נעמה לזימי ועו"ד שרית גולן שטיינברג בפתח תחנת המשטרה
נעמה לזימי ועו"ד שרית גולן שטיינברג בפתח תחנת המשטרה

בגלל פוסט בפייסבוק: לזימי זומנה למסור עדות במשטרה

לטענתה של חברת מועצת העיר נעמה לזימי, היא זומנה למסור עדות בקשר לפוסט שפרסמה בפייסבוק בעניין השוטר שירה למוות בסלומון טקה. לטענתה, היא לא היתה חייבת להגיע לתחנה אך "מהמשטרה נמסר שיביאו אותי בניידת". מהמשטרה נמסר בתגובה: "בשלב זה אין חשד לפלילים נגדה"

פורסם בתאריך: 21.10.20 15:07

"זומנתי לעדות במשטרה בגלל פוסט שכתבתי", כתבה אתמול (שלישי) חברת מועצת העיר נעמה לזימי בדף הפייסבוק שלה, "איני יודעת בוודאות איזה, רק שהוא מחודש יוני ועוסק בשוטר שירה בסלומון טקה ז"ל, אשר משפטו מתחדש בעוד שבועות בודדים". לזימי הוסיפה שהיא מתנסחת במשנה זהירות למרות ש"על פניו זה לא נראה משהו רציני" ושהיא תשמח לייעוץ משפטי איך עליה לנהוג. מאוחר יותר ערכה לזימי את הפוסט והוסיפה שלאחר שהתייעצה עם עורך דין היא אינה חייבת להגיע לתחנה ומעדיפה לא ללכת כי היא נמצאת בהיריון מתקדם, אך "מהמשטרה נמסר שיביאו אותי בניידת".

היום בשעה 13:00 התייצבה לזימי במחלקת החקירות בקומה השלישית בתחנת חיפה, כשהיא מלווה בעורכת דינה וחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג. לזימי נשאלה על תגובה מסוימת בתוך הפוסט שלה, שנמצאת כעת תחת חקירת משטרה.

הפוסט המדובר עלה לרשת החברתית ב-10 ביוני, ימים ספורים לפני ששופט בית המשפט השלום זאיד פלאח עמד לקיים סיור בזירת המוות בקרית חיים. היו אלה ימים מתוחים והרשתות החברתיות געשו, אם מצד תומכיה של משפחת טקה ומצד תומכיו של השוטר היורה. לזימי, שמתחילת הפרשה תמכה במשפחת טקה באופן נחרץ, פרקה בפוסט את אשר על לבה: "משהו שיושב עלי כמה ימים בנוגע למשפטו של השוטר היורה בנער סלומון טקה ז"ל. זהות השוטר לא מאושרת לפרסום כי לטענתם הוא בדרגת סיכון גבוה. עכשיו כבר אוטוטו שנה עברה, וניתן לומר בבירור שמי שרוצים לדעת את שמו יודעים, רק מנועים לומר. תמוהה בעיני טענת הסכנה – קהילה זועמת על אלימות שמופנית כלפיה – והצד השני טוען לאלימות. נראה כמו התרגיל הכי ישן בספר, אבל איני חשופה למידע אז רק אשים את זה פה".

לזימי הוסיפה כי "השוטרים שבאים לשם לתמוך בשוטר היורה נועצים מבטים עוינים כלפי המשפחה כל הזמן עד כדי הפחדה. אני מזכירה שזו אותה משפחה ששוטר החזיר לה את בנם בארון. אם כבר אלימות ואימה לכאורה, הייתי אומרת שהצד של המשפחה והקהילה הוא הסובל".

בהמשך גילתה לזימי טפח מעברו של השוטר: "הדבר הכי מטריד פה הוא שידוע שיש עוד מקרה משירותו הצבאי של הקצין שבו נהרג שב"ח באירוע שעליו הוא פיקד, אשר – שימו לב – נהרג לכאורה כאשר ידיו כפותות והוא עם ראשו כלפי הקיר, מפליטת כדור. אני תוהה אם צו איסור הפרסום הוא לא מנגנון הגנה לכאורה מפני תלונות על דברים נוספים וחשיפת עברו של השוטר כלפי אוכלוסייה אזרחית. אה, ואת שמו של מי ההגנה מנסה להכפיש כל הזמן, תוך מסע יח"צ שקרי וזדוני, ימים לאחר שנהרג? מי שלא יכול להגן על שמו או לבקש צו איסור פרסום שייתן לו מוצא. בעצם ההגנה מנסה לטעון שעברו של אדם מאשר את מותו הלא מוצדק, כשיש פה שוטר שנהנה מחסינות שמונעת בירור וחשיפה על עברו שלו. לפעמים נדמה שהמערכת כולה מגייסת חוקים שנועדו לסייע לאזרחים כדי לחסום מהצדק להיעשות".

 

הפוסט של נעמה לזימי

הפוסט של נעמה לזימי

 

 

לזימי שומרת על קשר רציף עם בני משפחת טקה, מגיעה לבקרם בכל הזדמנות, מתייצבת לכל דיון בבית המשפט ופעילה מאוד בעניין ברשתות החברתיות. לא אחת היא התבטאה בנושא ואמרה: "בעיני זו חובה ציבורית לתמוך בקהילה האתיופית ובמשפחה שבנה, תושב חיפה, מצא את מותו בגלל אלימות משטרתית מיותרת לכאורה, בין השאר בגלל גזענות ותיוג חברתי לכאורה".

לזימי אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "שאלו אותי על הפוסט ועל תגובה בפוסט. אני לא מבינה למה בכלל הזמינו אותי לדבר כזה. הפרופיל שלי בפייסבוק גלוי לעיני כל, הפוסטים שלי חשופים ולא הסתרתי דבר. אם לא מדובר בי, אני לא מבינה למה הייתי צריכה לאשר את זה שהפוסט שלי בתחנת משטרה".

ייתכן שזה בגלל שאת מעבירה ביקורת על התנהלות המשטרה?

"אני אמנם מעבירה ביקורת על פעילות המשטרה, אך זוהי ביקורת ממוקדת בניסיון לגרום לה לתקן את דרכה. לאיים עלי בשליחת ניידת ולא להסכים לומר לי למה אני מוזמנת למתן עדות זה לא מצב נעים, ואני מקווה מאוד שזה לא קשור לכך. המשטרה צריכה לשקף את התנהלותה, בזה אין ספק. אני כן רוצה להתייחס לחוקר שהיה נחמד מאוד. לדעתי הוא אפילו הרגיש קצת לא בנוח מכל הסיטואציה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נבהיר כי בשלב זה אין חשד לפלילים נגדה במקרה זה. מדובר בצורך שעלה בגביית עדות פתוחה אשר נדרשת במסגרת בדיקת חשדות להפרת צו איסור פרסום על ידי אדם אחר שהגיב לפוסט שהיא פרסמה. יודגש כי בהתאם לחוק, כל אדם שמזומן לתת עדות במשטרה בחקירה של עבירה פלילית מחויב להגיע ולמסור את העדות כנדרש".

 

נעמה לזימי ועו"ד שרית גולן שטיינברג בפתח תחנת המשטרה

נעמה לזימי ועו"ד שרית גולן שטיינברג בפתח תחנת המשטרה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איכס

    במי בחרנו למועצת העיר במי??
    אם הייתי יודע את זה לא הייתי מצביע לקליש.
    מכה על חטא.. אחת קיצונית כמוה לא הייתה אמורה להגיע למועצת העיר דרך הפתק שלי. קליש הסתירה אותה ומבין עכשיו גם למה.. שמאל קיצונית מזעזעת.

  2. מי את נעמה לזימי ואת מי את מיצגת?

    מהגרת מעפולה?
    מעלה תכנים גזענים ופותחת פצעים מלפני שבעים שנה?
    חברת מפלגת האבודה? שבזכות קבלת גוב חלום ?
    מה את עושה לטובת תושבי חיפה?

  3. גברת הקשת המזרחית

    לפח אשפה של ההיסטוריה יחד עם האדריכלית והקומנדו דמיקולו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר