שדרות בן גוריון בזמן "החג של החגים" (צילום: עדי אביקזר)
שדרות בן גוריון בזמן "החג של החגים" (צילום: עדי אביקזר)

"רק שייתנו לנו לעבוד, שייתנו לנו לנשום"

רוב בעלי העסקים במושבה הגרמנית זועמים על החלטתה של עיריית חיפה לצמצם את הקישוטים ברחובות בזמן "החג של החגים". פאדי נג'אר ממסעדת דוזאן: "ראש העיר שלנו לא נלחמת בשבילנו". מנכ"ל הסיטי סנטר רני בנדר: "כבר בשנה שעברה חיפשו לחסוך בעלויות, וכעת מצאו תירוץ". ויש גם מי שתומך בהחלטה

פורסם בתאריך: 23.11.20 18:19

הודעתה של עיריית חיפה על הצמצום בקישוטי "החג של החגים" על מנת למנוע התקהלויות התקבלה בכעס בקרב בעלי העסקים במושבה הגרמנית. כפי שפורסם היום (שני) ב"כלבו – חיפה והקריות", בסיומה של ישיבת הערכת מצב שהתקיימה אתמול בהשתתפותם של מנכ"ל העירייה אוהד שגב וראשי האגפים והמינהלים המליץ שגב לראש העיר עינת קליש רותם לצמצם את מיצגי האורות במושבה הגרמנית במטרה למנוע התקהלויות, וזאת לנוכח העלייה בתחלואה בחיפה.

היום קליש רותם את המלצתו של שגב, ובהודעה שהוציאה דוברות עיריית חיפה נכתב כי קישוטים יוצבו בכנסיות וכי בכיכרות ובשכונות יקושטו עצים כקישוט קהילתי במטרה לשמור על אווירת החג בלי ליצור מוקדי התקהלות.

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוזאן, מתנגד לצמצום של מיצגי חג המולד בשדרות בן גוריון, שהפך בחודש דצמבר בשנים האחרונות לאטרקציה למבקרים. לדבריו, "לא צריך לצמצם את הקישוטים, להיפך – צריך לקשט ולתת לנו להרגיש טוב, גם אם יהיה סגר פה או סגר שם. צריכים לתת לנו לפחות להרגיש שאנחנו מסיימים את השנה הזו עם קצת אור בקצה המנהרה, עם מבט לעתיד ועם תקווה לשנת 2021".

באשר לסיבה שעומדת מאחורי החלטת העירייה – הימנעות מהתקהלויות – אומר נג'אר: "תראה איך ראש העיר ירושלים משה לאון נלחם. הוא רוצה לפתוח את הכל, כולל את הקניונים, וראש העיר שלנו לא נלחמת בשבילנו. היא משתדלת אבל לא מצליחה לעשות כמו שצריך. היא צריכה להתאמץ יותר בשבילנו כי מצבנו הכלכלי הוא רע מאוד. אני כבר 20 שנה בדוזאן, ובחיים לא עבר עלי כריסטמס כזה. אני זה שהתחלתי בתאורת הרחוב כאן לפני 20 שנה כשהבאתי שני איילים מוארים מקנדה. יונה יהב ראה כמה זה יפה ותמך בזה, ולאט לאט זה הפך למוקד משיכה".

 

 

גם תאיר חליפה ממסעדת גארדן לא מקבל את ההחלטה של העירייה בשוויון נפש: "זו מסורת של 26 שנה, וכן נגיש התנגדות. אדבר עם גורמים בעירייה בנוגע לכך, למרות שההחלטה התקבלה כדי למגר את מגיפת הקורונה. לא יכול להיות שזה יהיה על חשבון הפרנסה שלנו, מה גם שאנחנו סגורים כבר חודשיים וחצי. אין לנו אוויר לנשום חוץ מאשר בתקופה הזו".

חליפה אומר כי בפגישה שנערכה עם בעלי העסקים במושבה הגרמנית הוחלט כי לרגל "החג של החגים" יעבדו העסקים במתכונת של פודטראקס: "אספתי אל כל בעלי העסקים ברחוב וסיכמנו שכל אחד יפתח מין פודטראק שישרת את האנשים בטייק אוואי בחודשים דצמבר וינואר. אין לנו בעיה שיגבילו תנועה בשבתות, אבל לפחות שתהיה לנו תנועה במהלך השבוע, שאנשים יבואו ושהעירייה תדאג לסדר ותמנע התקהלויות. רק שייתנו לנו לעבוד, שייתנו לנו לנשום. אנחנו רוצים שיקשטו כמו בכל שנה, שיפקחו על מספר האנשים ושייתנו לנו לחגוג כמו שצריך. רק שלא יחסמו לנו את הפרנסה".

הנחרץ מכולם הוא מנכ"ל הסיטי סנטר רני בנדר: "זו סיבה מצוינת לעירייה ולראש העיר לחסוך בכסף. כבר בשנה שעברה הם חיפשו לחסוך בעלויות, וכעת הם מצאו תירוץ. אנחנו לא יודעים מה יהיה המצב בדצמבר, אבל צריך להבין שזו ההזדמנות שלנו. אנשים לא טסים לחו"ל אלא מסתובבים בארץ, ודווקא עכשיו צריך לחזק את התיירות לעיר ולקיים את פסטיבל 'החג של החגים' כמוקד משיכה. נכון, צריך לשמור על ההוראות, אבל בסופו של דבר זו ההזדמנות של חיפה להביא תיירות פנים. הסיטי סנטר יקיים פעילויות בהתאם להנחיות הממשלה. אם המסחר יהיה פתוח נערוך שוק חג מולד, ובכל מקרה מיצג התיירות 'I LOVE HAIFA' יציג סרטוני כריסטמס שאיתם אפשר להצטלם".

לעומת זאת, אייל אבו סאלח ממסעדת הוואנה מבין את החלטת העירייה: "אני אמנם בעד שיקשטו את הרחוב, אבל יודע שזה יוביל להתקהלויות, לחשיפה למחלה ואז שוב לסגר ולאכזבה. אני תומך בהחלטה של העירייה אבל עם סייג – אפשר לקשט באופן כזה שלא יגרום להתקהלויות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו הזדמנות שגם אנשי העסקים יתגייסו לסייע במיגזר הערבי להקפיד להקפיד ולשמור על ההנחיות: מסיכות מעל הפה והאף, ריחוק חברתי.
    הזלזול הזה הוא גם פוגע קשות בפרנסה של אלה שלא מקפידים על הנחיות אלה.
    אני לא מתקרב לכל האזורים האדומים והכתומים בעיר.
    המזמזל בהנחיות עלול לפגוע בעצמו, בהוריו המבוגרים, בקרובים שלו ובפרנסתו

  2. ח

    כל הקורה בעיריית חיפה בשום צורה לא קשור לקורונה בלבד! הביזיון הזה התחיל בחודשים הראשונים של הקדנציה הנוכחית של גברת קליש! היא הורסת את העיר וממשיכה לעשות הכל על מנת שצעירי חיפה יברחו, והעיר תישאר מלאה בבני הגיל השלישי!!! די כבר… זה מחרפן!
    גם לנקות ביוב לא יוצא בגלל הקורונה? או אולי בגלל גירעון העירייה? או אולי בקרוב נשמע עוד ועוד סיבות! העיקר שרוצים לקחת הלוואות ענק למטרות לא מובנות בעליל, לעוד מינויים הזויים ובלתי מוצדקים! ועוד מה, לשים כערבות מפעלים ומקומות השייכים לתושבי העיר!!! כל הנבנה פה זה למען תושבי העיר ולא למען העירייה!! היי, שם למעלה בחסן שוקרי/ ביאליק! תתעוררו כבר!

  3. נרגילה שאורמה פיתה נרגילה פלאפל

    אלו סוגי העסקים שקליש ועיריית חיפה מצליחים להביא לחיפה

  4. חיפאית

    הגיע הזמן לבטל את הקשקוש הזה הקרוי "החג של החגים". זה תמיד נגמר במפח נפש, לקהל וגם לסוחרים. מי צריך את העליבות הזו עם הכמה שרשראות נורות מהבהבות? כאילו חיפה נתקעה בשנות השמונים.

  5. שוב פעם יונה יהיה אשם !!

    על פי המודלים המעודכנים הלילה של רביעי יהיה סוער לא פחות משישי והפעם מצטרף גם חוף דרומי צפי להצפות נרחבות במישור החוף בקיצור תכינו תסירות
    חדשות מזג אויר
    https://t.me/Weather_newsil

  6. כל הבכיינים במושבה הגרמנית ימשיכו להצביע לה...

    כמו הביביסטים בדרום שחוטפים טילים וממדיכים לשים ביבי.
    בקרוב יגיעו גם חזירים לשדרות בן גוריון. בהמלצת היועצים מעכו

  7. משה

    ענת קליש מזכירה את דונאלד טראמפ. הוא הרס כל מה שאובמה עשה!, כך גם עינת קליש, היא הורסת כל מה שיונה יהב עשה. סתם!!כי יונה יהב עשה אותם…..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברחוב הרצל חצי המנורות שעל שרשראות ,כבויות או שרופות.

  9. מינהלת 20-30-40 אלף ש' בחודש

    ממנהלת 203040 אלף בחודש נמסר: בקרוב ייצאו מכרזים למומחה שרשראות נורות, יועץ פסטיבלים וארועי חוצות, ודוקטור לתחבורה בימי חג.
    המתינו בסבלנות המומחים יתכנסו ויוציאו דו"ח פעולה ב2023 עם יעדי ביצוע לקראת 2030. בנתיים שבו ותמתינו.
    חחחח

  10. אא

    זה נכון עינת קליש הורסת העיר ומקפידה איפה שלא צריך ולא נלחמת עבור התושהים וזה מתחיל בדוחות חסרי טנם ליד הבית אין מצב שתבחרי שוב ויש חזירים אין טיפול אבל לפגוע הוחכי רגל ליד הביית זה בסדר

  11. חפאית גאה

    מתגעגיים ליונה יהב הורסת אותנו ואת העיר אני לא בחרתי אותה
    שום דבר לא עושה רק לקחת דוחות מאנשים עם פקחים עריים נצים דונאים אותך ואת העיריה
    פעם היתה עייריה היום פח אשפה

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשגישת העירייה תהייה לעודד תיירות בעיר, ותשקיע בזה במקום בטיק טוק הכה מביך שלה, ובקידום אוכל אוכל אוכל אוכל בעיר, ובחניה של 20 דקות שאף אחד לא אוכף – תתעורר יום אחד ראש העיר שלנו ותבין שבו ידיה היא הרסה את העיר.
    לשים עץ, חנוכיה וסהר כמדי שנה בככר במושבה הגרמנית יכלו. ויכלו גם לגדר את זה ולוודא שלא נכנסים לשם.

    יש לה הרבה מה ללמוד, ומקווה שזו תהייה הקדנציה היחדיה שלה, ושיבוא ראש עיר חדש בעתיד שיתקן את כל מה שהיא הורסת לאט ובבטחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר