העבודות היום ברחוב גת (צילום: תאגיד מי כרמל)
העבודות היום ברחוב גת (צילום: תאגיד מי כרמל)

דליפת ענק בצינור המים המרכזי של רכס הכרמל

צינור מים ראשי, אשר מספק מי שתייה לכל רכס הכרמל, נפגע ברחוב גת. בעקבות הפגיעה דלפו מהצינור בימים האחרונים מים בהיקף של מאות מטרים מעוקבים. באזור צומת חורב מורגשים שיבושי תנועה קשים שצפויים להימשך כמה ימים

פורסם בתאריך: 11.5.20 11:52

שיבושי תנועה קשים מורגשים משעות הבוקר (שני) באזור צומת חורב לאחר שצינור מים ראשי, אשר מספק מי שתייה לכל רכס הכרמל, נפגע ברחוב גת. בעקבות הפגיעה דלפו מהצינור בימים האחרונים מים בהיקף של מאות מטרים מעוקבים. שיבושי התנועה צפויים להימשך כמה ימים.

עם גילוי הדליפה הגיעו הבוקר למקום אנשי תאגיד המים מי כרמל והחלו בעבודות להחלפת הצינור באורך של 50 מטר ובקוטר של 600 מ"מ. מהתאגיד נמסר כי העבודה במקום היא מורכבת, שכן היא מתבצעת בעומק של ארבעה מטרים מתחת לנתיב תחבורה עמוס – דבר שדורש שימוש בכלים הנדסיים כבדים לביצוע חפירה סבוכה. עוד נמסר כי העבודות מתבצעות בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם עיריית חיפה ומשטרת ישראל.

 

העבודות היום ברחוב גת (צילום: תאגיד מי כרמל)

העבודות היום ברחוב גת (צילום: תאגיד מי כרמל)

 

 

"מי כרמל עושה ככל שביכולתו כדי לצמצם את משך העבודה ולמזער את העיכובים בזרימת התנועה באזור חורב", נכתב בהודעה שפרסם התאגיד, "מי כרמל מבקש סליחה ואת הבנת הציבור".

יצוין שזו לא התקלה הראשונה בהיקף גדול באזור חורב אשר גורמת לשיבושי תנועה. בינואר 2019 דלפו מים מבריכה תת קרקעית באזור בנפח של 3,500 מ"ק אשר מספקת מים לכל רכס הכרמל, שלולא היתה מתגלה על ידי תאגיד המים היה היקף הנזק עולה על 500,000 שקל. העבודות לתיקון התקלה נמשכו אז שבועיים.

באוקטובר 2017 עמד צומת חורב בפני סכנת התמוטטות בעקבות נזילת מים שנמשכה שנתיים מצינור תת קרקעי ושגרמה ליצירת מערה ארוכה בעומק של ארבעה מטרים. עובדי מי כרמל עבדו אז 30 שעות ברציפות כדי לסתום את המערה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. זה שמשלם על הכל

    מעניין. בשבוע שעבר פרסמו שביום ראשון תהיינה עבודות יזומות במערכת המים ותהיה הפסקת מים ברחוב הרופא. אתמול בבוקר אכן הייתה הפסקה וכשחזרו המים זה היה בזרימה מאוד חלשה. שעות ספורות אחרי סיום העבודות החלו הפקקים באזור חורב בשל תקלת המים. האם יש קשר בין העבודות היזומות ל"תקלה שהתגלתה"?

  2. אילן

    טעות שלכם: התיקון והבלגן בתנועה החלו כבר אתמול – יום ראשון. דבר נוסף: מה פירוש נפגע ? ע"י מי וכיצד ? ודבר נוסף: איך דליפה בסדר גודל כזה לא התגלתה יותר מוקדם ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר