חטיבת הביניים דגן (צילום: רמי שלוש)
חטיבת הביניים דגן (צילום: רמי שלוש)

תלמידי דגן יסיימו מחר את תקופת הבידוד

תלמידי חטיבת הביניים דגן בקרית חיים, שיסיימו מחר את הבידוד שאליו הם נכנסו בעקבות המגע שקיימו עם קבוצת התיירים מדרום קוריאה שחלקם חלו בקורונה, ישובו ללימודים ביום חמישי. לקראת חזרתם לבית הספר פרסם משרד החינוך שורה של הנחיות

פורסם בתאריך: 25.2.20 11:54

תלמידי חטיבת הביניים דגן בקרית חיים יסיימו מחר את הבידוד שאליו הם נכנסו בעקבות המגע שקיימו עם קבוצת התיירים מדרום קוריאה שחלקם חלו בקורונה, וישובו ללימודים ביום חמישי.

לקראת חזרתם לבית הספר פרסם משרד החינוך שורה של הנחיות: תלמידים ואנשי צוות שהשלימו את יתרת 14 יום הבידוד הביתי ללא תסמינים יכולים לשוב למוסד החינוכי ללא צורך באישור רפואי; המורים והתלמידים אינם צריכים לפנות לרופאי המשפחה לצורך קבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות או חזרה למוסד החינוכי; מומלץ לכולם לשמור על היגיינה –  שטיפת ידיים עם סבון ומים, וכיסוי הפה והאף בעת שיעול או עיטוש; אם מישהו חש שלא בטוב, שיישאר בבית.

 

 

ההנחיות כוללות גם חזרה לשגרה: לקיים שיח בחדר המורים – מומלץ לקיים שיח מקדים עם המורים לקראת החזרה של התלמידים לבית הספר במטרה לעבד את החוויה של הצוות החינוכי וללוות ולתמוך במורים; לערוך בדיקת נוכחות – חשוב להקפיד ולברר מי מהתלמידים לא הגיע למוסד החינוכי ולברר את סיבת ההיעדרות. במקרים שבהם תלמידים נמנעו מלבוא עקב חשש, יש לעודד אותם ואת הוריהם להגיע ולעבד את החוויה ביחד עם כולם; לתת מידע ברור ופשוט – כדאי להקדיש זמן ולהסביר על שלבי החזרה לשגרה במילים פשוטות וברורות; לשתף חוויות – חשוב לאפשר לתלמידים לשתף בחוויה שעברו; לתת תשומת לב מיוחדת לתלמידים חרדים – ילדים שונים (וגם מבוגרים) מגיבים בצורה שונה במצבי לחץ. חשוב שאנשי החינוך ישדרו אמון ביכולת החזרה של התלמידים לשגרה ויהיו ערניים לתלמידים הזקוקים להתייחסות מיוחדת; לשמור על השגרה – השגרה מחזקת את הרציפות ואת תחושת הביטחון והמוגנות, ולכן לאחר שיח בשעה הראשונה מומלץ לחזור לשגרת לימודים; ליידע ולשתף את ההורים בכל מה שנעשה בבית הספר בהקשר לנושא זה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר