המקלט הציבורי בקרית חיים
המקלט הציבורי בקרית חיים

התנגדות להקצאת מקלט ציבורי בקרית חיים לעמותה חרדית

ארבעת חברי מועצת העיר מקרית חיים - סופי נקש, אלי בן דיין, מוטי בליצבלאו והילה לאופר - הגישו לוועדת ההקצאות של עיריית חיפה התנגדות להקצאת מקלט ציבורי בשדרות דגניה 10 עבור עמותה חרדית: "לא סביר שמקלט אשר אמור לשמש את הדיירים בשעת חירום ישמש לפעילות של נוער נושר"

פורסם בתאריך: 16.7.20 11:32

רשימת הנכסים המבוקשים להקצאות, שאותה פרסמה עיריית חיפה לפני כשבועיים, ממשיכה לעורר התנגדות. ארבעת חברי מועצת העיר מקרית חיים – סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, אלי בן דיין מסיעת הליכוד ומוטי בליצבלאו והילה לאופר מסיעת הירוקים – הגישו לוועדת ההקצאות של העירייה בראשותו של מנכ"ל העירייה אוהד שגב התנגדות להקצאת מקלט ציבורי בשדרות דגניה 10 בקרית חיים עבור העמותה החרדית שיח ידידיה שמבקשת את הנכס עבור "פעילות עם נוער נושר, העשרה, לימודים ועוד".

במכתבם לוועדה מבקשים ארבעת חברי המועצה "להגיש את התנגדותנו בשם תושבי קרית חיים בכלל ורחובות דגניה ובוסל בפרט. מדובר בשכונה בעלת צביון חילוני, כאשר בקרית חיים עצמה אין כוללים וישיבות של בני הקריה. המקלט נמצא בשכונה אשר לתושביה אין מקלטים בתוך מבני מגורים או ממ"דים, רק את המקלט הציבורי הזה שאמור לשמשם בשעת חירום. המקלט נמצא בשטח החצר של מבני מגורים ברחוב דגניה ובמרחק של שני מטרים ממבני מגורים ברחוב בוסל. לא סביר שמקלט אשר אמור לשמש את הדיירים בשעת חירום וגם נמצא בקרבה כזו למבני מגורים ישמש לפעילות של נוער נושר".

הארבעה הוסיפו כי "מדובר במקלט ציבורי שהכניסה אליו היא מרחוב בוסל. המקלט הציבורי צמוד לשביל ליד בתי תושבים בלב שכונה עירונית חילונית. העמותה המדוברת היא עמותה חרדית שמטפלת בציבור החרדי, והפעילות היא עבור נוער חרדי/דתי שצריך שיקום ושנשר ממסגרות רגילות של ישיבות, ומקום מושבו הוא מחוץ לשכונה. העמותה, שכתובתה בכלל בפרדס חנה-כרכור ותחום פעילותה הוא 'ישיבה גבוהה לבחורים וכולל אברכים', העתיקה עם השנים את פעילותה לחיפה. הפעילות המבוקשת על ידי העמותה אינה עונה כלל על צורכי הציבור באזור שבו מצוי המקלט (חילוני עירוני). עמותה חרדית בלב אזור חילוני אינה הגוף הציבורי המתאים לנהל פעילות נוער נושר ולבטח שלא עם נוער חרדי שמגיע מחוץ לשכונה. מעבר לכך, מדובר במקלט ציבורי עבור תושבי המקום שמשמש למצבי חירום ונועד להגן על התושבים המקומיים. האם התקבל אישור של פיקוד העורף?".

 

 

עוד טענו ארבעת חברי המועצה כי "טובת התושבים, צורכי השכונה, צרכים עדיפים אחרים לשכונה, צורכי העיר, התאמת המרכז לאופי השכונה, השפעת ההחלטה על איכות החיים של התושבים ועל אורחות חייהם, האפשרות למקם פעילות כזו במקום אחר והעובדה כי הפעילות לא תשרת את התושבים במקום אלא בני נוער חרדים או חילונים שאינם תושבי המקום או השכונה ומגיעים ממקומות מרוחקים – כל אלה ללא יוצא מן הכלל תומכים בעמדתנו שלפיה אין כל מקום לתת הרשאה ו/או הקצאת קרקע במקלט לעמותה, ולכן דין הבקשה להידחות".

בסוף מכתבם ציינו הארבעה כי הם "רואים בחומרה רבה פעולות שמבוצעות לטובת אוכלוסייה לא מקומית על חשבון תושבי השכונה וצורכיהם. חלק ממרכז בית צ'ארנה, שהוא מרכז קהילתי, נלקח בחטף ובמחשכים לפני כשנה והוסב לכיתות לימוד על חשבון צורכיהם של הילדים ובני הנוער הפוקדים את המקום המבורך הזה. מקום זה לא נועד כלל ללימוד, והובטח שהתלמידות ישהו במקום כשלושה חודשים בלבד. שלושת החודשים עברו מזמן, אך חלק עיקרי מהמבנה עדיין משרת את התלמידות וגורם נזק משמעותי ופגיעה בפעילויות המקום. לא נסכים שדבר כזה יקרה שוב, והפעם לקיחת מקלט ציבורי לטובת אוכלוסייה חרדית או לא שאינה מקומית".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מ. אלפר

    כך נראית עירייה שנכנעת לפרזיטים מבני ברק. כפיים לעבריינית המורשעת

  2. חיפאי

    מי שחושב שמקלט לשעת חירום יכול לשמש לאכלוס, חושב עקום וכמובן המחשבה יוצאת מהמוח הדפוק של עיריית חיפה והמנהלים בהשראת ראשת העירייה.

  3. שלמה כהן

    רק החילונים אשמים בזה. לא נתתם לקליש מספיק קולות אז היא נאלצה להיעזר בחרדים. אז עכשיו אל תתלוננו.

  4. תשחקו את אותו משחק, מה הבעיה?

    מעניין איפה ועד קרית חיים המהולל מדוע הוא לא עוצר את הטירוף הזה?

  5. כתבה ותגובות גזעניות

    המקלט אמור לשמש נוער במצוקה,אפשר להתווכח עם או לא אם זה מקובל או להתנגד.
    מה זה רלוונטי אם הנוער חרדי,דתי,יהודי,ערבי?
    ככה זה תמיד נוח לבדל ולהאשים את החרדים בכל דבר.שנאת חינם יום יום

  6. גם לערבים הייתם מתנגדים?

    מה זה משנה האם נוער נושר חרדי ילמד במקלט?
    דווקא זה יתחזק את המקלט ויכין אותו לשעת הצורך.
    כאילו שאם זה היה נוער רוסי או ערבי או אתיופי זה היה עילה להתנגדות.
    זו גזענות לשמה.
    חבל שנגררים להסתה ושנאה לחינם.

  7. קובי

    מה הבעיה למה שנאה תהומית ילה שחררו כבר מה אתם מעדיפים ילדים פטאצים וגנבים או ילדים טובים שילמדו תודה ודרך ארץ שךא מלמדים בבתי ספר .

  8. למה לא בחליסה?

    יש להקצות מקלטים לעמותות חיפאיות בלבד ורצוי של אותו מגזר שגר בשכונה.
    הרי החרדים לא מעזים לדרוש מקלט בחליסה? שם יש ריכוז גבוה של נוער נושר, למה בקרית חיים?

  9. לעצור את המחטפים

    בואו נשים את הקלפים על השולחן:
    החרדים נכנסו לקרית שמואל (השתלטות חב"ד) ועכשיו מנסים משם להמשיך לקרית חיים
    ככה זה התחיל בנוה שאנן עם הקצאות של מקלטים שהפכו לישיבות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר