בית הספר חוגים (צילום: שושן מנולה)
בית הספר חוגים (צילום: שושן מנולה)

שכבת כיתות י' בבית הספר חוגים נכנסת לבידוד

תלמידי בית הספר חוגים שהו במהלך טיול בירושלים סמוך לקבוצת תיירים גרמנים שחלקם אובחנו כחולים בקורונה. לאחר בדיקה שערך בית הספר הוחלט שהשכבה כולה, אשר מונה 122 תלמידים, תיכנס לבידוד. יו"ר ועד ההורים אילנה דיחנו: "לפי מה שידוע לנו, לא נוצר מגע בין התלמידים לקבוצה הגרמנית"

פורסם בתאריך: 10.3.20 17:10

הנהלת בית הספר חוגים הורתה ל-122 תלמידי שכבת כיתות י' ולשישה מורים להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה. התלמידים היו בשבוע שעבר בעיר דוד בירושלים במהלך טיול בית ספרי בעת שבאותו המקום שהתה קבוצת תיירים גרמנים שהגיעה מבית לחם ברשות הפלסטינית ואשר בין אנשיה אובחנו חולי קורונה. חברי הקבוצה הגרמנית באו לפני כן במגע עם חולה קורונה מבית ג'אלה.

עוד לפני פרסום ההחלטה, כשנדמה היה שלא כל תלמידי השכבה ייכנסו לבידוד, אמרה יו"ר ועד ההורים של בית הספר אילנה דיחנו כי העובדה שהתלמידים שהו בקרבת הקבוצה התגלתה כאשר משרד הבריאות פרסם את המקומות שבהם שהו התיירים: "המורים דיווחו להנהלת בית הספר, וגם ועד ההורים נמצא בתמונה. בהתחלה דובר על כך שכל התלמידים ייכנסו לבידוד, אבל לאחר מחשבה שנייה הוחלט להמתין עם ההחלטה הזו".

מאיזו סיבה?

"חלק מהתלמידים טיילו עם מדריך אחר במסלול אחר ולא היו במקום שבו היו התיירים הגרמנים. עכשיו בית הספר מוודא בדיוק מי ביקר איפה ובאיזו שעה. אנחנו מקווים שנדע בקרוב את התוצאות ואז נודיע להורים. יש כמובן גם מורים שהיו באותו המסלול, וגם הם יצטרכו להיות בבידוד. לפי מה שידוע לנו, לא נוצר מגע בין תלמידי חוגים לקבוצה הגרמנית, אבל מבדיקת לוחות הזמנים רואים שיש חפיפה".

בתום הבדיקה של בית הספר הוחלט כאמור היום (שלישי) שכל תלמידי השכבה ושישה מורים ייכנסו לבידוד.

במכתב להורי תלמידי כיתות י' כתבה מנהלת חוגים מילנה מירון: "ב-4 במרץ ביקרו תלמידי כיתות י' שלנו בעיר דוד בירושלים. באותן השעות שהתה קבוצת תיירים מגרמניה באותם האתרים. פורסמה הודעה כי מי ששהה בסביבת התיירים בקבוצה המדוברת מתבקש להיכנס לבידוד. לאחר שקיימתי בירורים עם משרד החינוך, עם עיריית חיפה ועם משרד הבריאות, ובהתאם להוראות משרד הבריאות התבקשנו להודיע לכל 122 התלמידים ולאנשי הצוות שהשתתפו בפעילות ביום זה להיכנס לבידוד במסגרת זהירות מונעת. העיר התמודדה כבר עם בידוד של שכבת תלמידים בתיכון קרית חיים, ולשמחתנו כולם חזרו מהבידוד בריאים ושלמים. מה שחשוב הוא להעביר את הימים האלה בצורה חיובית ורגועה ככל הניתן. לצורך כך אנו שולחים לכם הנחיות של שפ"י (השירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך; ש"מ) להורים שילדם בבידוד, וקבצים נוספים שיסייעו לכם להעביר את השהות בבית".

בהמשך כתבה מירון: "נעשה הכל באמצעות הכלים העומדים לרשותנו כדי לשמור על שגרת לימודים ועל שגרת קשרים בין אישיים-חברתיים לתלמידים שישהו בבידוד, וזאת באמצעות הטלפון הסלולר, קבוצות ווטסאפ ורשת הלמידה מרחוק שמאפשרת לנו ולתלמידים ביצוע משימות מתוקשבות ולמידה אישית וקבוצתית מרחוק. אנו מבקשים את הבנתכם ואת הקפדתכם על קיום תקופת הבידוד בהתאם להוראות המדינה. תקופת הבידוד היא ל-14 יום החל מ-4 במרץ ועד 18 במרץ. צוות בית הספר עומד לרשותכם לכל שאלה".

 

 

ממשרד החינוך נמסר כי יותר מ-300 תלמידים במחוז חיפה נמצאים בבידוד נכון להיום (שלישי) בגלל נגיף הקורונה, ומהם כ-180 תלמידים בעיר חיפה עצמה, ובהם תלמידי שכבת כיתות י' בחוגים. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", 15 תלמידים מקרב היושבים בבידוד לומדים בסניפים השונים של בית הספר הריאלי ועוד שמונה לומדים בבית הספר הממלכתי אהוד ע"ש שלמה תל.

בהודעה ששלחה מנהלת אהוד סיגל אזולאי להורים נכתב: "בית הספר פועל בהלימה ובצמידות להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. על פי ההנחיות שהגיעו ביום חמישי נכנסו שמונה תלמידים שלנו לבידוד להשלמת 14 הימים כפי שנדרש. המשפחות פועלות באחריות רבה ובהתאם להנחיות. אנו כמובן נמצאים פה לכל הנדרש, והמחנכות נמצאות בקשר עם כל משפחה באופן אישי. כמובן שנמשיך וננהג בהלימה להוראות, במשנה זהירות ובתיאום עם משרד הבריאות ועם משרד החינוך".

בתוך כך הבהיר משרד החינוך כי ההודעה שהופצה היום ברשתות החברתיות בשם משרד הבריאות על הארכת חופשת הפורים עד 22 במרץ ועל ביטול אירועים בית ספריים עד סוף חופשת הפסח היא שקרית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תלמידה

    כולם רקדו במסיבה ביום ראשון. מה עם כל שאר התלמידים שהיו בביצפר לידם ?

  2. אם אין אני לי

    הרכזת מפרגנת לעצמה בפוסטים שהיא מעלה לפייס של הבצפר

  3. תהיה פה הדבקה יותר חמורה מאיטליה ודרום קוריאה אם לא נתעורר מהשאננות

    מדוע משרד התרבות לא סוגר מוקדי התקהלות כמו תיאטרונים? מתנ"סים? מוזיאונים? בתי תפילה? אולמי חתונות?
    כל המוקדים האלו יכולים להדביק עשרות ומאות בבת אחת כמו שקרה בדרום קוריאה.

  4. עמרי

    מזל שעוד יש הרצאות בבית אבא חושי או שיש חתונות עד 100 איש.
    הרי אדם חולה שיבוא וידביק 60 אנשים שהיו איתו באולם חתונה או בהרצאה בבית אבא חושי זה תקין.
    למה אנחנו עושים מעצמנו צחוק ומתעוררים רק באסון כשיהיו בחיפה 300 מקרי קורונה?
    תסגרו כל מה שלא נחוץ וכל התקהלות גם אם זה 20 איש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר