גינת הכלבים ברחוב גולדמן (צילום: נמרוד אשכנזי)
גינת הכלבים ברחוב גולדמן (צילום: נמרוד אשכנזי)

מדוע גינת הכלבים מסכנת את ההולכים על ארבע?

בגינה העירונית ברמת אלמוגי פוזרו אבנים חדות במקום חצץ ונפערו בורות באדמה שהובילו לפציעתם של כמה מכלבי השכונה. גם המחסור במקומות מוצלים מסכן את חיות המחמד ואת בעליהם שבוחרים בלית ברירה לשחרר אותן בחורשה הסמוכה ומקווים לא להיתקל בפקח או בחזיר בר

פורסם בתאריך: 9.5.24 07:53

בעשור האחרון יישרה עיריית חיפה קו עם הערים הגדולות בעולם והחלה להקים גינות לשחרור כלבים. באתר העירייה מופיעות 17 גינות כאלה שפרושות ברחבי העיר. לשם השוואה, בתל אביב חנכו בשנה שעברה את הגינה ה-100, וברמת גן, שבה מתגוררים כ-170,000 תושבים ושטחה הוא כרבע משטחה של חיפה, יש 23 גינות עירוניות.

למרות מיעוט הגינות היחסי נראה שתושבי חיפה וכלביהם התרגלו לבילוי המשותף בגינות המגודרות. הן מאפשרות לכלבים להתרוצץ חופשיים ללא רצועה וגם מגינות עליהם מאיום החזירים. אך הגינה ברחוב גולדמן בשכונת רמת אלמוגי, שהוקמה בשנת 2018, אינה מהווה מקום בטוח לכלבים, ובשעות מסוימות גם לא לבעליהם.

 

אבן חדה בגינת גולדמן (צילום: מיכל צמח)

אבן חדה בגינת גולדמן (צילום: מיכל צמח)

 

בגינה רחבת הידיים, שפונה אל הנוף היפה של המפרץ, פוזרו אבני חצץ במטרה לשמור על המרחב נקי מבוץ. אך החצץ מלא באבנים גדולות עם זוויות חדות, שעליהן אמורים הכלבים לרוץ. לפי עדויות של בעלי כלבים בשכונה, כמה כלבים כבר נפצעו מהאבנים וסבלו מחתכים ברגליים. נוסף על כך, באדמת הגינה נפערו בורות שמהווים סכנה לכלבים ולבעליהם, בעיקר בשעות החשיכה.

 

 

אך גם שעות היום אינן בטוחות. בגינת גולדמן הצל הוא מצרך נדיר. בשנה שעברה אמנם נעתרו בעיריית חיפה לפניות התושבים והתקינו צלונים מעל חלק מהספסלים, אך הם אינם מספקים, ולכלבים אין ולו פיסת צל אחת לרבוץ בה. בשעות החמות אי אפשר לשהות בגינה יותר מדקות בודדות.

אחת מהכלבות שנפצעו בגינה היא אנוק – כלבת רוח יפהפייה מסוג בורזוי שמייצגת את ישראל בתחרויות בינלאומיות, ובקרוב תתחיל לשמש כלבת שיקום לפצועי צה"ל. לאחרונה נחתכה אנוק ברגלה מאבן חדה בגינה ונזקקה לטיפול וטרינרי. פעם אחרת היא נפלה לבור, ובעקבות כך מתחה את הגיד ברגלה. יוליה צמח, הבעלים של אנוק, חוששת לבריאותה אך אין לה אלטרנטיבות. כלבת רוח מסוגה צריכה להוציא אנרגיה רבה ויכולה לעשות זאת רק במקום מגודר, שכן שחרור כלב במרחב הציבורי הוא עבירה על החוק ומסכן את הבעלים בדוח מפקחי העירייה.

 

הכלבה אנוק. נפצעה ברגלה בגינת גולדמן (צילום: מיכל צמח)

הכלבה אנוק. נפצעה ברגלה בגינת גולדמן (צילום: מיכל צמח)

 

צמח מספרת שהיא פנתה לעירייה כמה פעמים בחצי השנה האחרונה והתריעה על הסכנה. לדבריה, בעלי כלבים נוספים בשכונה התלוננו גם הם. לאחר שכלבתה נפצעה פנתה צמח שוב, ולבסוף קיבלה השבוע תשובה ולפיה אנשי העירייה ביקרו בגינה וטיפלו במפגעים. אך כאשר ביקרה במקום יום לאחר מכן, כשכלבתה לצדה, היא גילתה שדבר לא השתנה. האבנים החדות עדיין פזורות על האדמה, והבורות עודם פעורים לרווחה.

 

כלבה שותה במתקן השתייה בגינה (צילום: נמרוד אשכנזי)

כלבה שותה במתקן השתייה בגינה (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

וכך, למרות ההשקעה הניכרת של העירייה בהקמת הגינה, שבמסגרתה הותקנו מתקן שתיית מים לכלבים ועמדת שקיות לאיסוף צרכים (שאין בה שקיות רוב הזמן), בלית ברירה מעדיפים בעלי הכלבים לשחרר את כלביהם בחורשה הסמוכה. הם רק מקווים לא להיתקל בפקח ולא לפגוש בחזיר משוטט.

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות הפנייה יצא למקום מפקח על הגנים וביצע טיפול נקודתי וזמני לסגירת הבורות, והפונה עודכנה על ידו. במקביל בוחנת העירייה פתרון קבע שייתן מענה הן לצרכי הכלבים והן לרווחת בעליהם".

 

בור בגינת גולדמן ובו אבנים חדות (צילום: מיכל צמח)

בור בגינת גולדמן ובו אבנים חדות (צילום: מיכל צמח)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. א ב י

    כלב כזה , אין פחד מהחזירים.
    זה כלב צייד פרימיטיבי. בעל החיים המהיר ביותר למרחקי קילומטרים. סלוקי לא פראייר.
    יש גםכלבים שהחזיר לא באמת מאיים עליו. קווקזי . ויבטי קנגל.
    סתם לידע כללי.

  2. קלישה

    סתם לידע כללי,
    זה חדש? איפה הייתם 5 שנים? מה קרה? האיש והקפה והטיק טוק לא יחל לעזור 5 שנים? למה עכשיו?
    ולמה בכלל יש גינת כלבים באזור שלכם ולא הוקם עליו בנין מגורים?
    איפה מגישים ערעור על גזילת שטח ציבורי לטובת מתלוננים על גינה כלבים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר