רחוב ח'טיב (צילום: חגית הורנשטיין)
רחוב ח'טיב (צילום: חגית הורנשטיין)

התושבים מחו, העירייה ביטלה את המדרחוב בח'טיב

יוזמת המדרחובים של עיריית חיפה לא מתרוממת. ביום חמישי נסגר לתנועה רחוב ח'טיב בעיר התחתית שבו פועלת מסעדה אחת בלבד, תושבים שלא הצליחו לצאת ממנו עם רכביהם זעמו, והיום כבר הודיעו נציגי העירייה כי הפיכתו למדרחוב תבוטל

פורסם בתאריך: 9.8.20 14:31

פארסת המדרחובים נמשכת. לאחר שעיריית חיפה קיצרה את שעות הסגירה של רחוב נתנזון בשל זעמם של בעלי העסקים בעיר התחתית, הבוקר (ראשון) היא הודיעה לתושבי רחוב ח'טיב בעיר התחתית על ביטול חסימת התנועה שעליה הוחלט לפני כשבועיים וחצי ללא התייעצות עמם.

כזכור, ב-21 ביולי הודיעה עיריית חיפה על הרחבת תחום השטח הציבורי שבו מורשים בעלי המסעדות ובתי הקפה להוציא שולחנות וכיסאות במטרה לסייע להם להמשיך לפעול בזמן משבר הקורונה, כמובן בכפוף להנחיות תוך שמירה על ריחוק חברתי לפי תקן התו הסגול, ותוך התחשבות בתנועת הולכי הרגל ובמעבר של כיסאות גלגלים ועגלות ילדים על המדרכות. בין ארבעת המתחמים שנבחרו לפעול כמדרחוב שבו תיאסר תנועת כלי רכב נמצא גם רחוב ח'טיב – סמטה צרה שמחברת בין רחוב שיבת ציון לשדרות המגינים/פלי"ם – למרות שהמסעדה היחידה שפועלת בו ושאמורה ליהנות מהפיכתו למדרחוב היא החמארה הבלקנית הבולגרי.

ביום חמישי נסגר הרחוב לראשונה לתנועה מהשעה 17:00, על אף שהעירייה פרסמה שהוא ייסגר לתנועה לאורך כל שעות היממה, ולמחרת הוא אכן נסגר לתנועה אך רק מכיוון אחד, כך שמכוניות נסעו בו בחופשיות ומהבולגרי נמנע מלהוציא שולחנות וכיסאות אל הרחבה שמחוץ למסעדה.

 

 

הבוקר סייר ברחוב מ"מ דובר העירייה אלירן טל, עוזר ראש העיר ניר שובר ועובדי עירייה נוספים, ולארז יעקבי, הבעלים של הבולגרי, נאמר שהתוכנית לסגירת הסמטה תוחזר למגירה בגלל התנגדויות של השכנים. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי תושבים שהחנו את מכוניתם ברחוב ביום חמישי לא היו יכולים לצאת ממנו בערב, כולל בעליו של רכב בעל תו נכה אשר מוקצה לו מקום חנייה מוסדר.

יעקבי: "זה נכון מאוד לא לסגור את הרחוב מצד אחד, ומנגד זה נכון לבחון איך לעזור לעסקים להוציא שולחנות וכיסאות החוצה ולסייע להם בזמן הקורונה ובכלל. זה עדיין לא סותר את זה שהיוזמה של העירייה היא מבורכת".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 

רחוב ח'טיב (צילום: חגית הורנשטיין)

רחוב ח'טיב (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אלירן

    עוד פרויקט מפואר של ליצן החצר ניר שובר. תמשיך בפעולתך המבורכת שתקדם את את קצ שלטונה של העבריינית המורשעת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך באירופה יש מלא מדרחובים וכולם מסתדרים? פה כל דבר לטובת העיר גורר התנגדות של כולם.

  3. סוף מעשה במחשבה תחילה

    או שאולי סגרו כדי להיטיב עם מישהו?…
    שווה בדיקה.

  4. נועה

    מה הקטע בלסגור רחובות בשביל מסעדה אחת או שתיים.
    מישהו בכלל עושה חושבים לפני שהוא מחליט לשבש את החיים בעיר הזאת על ימין ועל שמאל?
    סגירת רחובות, גזילת חניות מתושבים, סימון רחובות שלמים בכחול לבן, ניתוק מענה לתושבים בעירייה ועוד ועוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר