מסיכות של ענבר בלה
מסיכות של ענבר בלה

הטרנד החדש של ימי הקורונה: מסיכות בעיצוב אישי

ההנחיה לעטות מסיכה במרחב הציבורי במסגרת המאבק בקורונה והמחסור במסיכות הפכו אותן למצרך מבוקש. יזמים זריזים מצאו דרך להתפרנס כשהמשק מושבת והחלו לתפור מסיכות בד בביתם. במשלוח או בטייק אוויי, בעיצוב אופנתי או מסדינים ישנים, בשם האמנות או בשם הפרקטיקה - ההזמנות זורמות

פורסם בתאריך: 3.4.20 07:53

טרנד חדש שוטף את המדינה בימים אלה – מסיכות פנים בעיצוב אישי – שהתגבר בעקבות החמרת ההנחיות שעליהן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי. אחת מההנחיות היא לעטות מסיכה במרחב הציבורי כדי למנוע ולהימנע מהידבקות בנגיף הקורונה.

אך אם עד כה עמך ישראל נדרש לזהות את ההבדלים בין הדגמים השונים של המסיכות, כעת ממליץ משרד הבריאות על מסיכה מבד, וליתר דיוק – "בד כותנה ארוג בצפיפות ולא נמתח, לדוגמה בד של סדין מסוג פרקל או סאטן מקופל לשלוש שכבות”. הנחיה זו והמחסור במסיכות ברשתות השיווק והפארם הפכו אותן למצרך מבוקש, ויזמים זריזים מצאו דרך להתפרנס בימים קשים אלה שבהם המשק מושבת כמעט לחלוטין והחלו לתפור מסיכות בד בביתם.

ענבר בלה, הבעלים של סורגת בקרושה ועוד: "יש לי עסק של סריגה ואני מעבירה סדנאות וחוגים, מוכרת ציוד ומוצרים לסריגה וגם עושה תיקוני תפירה. אבל אז באה הקורונה לבקר בחיפה ואמרה לי לא לצאת מהבית ולא לקבל אנשים. זאת בעיה כי הפרנסה היא הכל. אחי יאיר בא ואמר לי 'ענבר, תתפרי מסיכות', אז הלכתי לקנות בד וגומי, התחלתי לתפור והעליתי פוסט בפייסבוק שבו הצעתי מסיכות. כשמשרד הבריאות הודיע שמסיכת בד זה מספיק טוב בשבילנו האזרחים שלא עובדים בבית חולים, התחילו להגיע פניות”.

לדבריה של בלה, ההנחיה לצאת למרחב הציבורי במסיכה הביאה עמה גידול במספר הפניות: "לפני כן תפרתי כמה מסיכות בודדות ביום, ועכשיו כל הזמן יש הזמנות. בהתחלה זה היה חמש מסיכות ביום, והיום זה בערך 100. זו קפיצה ענקית".

ובהתאם לביקוש, בלה מיישרת קו עם הדרך האולטימטיבית לשיווק מוצרים כיום – משלוח: "יש לי שליח עם קטנוע, והוא מביא את המסיכות עד לביתו של המזמין. מי שרוצה יכול לעשות גם טייק אוויי, ואני מורידה לו את המסיכות לרכב ומוסרת אותן מבעד לחלון".

בלה מוכרת מסיכה ב-35 שקל ושתיים ב-60 שקל. טלפון להזמנות: 052-8370151

 

ענבר בלה ואחת מהמסיכות שלה

ענבר בלה עם מסיכת חתולים

 

שגית גרעיני שוקדת על עיצוב מסיכות בד כבר יותר משבוע. עד עתה היא חששה להפוך את התפירה לפס ייצור בשל החשש שהמסיכות אינן יעילות דיין מבחינה רפואית, אך כשמשרד הבריאות אישר שמסיכות בד הן פתרון ראוי, הכל השתנה. "עד עכשיו השתעשעתי עם הרעיון הזה, אבל כשהנחיות החדשות פורסמו כבר היה לי את הפרוטוטייפ. ההנחיות האלה גרמה לי להגיד 'אני הולכת על זה לגמרי'".

ביום רביעי היא פרסמה פוסט בפייסבוק והוצפה בעשרות פניות. "אני לא כל כך מצליחה לעקוב אחרי המספרים כי אני עסוקה בעיצוב הדוגמאות ובייצור", היא מספרת.

גרעיני מודה שמאחורי היוזמה שלה עומדת אהבת העיצוב והאופנה: "אני רוצה לעשות את זה יותר פאן ויותר אסתטי ויותר פאשן. הרעיון הוא לגמרי בקטע עיצובי כי אם אנחנו צריכים ללכת עם זה אז לפחות שיהיה לנו טוב בנשמה ושגם המחירים יהיו סבבה. אני עושה את זה בשביל הכיף שלי ובשביל לפרנס תופרת. אני עדיין חושבת על התמחור, אבל אני מאמינה שמסיכה תעלה 50 שקל. אני לא הולכת לעשות מזה קופה אלא באה ממקום אחר – שיהיה לנו טוב על הנשמה".

טלפון להזמנות: 054-8013488

 

שרית גרעיני והמסיכות שלה

שגית גרעיני והמסיכות שלה

 

מרינה מוחין היא מעצבת אופנה ומרצה באקדמיה לעיצוב ויצו. "עכשיו", היא אומרת, "כאשר האקדמיה סגורה, אחת מהיכולות של מעצב היא לגלות מה הכרחי היום מבחינת הביקוש. המסיכות הפכו לטרנד עולמי, לא רק בגלל הקורונה".

מוחין תופרת מסיכות מ-100 אחוז כותנה בעיצובים שונים מבדים עם הדפסים ומבדים חלקים: "יותר אנשים מתחברים לצבעים ניטרליים. שחור, אפור ובז' שולטים, מסיכות לבנות הולכות מעט לעומת השאר. תפירה לילדים היא נושא בפני עצמו. כיף להכין להם מסיכות בכל מיני עיצובים".

היא החלה לתפור מסיכות במקרה, כשכמה אנשים ביקשו ממנה, ותוך שעה המלאי נמכר. עד סוף היום גדלו הביקושים והיא מצאה את עצמה תופרת ללא הפסקה. "הסיטואציה סחפה אותי לשם עותר מאשר בחרתי את זה", היא מסבירה, "הקטע האמנותי בזה סוחף אותי".

טווח המחירים נע בין 20 ל-50 שקל למסיכה, תלוי בעיצוב. טלפון להזמנות: 052-5369290

 

מרינה מוחין עם מסיכה (צילום: אילן מור יוסף מוחין)

מרינה מוחין עם מסיכה (צילום: אילן מור יוסף מוחין)

 

מסיכה של מרינה מוחין (צילום: אילן מור יוסף מוחין)

מסיכה של מרינה מוחין (צילום: אילן מור יוסף מוחין)

 

 

אסף שחר הוא אמן, מלכת דראג, מעצב גרפי, מעצב תלבושות לדראג ופעיל בקהילה הגאה. לדבריו, הוא החל לתפור מסיכות אתמול, פחות מ-24 שעות לאחר פרסום ההנחיות של משרד הבריאות. "הרבה זמן חשבתי על זה והחלטתי שזו הזדמנות ושהגיע הזמן לתפור", הוא אומר.

המסיכות שלו הן רב פעמיות ושומרות על איכות הסביבה, וכולן מעוצבות מבדים שונים בשתי שכבות. "בחרתי בדים צבעוניים ושמחים", הוא אומר, "אני חושש שמתישהו מלאי הבדים שלי ייגמר ולא יהיה לי איפה לקנות בדים וגומיות כי החנויות סגורות. אני בחל"ת, וככה אני מעסיק את עצמי. הבנתי שהרבה אנשים קונים מסיכות, במיוחד לאחר ההודעה שחובה ללבוש אותן בכל יציאה למרחב הציבורי, אז הנחתי שיש בהן צורך. אני כמעט לא מרוויח מזה, אבל בכל מקרה זה לא ממש בשביל הרווח אלא יותר בשביל התעסוקה".

המחיר למסיכה של שחר הוא 50 שקל, ואם קונים ארבע אז המחיר הוא 180 שקל. טלפון להזמנות: 054-6735079

 

אסף שחר עם מסיכה מעוצבת

אסף שחר עם מסיכה מעוצבת

 

מסיכה של אסף שחר

מסיכה של אסף שחר

 

יפית ירום היא הבעלים של יובלי – עסק של תפירת פריטים לתינוקות. היא החלה לתפור מסיכות לפני שבועיים, כאשר הוצאה לחל"ת מעבודתה במרכז למורשת בן גוריון. "חברות ביקשו ממני לתפור מסיכות כי יש לי בדים, גומיות ומכונת תפירה", היא מספרת, "בהתחלה לא הייתי בטוחה שאני רוצה לעסוק בזה, אבל אז חשבתי לעצמי 'למה לא?'. אחר כך פנו אלי עוד אנשים, זה רץ בווטסאפ, וכך זה התגלגל. זה נהיה טרנד".

מאז עוסקת ירום בעיקר בתפירת מסיכות ולפעמים גם בתיקוני בגדים. המסיכות עשויות משתי שכבות של בד מ-100 אחוז כותנה בצבעים שמחים עם הדפסים של כוכבים, זברות ואבטיחים. לדבריה, הגברים מעדיפים מסיכות חלקות בצבעים ניטרליים כמו אפור, שחור, לבן וירוק, ונשים נמשכות לוורוד ולסגול. ביקוש גדול קיים למסיכות לילדים שאוהבים את הצבעים ואת הדפסים שמושכים את העין. "הבעל אומר לאשה מה הצבע, והיא מזמינה לו", אומרת ירום, "גם גברים פונים אלי, אבל פחות".

ירום מוכרת מסיכה ב-20 שקל ושלוש מסיכות ב-50 שקל. טלפון להזמנות: 054-7588682

 

יפית ירום והמסיכות

יפית ירום והמסיכות

 

המסיכות של יפית מרום

המסיכות של יפית מרום

 

ויש גם מישהי שתופרת מסיכות ומוסרת אותן חינם אין כסף, כתרומה. שרה ליטמן בת ה-74 מקרית חיים תופרת כמה מסיכות ביום ומוסרת אותן למי שזקוק להן. "הגעתי לרעיון ביום רביעי בערב כשאמרו שאפשר להשתמש במסיכות בד", היא מספרת, "אמרתי לעצמי שמסיכות בד אני יכולה לתפור ולתרום אותן. אני מורה בפנסיה וחובבת תפירה, תפרתי הרבה דברים במשך כל ימי חיי. עכשיו, כשיש מחסור וכל מסיכה הכי פשוטה עולה שלושה וחצי שקלים, לא לכל אחד זה משתלם. מסיכת בד היא רב פעמית, ובסופו של דבר זה יוצא יותר זול מאשר המסיכות הקנויות. התקשרה מישהי שרוצה מסיכות בצורה מסחרית ואמרתי לה שאני לא יכולה לתפור כמויות כאלה, אבל אם מתקשרים אלי בבקשה לשתיים-שלוש מסיכות זה סביר. אני עושה פה שתי מסיכות, שם שלוש מסיכות, אבל לא עשר מסיכות בבת אחת, זה קשה לי".

את המסיכות תופרת ליטמן מבדים שנותרו לה ומסדינים: "את הבד של המסיכות אני לוקחת מסדינים לבנים ישנים שאני לא משתמשת, ומכיוון שכל החיים אני תופרת אז יש לי בדים בצד. אני מנדבת את כל הבדים שיש לי בכל צבעי הקשת, אבל הרוב מבקשים לבן. אם הייתי יכולה לעזור יותר הייתי עוזרת, אבל לצערי אסור לנו לצאת מהבית. אם היה אפשר לצאת הייתי דופקת על דלתות של קשישים ושואלת במה אפשר לעזור. מה שאני יכולה לתרום אני אתרום".

 

שרה ליטמן עם המסיכה מסדין

שרה ליטמן עם המסיכה מסדין

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פראייר מי שמשלם יותר מ1 שקל על מסיכה כירורגית

    שר הכלכלה התבטא השבוע באחד האולפנים שביוזמתו ימכרו מסיכות כירורגיות פשוטות במחיר 3 מסיכות ב10 שקל והוא מבטיח.
    הלו שר כלכלה עם כל הכבוד, השווי שלה מאז ומתמיד היה 1 שקל(10 מסיכות ב10 שקל)ואם יש ביקוש לא צריכים לשחוט את הצרכנים במחיר פי 3 ויותר!
    אז מה אם הם מיוצרות בשדרות וזה מוצר "ישראלי" ,זה לא נותן להם חותמת ל"שחוט" את הצרכנים במסווה של גאווה ציונית.
    אפשר להכין מסיכה בקלות בבית עם 2 גומיות ויש המון סרטוני הדגמה ברשתות.

  2. לדרוש קבלה

    אני בטוחה שהתופרים/ות בכתבה ישרים ועובדים לפי החוק ונותנים קבלה אבל במידה ושכחו להזכיר להם.
    חוץ מזה משרד הבריאות אישר והתיר להכין מסיכה עם גומיות ובימים הקשים כלכלית אלו, זה הפתרון האידיאלי

  3. זהבה

    0523798000 בהודעת וואטסאפ תקבלי הביתה מסכה מבדי וינטאג' יציבים לשימוש רב פעמי. 35שח כולל משלוח.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מתביישים 50 שקל .על חתיכה בד. עושים כסף על מסכנים שלא מוצים מסיכה בסופר. במקום לתרום להם מסיכות

  5. ביוטיוב יש הדגמות בחינם

    איך להכין מסיכות,גם עם גומיות וגם בלי.יש שבלונה שגוזרים לחורים באוזניים וזה יוצא מגניב.ובחינם.
    עבודה של 7 דקות אפשר כחוויה עם הילדים ויש לכם אחלה מסיכה:)
    לשלם על דבר כזה 40 או 50 שקל? לא ברור על מה ולמה…

  6. עצה לעיתון כלבו מאת מרגלית

    למגיב/ה הקודמת תודה רבה על הרעיון.אני ממליצה להכין בבית מסיכות עם הילדים ולמסור בכל בנין לשכנים במיוחד למבוגרים להניח להם בשקית בדלת.ולהפיץ את זה, כמחווה כולנו מכינים בחינם לכל מי שמעוניין בבנין!
    זה כלום כסף ,יופי של עיסוק ונתינה ועזרה לזולת.
    כלבו, מרימים לכם אתגר לכתבה הבאה:
    "מכינים מסיכות לכל תושבי חיפה ערבות הדדית"
    כל אחד אחראי לבנין ולמבוגרים בבנין שלו

  7. ג.ה

    שימוש בבד נושם או בדים שאינם מיעודים למסכה זה עוד שערוריה מבית היצרים של משרד הבריאות .
    מספיק שתעשו מבחן עם תרסיס דאודורנט להדמיית שיעול בתקבלו תשובה.
    ספוילר: רק מסכות כירורגיות או יותר מתקדמות מסננות כמו שצריך וחוסמים אחוצה התרסיס
    זה נותן השליה של הגנה ובפועל מסכן את הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר