סלומון טקה ז"ל
סלומון טקה ז"ל

כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד הקצין שירה למוות בטקה

מח"ש הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל בקרית חיים בחודש יוני 2019

פורסם בתאריך: 4.2.20 12:42

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל בקרית חיים בחודש יוני 2019.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד רונן יצחק וליאת יונניאן, נכתב כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט ולא הסתפק לכל היותר בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, וזאת בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנוהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע בנסיבות ובאופן שבהם פעל הנאשם.

 

 

מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע" וכי הודעה על הגשת כתב האישום נמסרה לבאי כוחה של משפחת טקה.

עוד נמסר מהפרקליטות כי בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא כי יש מקום להעמידו לדין.

עו"ד יאיר נדשי המייצג את קצין המשטרה מסר בתגובה: "הגשת כתב האישום היא טעות מרה שתתברר בבית המשפט. כפי שטענו מלכתחילה, השוטר פעל באופן ראוי ואמיץ עת ניגש לעזרת קטין שנסחט על ידי המנוח וחבריו, ונאלץ להגן על חייו ועל חיי בני משפחתו לאחר שהותקף בברוטליות על ידי המנוח וחבריו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סתם אחד

    ניצחון לעבריינות ותעודת עניות למוסד החוק,
    לצערי היה עדיף שהקצין יברח משם ויתעלם מהאירוע.
    עבריין בעת ביצוע עבירה צריך לפחד מהחוק.
    לצערי, העבריינים אינם פוחדים מהמשטרה , רק קומץ אזרחים שומרי חוק מכבדים את השוטרים.
    עבריין צריך לדעת שבפעם הבאה שהוא יתעמת ויאיים על שוטר הוא יאבד את חייו. כל עוד זה לא יקרה אין שום הרתעה.
    בהצלחה לשוטר במשפט …
    הייתי שמח לעזור לו בתרומה צנועה לתשלום שכ״ט עורך דינן.

  2. השוטר הטוב

    סלמון היה קורבן ללא ספק. קורבן של עצמו ושל ההתנהגות העבריינית שלו.

    השוטר מילא את תפקידו באופן מקצועי כשהציל ילד קטין מסחיטה מפני חבורה של עבריינים נתעבים, ולאחר מכן הגן על עצמו ועל משפחתו מאימת הפושעים והעומד בראשן, האדון הנכבד סלמון טקה.

    עם כל הצער שבמותו של סלמון, הוא האחראי העיקרי כאשר החליט לסכן את חייו של שוטר חמוש שהציג בפניו את נשקו ודרש ממנו לחדול מתוקפנותו.

  3. אזרח שומר חוק

    ביזיוןן ממדרגה ראשונה . כל שוטר במדינת ישראל צריך להתפטר כאן ועכשיו. אם המשטרה והפרקליטות מפקירים כל שוטר שעשה את תפקידו כהלכה לגלגלי התשקורת והרייטינג והאמת לא מעניינת אף אחדאז אין לאף שוטר מה לחפש במדים במערכת כזאת .

  4. קרית חיים

    ליבי עם הקהילה.
    קהילת האזרחים שומרי החוק, שנפגעים חדשות לבקרים מפורעי חוק כמו סלומון דפקה.
    איזה מסר נותנים פה? שמחאות אלימות של קהילה לא יוצלחת תשפיע על עתיד חייו של שוטר מקצוען?
    האתיופים צריכים לעשות בדק בית איך הם מגדלים חיות אדם, ואז נוהגים באלימות כדי להגן על החיות שגידלו במקום לקחת אחריות ולהלקות על חטא!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר