בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)
בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)

מרכז קהילתי בקרית חיים הפך לבית ספר דתי

המרכז הקהילתי בית צ'ארנה בקרית חיים הפך בשעות הבוקר לבית ספר לבנות מקרית שמואל, תוך פגיעה בפעילויות המתקיימות בו בדרך כלל. חברות מועצת העיר סופי נקש והילה לאופר פנו לעיריית חיפה כדי לקבל הבהרות. גורמים בעירייה טוענים: לא התבצעה הקצאה להקמת בית ספר בבית צ'ארנה

פורסם בתאריך: 13.9.19 08:06

חברות המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה והילה לאופר מסיעת הירוקים פנו ליועצת המשפטית של עיריית חיפה ימית קליין בבקשה להבהיר מדוע התירה העירייה לתיכון בנות של תלמוד תורה בית יעקב להשתמש במרכז הקהילתי בית צ'ארנה בקרית חיים כבית ספר.

במכתב לקליין כתבו השתיים: "היום התגלה לנו כי שוב, ללא הקצאות וללא פנייה מסודרת, הפך מרכז קהילתי בקרית חיים לתיכון בנות של בית יעקב. נראה לכאורה כי הדבר נעשה בניגוד לכל נוהל הקצאה וללא פנייה לכל הגורמים המאשרים".

גורמים בעירייה טוענים כי לא התבצעה כל הקצאה להקמת בית ספר כלשהו בבית צ'ארנה, שהוא מרכז קהילתי עירוני בקרית חיים מערבית המשמש לפעילויות ספורט, לפעילויות של תנועות נוער, להקרנת סרטים, לעזרה בשיעורי בית ועוד. יצוין כי המרכז, שעבר שיפוץ לפני כשנה וחצי, פעיל בדרך כלל מהשעה 15:00.

במכתבן טענו נקש ולאופר כי הפיכתו של המקום לבית ספר פוגעת בפעילויות האחרות במקום: "מדובר במרכז קהילתי שמשמש את ילדי השכונה, ושכעת נתפס בחלקו על ידי מוסד חינוכי משכונה אחרת סמוכה (קרית שמואל; ב"כ) – דבר שמשבית גם בשעות אחר הצהריים את החלק התפוס מפעילות לקהילה מכיוון שמדובר בכיתות למידה".

השתיים הוסיפו כי הגיעו לידיהן סרטונים המעידים על כך שהמקום נעול מבפנים בבוקר, בעת שמתנהלת בו הפעילות של בית הספר – דבר שמסכן את התלמידות אשר לומדות במקום ללא שומר ובלי יכולת לצאת מהמבנה. סרטון נוסף מראה נער שאמור להשתמש במבנה נאלץ לגשת לחלקו האחורי, לטפס על חלון ולבקש שיפתחו לו כדי שיוכל להיכנס.

 

 

"גם אם מדובר בפעילות זמנית, עצם זה שהדבר נעשה במחשכים מראה כי לכאורה זהו מעשה לא תקין", כתבו נקש ולאופר לקליין, "נבקש להבין אם העמותה קיבלה הקצאה למבנה זה, מכוח מה ניתן להם להשתמש במבנה קהילתי פעיל ולהפכו לבית ספר, מתי המקום יחזור לשמש כמרכז קהילתי באופן מלא, ומדוע לא עבר תחת נוהל הקצאות וללא כל האישורים". עוד שאלו חברות המועצה "מדוע עיריית חיפה לא נערכה מבעוד מועד לעניין? הרי הבעיה לא נוצרה לפני שבוע", וזאת בהתייחס לצורכן של התלמידות, אשר מגיעות כאמור משכונה אחרת, בבית ספר.

בית צ'ארנה לא היה אחד מהמבנים שהוקצו למוסדות חינוך חרדיים על ידי העירייה בחודש שעבר – פרשה שנחשפה ב"כלבו – חיפה והצפון" ואשר הסתיימה בסופו של דבר בביטול ההקצאות אחרי שעוררה ביקורת וספקות לגבי תקינותה מבחינה מינהלית. מיקומו של בית צ'ארנה – ברחוב בית אלפא פינת רחוב דגניה – הוא בלב שכונה חילונית המאופיינת באוכלוסייה ותיקה שחלקה מסורתית ובעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר.

קרית שמואל גובלת אמנם בקרית חיים מערבית, אך בית צ'ארנה ממוקם בחלק מרוחק של קרית חיים, ומרחק ההליכה אליו הוא רב. לא מדובר, אם כן, במבנה סמוך שיכול להתאים באופן טבעי כפתרון למצוקת מקום של תלמידות מאזור שכן אלא בהעברה של משאבים של שכונה אחת לטובת שכונה אחרת, תוך פגיעה בשירות הניתן לתושבי קרית חיים.

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. קריותית

    המקום משמש מרכז קהילתי??? מפתיע!
    אני למדתי במבנה הזה כבר לפני 36 שנה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר