סלומון טקה ז"ל
סלומון טקה ז"ל

הרשת גועשת לקראת הסיור בזירת מותו של טקה

מחר בשעה 11:00 יערוך שופט בית המשפט השלום זאיד פלאח סיור בזירת המוות של סלומון טקה ז"ל ברחוב השיירה בקרית חיים. תומכיה של משפחת טקה ותומכיו של קצין המשטרה שירה בו נערכים לקראת מפגש טעון

פורסם בתאריך: 22.6.20 17:39

מחר (שלישי) בשעה 11:00 ייערך סיור בזירת המוות של סלומון טקה ז"ל ברחוב השיירה בקרית חיים בהשתתפותו של שופט בית המשפט השלום בחיפה זאיד פלאח. כבר בדיון הראשון שנערך ב-16 בפברואר הודיע פלאח כי בכוונתו לסייר במקום עוד לפני שמיעת העדים במטרה להבין היכן עמד הנאשם – קצין המשטרה מתחנת זבולון שירה למוות בטקה – והיכן עמד טקה עצמו בזמן האירוע. השופט פלאח מתעתד לערוך במקום סיור נוסף לאחר שמיעת העדויות.

כזכור, ב-30 ביוני אשתקד נורה טקה למוות על ידי קצין משטרה. בכתב האישום שהוגש נגד הקצין על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה נכתב כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט ולא הסתפק לכל היותר בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, וזאת בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנוהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע בנסיבות ובאופן שבהם פעל הנאשם.

 

 

הרשתות החברתיות גועשות לקראת הסיור, שצפוי להיות טעון מאוד. מצד אחד יש קריאות של פעילים במאבק בגזענות להגיע למקום במספרים גדולים מהחשש שתומכיו ובני משפחתו של הקצין יגיעו בהמוניהם. "יומיים לאחר יום השנה העברי למותו", נכתב באחד מהפוסטים התומכים במשפחת טקה, "מי שיכולים להגיע, שיגיע. זהו יום טעון וקשה במקום מפגש קשה עוד יותר. נוכחות, תמיכה וחיזוק הם דבר מתבקש". בפוסט אחר נכתב שנוכחותם של פעילים בסיור תחזק את בני משפחת טקה ותראה למערכת המשפט שיש עניין ציבורי ודרישה ציבורית לצדק.

מהצד השני, בפוסט שתומך בקצין ובמשפחתו נכתב: "יש התארגנות גדולה מצד העדה לבוא עם שלטים ולהראות נוכחות. חשוב שכל מי שיכול להגיע עם שלט תמיכה 'צדק לקצין המשטרה' – יגיע. נשים, שוטרים, בני משפחה, חברים ושכנים – כל מי שתוכלו לארגן הרי זה מבורך. המקום יהיה מאובטח, אז תאמרו לכל מי שמעוניין שאין ממה לחשוש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צדק

    לחברים של השוטר אין ממה לחשוש??
    אמירה מזעזעת ועוד ניסיון להפוך את הקערה על פיה ולהאשים את הקורבנות. חוצפה וגועל.
    באמת הלוואי שייעשה עימו צדק ושישב בכלא כמו שמגיע לו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצדק נעשה בבית המשפט!!!!!!!
    לא מבין למה מפרסמים את הגעת השופט למקום.

  3. אייל

    רובם ככולם כולל העדה האתיופית מבנים בדיעבד שהירי של הקצין הינו מוצדק ובוודאי לא קשור לגזענות. זאת מכיוון , שהמנוח היה בחור גם ללא עברו הפלילי מסומם ובגילופין ("שבהיבט הפיזיולוגי מצביע על התנהגות עוינת ותוקפנית ") וזאת מעל גיל 18 בעת האירוע עצמו .כמו כן , לא פחות מזה המנוח הוביל חבורת קטינים לסחוט ולאיים על קטין על רקע עסקת סמים .לא זאת ,אלא שבהמשך אף לאיים ולזרוק אבנים גדולות ממרחק קצר על השוטר , שכמעט נהרג לולא אותה ירייה אל עבר הקרקע בזמן שהמנוח אוחז בידו עוד אבן ממרחק קצר לשם השלמת המשימה שלא צלחה לו מקודם (הגם שלפני מלמעלה מחודש ימים כולנו הבנו למרבה הפלא שאבן יכולה להרוג חייל ). עד כאן כולם מבינים שהקצין ריחם על המנוח, שהרי היה יכול לירות היישר בפלג גופו העליון .זאת מכיוון , שפיקוח נפש קודם לכל דבר, ובפרט שפה לא מדובר בשפיכות דמים. אבל הדבר המקומם שמפנים האשמה במוות ברשלנות כלפי השוטר, אך אם נשים לב בין השורות ניתן לראות בעין חדה שמוות ברשלנות על פי החוק "הוא רק מתי שהאדם הסביר יכול לצפות את אותו אירוע מראש" , אולם המקרה הנוכחי גם שוטר מיומן אינו יכול לצפות מראש שירי לעבר הקרקע עלול ליצור נתז ופגיעה באדם כלשהוא ("זהו סיכוי אחד למיליון ואפילו יותר" ),לכן המקום של אותו אירוע בוודאי לא קשור לבית משפט , אלא ניתן לשייך את הנעשה גג לדין משמעתי שקשור לבירוקרטיה בתוך המשטרה וגם זה בעירבון מוגבל מאוד .
    לסיכום ,אין מנוס מלומר שהתביעה כיום רק מתנהלת מול הקצין מכמה היבטים. הראשון , אינטרס כלכלי מצד גורמים כאלו ואחרים, שבסופו של דבר זה נעשה על חשבון וניצול נפשות עולים חדשים במדינתנו שאיבדו לא פחות את היקר להם ,וזה לא משנה מיהו אותו אדם . אנצל את מקום כדי להפנות שאלה לעורך דין שמייצג את המנוח , ב2010 היה מקרה בו אזרח תמים מבאר שבע ירד בערב לפארק כדי להעיר את שימת ליבם של נערים שעושים רעש בגן .כתוצאה מכך , למרבה הצער אותו אזרח נדקר למוות. שאלתי כזאת , איך אולי הייתה חוזר לאשתך הביתה, אם הייתה יורד מהבית כדי להעיר את שימת ליבם של סלומון טקה וחבריו על רעש שנעשה מצדם בגן .האם הייתה חוזר אליה הביתה עם רגליים על הקרקע ומזוודה של 2.5 שקל ביד או על תכריכים (תענה לעצמך בכנות ) .
    ההיבט השני הוא ,שמח"ש מנסה להתייפות ולהתנער על חשבון הקצין ערב פתיחה של ועדת חקירה נגדה על גוף מושחת וכושל .וכל זאת עקב פוליטיקאים עם אינטרסים אישיים גרידא שמאז אותו אירוע "או יותר נכון מאז הכשל של המשטרה בהכלת ההפגנות " תפסו טרמפ על הקצין שטיפל כהלכה במנוח וחבריו.
    ולסיום , מלבד מה שהעורך דין של הקצין מציף בכותלי בית המשפט על הכישלון והזיוף של מח"ש בחקירה ובתוך בית המשפט. אנחנו האזרחים צריכים לשאול , האם המקרה הנוכחי לעיל היה תפוס קבוע ונשנה מצד המנוח או/ו חבריו ,ורק המשטרה עדיין לא טיפלה בזה ושמה את ידה עליהם .ישנו סיכוי שהכתובת הייתה על הקיר והיה ניתן לעצור את פורעי החוק .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר