עינת קליש רותם ונעמה לזימי מעניקות את אות יקיר העיר ליהודית זוסמנוביץ' ולבנה אלעד (צילום: עדנה צור)
עינת קליש רותם ונעמה לזימי מעניקות את אות יקיר העיר ליהודית זוסמנוביץ' ולבנה אלעד (צילום: עדנה צור)

בשל מצבה הבריאותי: זוסמנוביץ' קיבלה היום את אות יקיר העיר

צוות מוועדת שמות הרחובות, השילוט ההיסטורי ויקירי העיר חיפה, ואיתו ראש העיר עינת קליש רותם, חברת מועצת העיר נעמה לזימי ועוזר ראש העיר ניר שובר, הגיעו לביתה של יהודית זוסמנוביץ', ובשל מצבה הבריאותי העניקו לה שם את האות. זוסמנוביץ': "אני נרגשת מאוד, מוקירה, מעריכה ומכבדת את המאמצים"

פורסם בתאריך: 8.7.20 12:48

עיריית חיפה העניקה היום (רביעי) את אות יקיר העיר לד"ר יהודית זוסמנוביץ'. לפני שעה קלה הגיע צוות מוועדת שמות הרחובות, השילוט ההיסטורי ויקירי העיר חיפה, ואיתם ראש העיר עינת קליש רותם, חברת מועצת העיר נעמה לזימי ועוזר ראש העיר ניר שובר, לביתה של זוסמנוביץ', ובשל מצבה הבריאותי העניקו לה שם את האות. בטקס השתתפו בנה אלעד, בני משפחתה וחבריה הקרובים.

אתמול החלו לזימי ושובר לפעול כדי להקדים את הענקת האות לזוסמנוביץ' עוד לפני ההכרזה הרשמית על הזוכים בו. על מנת להעניק לה את האות שלא במסגרת כללי הטקס נדרש אישור מיוחד מהמחלקה המשפטית של העירייה, וזה ניתן אתמול. צעד זה מהווה מחווה נדירה שלא זכורה מאז החלה העירייה להעניק את האות.

זוסמנוביץ' היא דמות מוכרת בחיפה בזכות פעילותה הציבורית, הפוליטית וההתנדבותית שנמשכת כבר ארבעה עשורים. היא שימשה בתפקידים ציבוריים רבים, ובראשם יו"ר נעמת במרחב חיפה במשך 15 שנה. כמו כן היא כיהנה כיו"ר אגף הרווחה ושירותי הפרט בעירייה, כמנהלת האוניברסיטה העממית וכמנהלת ביתנו. היא היתה יו"ר הוועדה למעמד האשה בהנהלת נעמ"ת הארצית ומנהלת מועצת ארגון הגג של שלושת ארגוני הנשים בישראל – ויצו, נעמ"ת ואמונה. זוסמנוביץ' היתה חברה בדירקטוריון החברה הממשלתית לחקר הימים והאגמים, בבנק חסך, בבית התפוצות ובחברת איילת, חברה בוועדת הכספים של ההסתדרות הציונית העולמית, וצירה נבחרת בקונגרס הציוני העולמי במשך חמש קדנציות. בשנים האחרונות היא נאבקת במחלת הסרטן, ובה בעת מתנדבת בארגונים ובעמותות. רק לפני שבועיים מונתה זוסמנוביץ' לנשיאת רוטרי כרמל בשל פעילותה הציבורית הענפה לאורך השנים.

 

 

כבר בחודש מאי יזמה לזימי את הענקת אות יקיר חיפה לזוסמנוביץ' והגישה את מסמכי ההמלצה עליה לוועדה. בין הסיבות להמלצה כתבה לזימי כי זוסמנוביץ' היא "אשת ציבור ופעילה חברתית מרכזית אשר פועלת רבות למען החברה והקהילה. היא מילאה שורה ארוכה של תפקידים ציבוריים והתנדבותיים, שבהם ביטאה את השקפת עולמה החברתית המתמקדת בקידום מעמד האשה, בהשגת שוויון מגדרי בכלכלה, בעולם העבודה ובחברה, במאבק באלימות במשפחה ובתמיכה במשפחות נזקקות וקשות יום במשך שנים רבות. היא פועלת לקירוב לבבות ולקידום אחווה ורעות בין עדות, דתות וקבוצות אוכלוסייה שונות אשר מכירות ומוקירות את עשייתה המבורכת ואת היוזמות שאותן היא נקטה. היא תמיד שילבה בין תרומה לקהילה, בין סיוע לחברות מודרות ומוחלשות למאבק לשוויון מגדרי ולקיום משותף. גם התקופה האחרונה, שבה היא מתמודדת עם סרטן אלים ועם טיפולים קשים, היא ממשיכה לפעול, לעזור לזולת ולגייס כספים עבור חברות מוחלשות, ואף נבחרה לעמוד בראש רוטרי כרמל".

לזימי אמרה היום ל"כלבו – חיפה והקריות": "היום חיפה היא שזכתה. היא זכתה לכך שיהודית היא מיקיריה. אשה שהיא סמל למופת של פעילות חיפאית המשלבת ערבות הדדית, חסד, קיום משותף ומאבק על זכויות ועל שוויון מגדרי, ותמיד בנועם, באצילות, בידע רב ובתבונה. כשאני חושבת על מי ראויה לתואר הזה, יהודית היא הראשונה. זכות וכבוד לי להגיש את שמה, וזכות וכבוד לנו שהיא בת העיר וחלק בלתי נפרדה מיופיה. תודה לכל חברי הוועדה ולראש העיר על התמיכה וההירתמות המיידית להענקת הפרס".

זוסמנוביץ': "אני נרגשת מאוד, מוקירה, מעריכה ומכבדת את המאמצים של כל הנוגעים בדבר שאפשרו זאת. תודה מיוחדת ללזימי שהיתה הרוח החיה מאחורי הענקת האות והמליצה בחום על הענקתו, תודה לחברתי מזכירת העיר ברכה סלע על שעמדה לימיני לאורך כל הדרך, תודה לשובר שתמך והאמין בי, ותודה לקליש רותם שהפגינה נכונות ורצון טוב ומצאה לנכון לעשות את המחווה הזו ולהגיע עד לביתי כדי להעניק לי את האות. אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותי לכל אורך הדרך הציבורית והאישית, ויותר מכולם לבני האהוב אלעד, לבני משפחתי היקרים ולחברי הקרובים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוסי לוי

    יהודית יקרה שלנו אשת חיל מי ימצא …רבת פעלים.. הנתינה אצלך היא מילה מקודשת….שאלוהים ישמור עליך וירפא אותך אמן

  2. רביד

    בריאות ורפואה שלמה ליהודית זוסמונוביץ יישר כח.
    וברכות על פעילותייך הרבות.
    אשת חיל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר