די.ג'יי פיליפ קוסינוב (צילום: גרישה טריפונוב)
די.ג'יי פיליפ קוסינוב (צילום: גרישה טריפונוב)

"ההכנסות שלנו הן אפס, בלי דמי אבטלה ובלי כלום"

משבר הקורונה שפגע בבעלי אולמות האירועים והמועדונים לא נעצר בהם אלא הגיע גם אל נותני השירותים האחרים בענף, ובהם הדי.ג'ייז. "יותר שחור ממה שעכשיו לא יכול להיות", אומר די.ג'יי פיליפ קוסינוב, ודי.ג'יי גדי דהן מוסיף: "עכשיו משתמשים במה שחסכנו ואגרנו"

פורסם בתאריך: 27.3.20 08:25

משבר הקורונה הוביל לסגירתם של אולמות האירועים והמועדונים בשל האיסור על התקהלות. אך מלבד בעלי האולמות והמועדונים שקיבלו את מירב הפוקוס, עוסקים רבים אחרים בענפים הללו חווים משבר כלכלי אדיר.

את המכה המסתמנת ניתן היה להרגיש כבר בשבוע שבו נחגג פורים. די.ג'יי פיליפ קוסינוב, תקליטן מועדונים ואירועים זה 20 שנה, מצביע על נקודת הזמן הזו כנקודה שבה הכל השתנה. "היום האחרון שבו עבדתי היה היום הראשון של פורים, אז הופעתי בנשף פורים במועדון הביט. מאז התבטלו הופעות האחת אחרי השנייה. באותו שבוע הייתי צריך להופיע בימים שלישי, רביעי, חמישי, שישי ושבת, וכל ההופעות נפלו זו אחרי זו כמו קוביות דומינו. ואז, לקראת אותו סוף שבוע, כשההנחיות הפכו יותר ויותר קפדניות, פתאום התחילו להתבטל גם החתונות. בדרך כלל המועדונים משמשים פרנסת גיבוי לאירועים, אבל הכל בוטל. מאז אפס הופעות ואפס הכנסות".

אז איך בכל זאת מתפרנסים?

"חלק מהעניין של להיות עצמאי זה לשים גרוש לבן ליום שחור, ויותר שחור ממה שעכשיו לא יכול להיות. בינתיים, מי שיכול חי מהכסף שהוא חסך. מה שחסכנו לא מספיק לתקופה ארוכה, ובשלב מסוים גם הכסף הזה ייגמר. זה מוכיח שצריך להיות יותר חכמים עם האסטרטגיה הכלכלית העתידית, להסתכל קדימה ולחשוב מה יקרה בעוד שלושה חודשים אם העבודה לא תחזור. תוסיף לכך את העובדה שגם אשתי עצמאית – היא ספרית – והיא נמצאת באותו מצב כמוני, כך שההכנסות של שנינו הן אפס, בלי דמי אבטלה ובלי כלום".

מה עושים?

"מה כבר נשאר? אוכלים את החסכונות ומבקשים לדחות תשלום פה תשלום שם. מה שלא חשוב לשלם לא משלמים, רק את מה שדחוף. למשל את דמי השכירות של המשרד שלי ביקשתי לדחות, בדמי השכירות של הדירה שלנו ביקשנו קצת הנחה, וגם את תשלום הארנונה אנחנו דוחים או לא מתכוונים לשלם את זה. שום דבר שלא דחוף לא משלמים. זו ההחלטה הכלכלית הראשונה".

 

 

גם די.ג'יי גדי דהן, חצי מהצמד גדי דהן ועומרי מרדכי, מסמן את פורים כנקודת המפנה. השניים מתקלטים במועדונים כמו המוריסון, הלופט והמאיו, וכמובן באירועים. "בפורים, כשהחלו לדבר על ההגבלות, זה הוציא את האוויר מכל המסיבות ומכל ההפקות שתוכננו, ובעיקר ההפקות לבני נוער. רק בפורים התבטלו שלוש הופעות, ואז דחו את כל החתונות של מרץ ואפריל, ועכשיו גם האירועים של מאי נדחו לקיץ".

איך אפשר לדחות חתונות? הרי האולמות מוזמנים מראש.

"מי שמתמזל מזלם מצליחים לשריין גם את האולם וגם את הדי.ג'יי. הודענו לכל הלקוחות שלנו שלא נגבה דמי ביטול. זה לא שביטלו אותנו ולקחו די.ג'יי אחר, זה כוח עליון. העולם נעצר. בימים כאלה חייבים להיות אנושיים".

ואיך מביאים כסף הביתה?

"אנחנו מכניסים קצת כסף מהשירים שלנו ביוטיוב. השירים שהפקנו צברו עד עכשיו 12 מיליון צפיות, אז אנחנו מרוויחים מזה כסף. אבל זה לא מספיק. עכשיו משתמשים במה שחסכנו ואגרנו. זה גם זמן טוב לשבת באולפן ולהכין את עצמנו למסיבה הראשונה שאחרי הקורונה. אנחנו אופטימיים ומקווים שהמצב הזה ייגמר מהר. אנחנו מבטיחים שכאשר הכל ייגמר נביא לכם מוזיקה מטורפת".

 

די.ג'ייז גדי דהן ועומרי סילבר (צילום: אריאל מזרחי)

די.ג'ייז גדי דהן ועומרי מרדכי (צילום: אריאל מזרחי)

 

מאחר שמדורת השבט של תקופת הקורונה עברה אל הרשתות החברתיות, מוצאים הדי.ג'ייז דרכים שונות למעט אסקפיזם. קוסינוב למשל יזם מרתון של תקליטנים עם הצלם דוד סופר מסטודיו Dream. "היוזמה היתה לצאת האגואיזם שכל אחד משדר לייב בעצמו", מספר קוסינוב, "כולם הגיעו לסטודיו שלי, וכל אחד שידר את המוזיקה שלו בהתנדבות. המטרה היתה לתת במה לתקליטנים כדי שיוציאו את המוזיקה שלהם החוצה. התגעגענו לנגן לאנשים. חוץ מהקטע הכלכלי, חסרה האהבה הזו של ללחוץ על ה-play ושאנשים ישמעו את המוזיקה שלנו. אנחנו גם לא מרוויחים כסף וגם לא עושים את מה שאנחנו אוהבים, שזה לשמח אנשים".

דהן ומרדכי מנצלים את הזמן הפנוי כדי לעבוד על טראקים חדשים להרכב הטכנו שהם עתידים להקים. "זה הרכב שבו אנחנו הולכים לנגן קטעים מקוריים שלנו ולחדש להיטי עבר, והכיוון הוא מעבר לים", מספר דהן, "עכשיו יש לנו את הזמן כי בשגרה יש מסיבות, חתונות ופגישות עם לקוחות, שאלה דברים יומיומיים שגוזלים מאיתנו הרבה זמן. אז אנחנו יושבים בבית, עושים מוזיקה, מתקשרים עם הקהל בלייב באינסטגרם ובפייסבוק, ובקרוב נעשה לייב גם ביוטיוב כדי שאנשים יוכלו לצפות בזה בטלוויזיה. יש הרבה דברים מגניבים להעביר את הבידוד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. המסכנים האמיתיים הם המשתכרים מינימום ומטה

    האומנים והזמרים שבכל הופעה עושים עשרות אלפי שקלים וחתונות,בר מצוות,אירועים,תמלוגים על שירים ברדיו ושוברים קופות של מאות אלפי שקלים בימי עצמאות בוכים עכשיו?
    כל ההון של מיליונים לא מספיק לחודש אחד במכולת?
    נקווה שבמשרד האוצר יש אנשים חכמים שיעזרו לחלשים באמת ולא לטרמפיסטים.
    (הטוקבק לא מתכוון לנ"ל בכתבה באופן אישי)

  2. דניאל

    בוכים בוכים רק כשזה מגיע אליכם בימים רגילים זה לא מעניין אף אחד . אני מובטל כבר שנתיים בלי שקל הכנסה ובתקופה הזאת אף אחד לא שאל אותי ממה אני חי ויש עוד אלפים כמוני עכשיו כשזה מביא לכם רייטינג אתם מפרסמים ?? צביעות

  3. דידי

    27 שניים שאני די ג'י
    אבל ממש חוצפה שיש לכם אפילו מחשבה לרשום את מה שרשמתם לכתבה הזאת
    כל השנה אנחנו הדי ג'י עושים מספיק כסף אז גם אם לא נעבוד חודש לא יקרה כלום
    מה יגידו אנשים שמרווחים שכר מינימום
    אני ממש מתביש לראות את כל האומנים ובעלי האולמות והמפיקים שעושים מאות אלפי שקלים בשנה רושמים
    את הדברים האלה כאילו הם קשי יום במהלך השנה
    בושה רק בישראל
    הגיע הזמן שתעזרו לחלשים ואין צורך לתת לנו 6000 שקל
    מביטוח לאומי אני אישיית לא יקח ולא מוכן לקבל את זה
    תנו למי שבאמת זקוק למי שמרוויח כל השנה ולא מצליח לסגור את החודש אז בטוח שבימים כאלה זה כמו אוומר לנשימה בשבילו אני וכל הדי ג'י נסתדר גם בלי זה
    ואחרי שנעבור את התקופה הזאת נחזור להרוויח מספיק כסף בשביל בניגוד לאנשים שיחזרו להרוויח מינימום
    במקרה הטוב או במקרה הרע לא יהיה להם לאן לחזור
    מאחל לכולם בריאות ושנעבור את זה כמה שיותר מהר ונחזור לשיגרה

  4. חסן שוקרי

    תושבי חיפה- נא להתנהג בהתאם!!!! בחסות הקורונה נחזור ל48 אותה תקופה יפה בה בנינו את העיר לאט לאט , הרי זאת הסיבה שבגללה בחרתם בי,,,,, לבנות ולשקם את העיר מחדש וזהו הפתרון קודם נגמור את כל התקציבים שעוד יש/ניכנס לגירעונות מטורפים/חובות לבנקים. ….. נמכור את כל הנכסים על מנת להבריא את העיר ואז נבנה את העיר הכי יפה בעולם עם האוויר אשר מיובא בשוויץ

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר