירייה יעניקו לתלמידים, להוריהם ולצוות החינוכי ליווי מלא ככל שיידרש. לשאלות נוספות פתחה העירייה קו פתוח לתלמידים ולבני משפחותיהם במספרים 04-8356530/1/2/3".

נוסף על התלמידים מקרית חיים, תלמידים ומורים מבית הספר מקיף טוביהו בבאר שבע שטיילו בגן הלאומי תל שבע שהו במחיצתם של התיירים מדרום קוריאה ונשלחו לבידוד, וכך גם 90 תלמידים מבית הספר מקיף אלון בעפולה ששהו סמוך לקבוצת התיירים במצדה.

 

המעבדה המרכזית של משרד הבריאות (צילום: תומר אפלבאום)

המעבדה המרכזית של משרד הבריאות (צילום: תומר אפלבאום)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טרוף לחלוטין מה זה לבודד,60 תלמידים לא חולים
    כולם התחרפנו פה

  2. מינהלת 2030 השכירו יועץ רפואי מומחה נגיפים לחצי שנה בשכר של 28 אלף שח

    אנחנו מסודרים פה !! יש מבוגר אחראי

  3. דגניה MAN

    עם הבניינים המתפוררים שיש פה, שום בידוד לא יהיה אפקטיבי.
    תתחילי להריץ פה פרויקטים של פינוי בינוי יא קליש.
    ולא 12 מטר ברוטו לדירה (נטו 9). רוצים דירה ולא קופסת גפרורים חדשה עם ארנונה מופקעת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר