שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)
שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)

פשרה: רמ"י תשלם לעירייה שלושה מיליון שקל בלבד

בספטמבר 2019 הגישה עיריית חיפה תביעה בסך של יותר מ-16 מיליון שקל נגד רשות מקרקעי ישראל בגין עיכוב בתשלום היטלי סלילה בשלושה מגרשים בשכונת נאות פרס. במסגרת הסכם הפשרה ויתרה העירייה על דרישותיה בגין שני מגרשים, והיא תפוצה על ידי רמ"י בשלושה מיליון שקל בלבד

פורסם בתאריך: 17.12.20 07:55

עיריית חיפה ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הגיעו לפשרה בתביעה שהגישה העירייה נגד הרשות בספטמבר אשתקד בגין עיכוב בתשלום היטלי סלילה בשלושה מגרשים בשכונת נאות פרס. לפי הסכם הפשרה, רמ"י תשלם לעירייה שלושה מיליון שקל ולא כ-16 מיליון שקל, שאותם דרשה העירייה בתביעה. הליך הגישור בין הצדדים התנהל בפני מנהל תחום תקציבים בלשכת הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים רו"ח עו"ד בשארה עבסאוי.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה הגישה תביעה בסך של 16,374,869 שקל נגד רמ"י בגין עיכוב בתשלום היטל סלילה. לפי כתב התביעה, רמ"י היא הבעלים של שלוש חלקות בכניסה הדרום מערבית לחיפה, שבהתאם לתוכנית מתאר מקומית חפ/2036א מיועדות לתעשייה עתירת ידע. בשנים 2018-2011 ביצעה העירייה באמצעות התאגיד העירוני יפה נוף עבודות ברחוב שדרות אפרים קציר, שכללו סלילת כביש חדש ובו ארבעה נתיבים, הקמה של מעגלי תנועה ומדרכות חדשות והתקנה של עמודי תאורה בעלות של כ-69 מיליון שקל. בדצמבר 2015, כך לפי כתב התביעה, הכריזה מועצת העיר על שתי דרכים (שנקראות דרך מס' 3 ודרך מס' 2626) כרחובות ציבוריים, כך ש"באופן זה התמלא התנאי שנקבע בחוק לתיקון דיני רשויות (חיוב המדינה בסלילת רחובות) בנוגע להכרזת הרחוב הגובל כציבורי". בנסיבות אלה, כך צוין, התגבשה עילה לחיוב של רמ"י בהיטלי סלילה בהתאם להוראות חוק העזר סלילה חיפה.

אתמול הגישו הצדדים הודעה לבית המשפט המחוזי על הגעה להסכם פשרה ובקשה ליתן לו תוקף של פסק דין. בהודעה נכתב כי הצדדים הגיעו להסכם פשרה ש"מסיים באופן סופי ומוחלט את כל המחלוקות נשוא התביעה".

 

 

בנוגע למגרש שמספרו הוא 2005 – אחד משלושת המגרשים שסביבם נסובה המחלוקת – הוסכם "כי חיוב היטל הסלילה שדרשה העירייה מרמ"י בגין מגרש זה מבוטל מכיוון שהזכויות במגרש זה נמכרו עוד בשנת 2007 לחברת תעשיות מדע חיפה בע"מ". באשר למגרש השני, שמספרו הוא 2007, הוסכם כי "חיוב היטל הסלילה שדרשה העירייה מרמ"י בגין מגרש זה מבוטל, וזאת לנוכח שינוי הייעוד התכנוני שלו לייעוד מבני ציבור". עוד נכתב לגבי שני המגרשים הללו כי "העירייה חוזרת בה באופן סופי ומוחלט מכל תביעה ו/או טענה ו/או דרישה אחרת כלפי רמ"י בקשר לתשלום היטל סלילת רחובות, לרבות מדרכות, בגין מלוא שטח הקרקע הכלול במגרש 2005 ובמגרש 2007, והיא מתחייבת לא לדרוש בעתיד מרמ"י כל היטל סלילת הרחובות, לרבות מדרכות, בגין מגרשים אלה".

באשר למגרש השלישי, שמספרו הוא 2006, נכתב כי "מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות משנהו, ולצורכי פשרה בלבד מוסכם כי לסילוק מלא סופי ומוחלט של כל הדרישות והתביעות של העירייה לתשלום היטל סלילת רחובות, לרבות מדרכות, בגין מגרש 2006, ולסילוק כל הטענות של העירייה בכתב התביעה, תשלם רמ"י לעירייה סכום סופי ומוחלט של שלושה מיליון שקל. סכום הפשרה ישולם על ידי רמ"י תוך 60 ימים ממתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה זה, על ידי העברתו במישרין לחשבון העירייה. בגין מלוא שטח הקרקע הכלול במגרש 2006 לא תהיה העירייה זכאית ו/או רשאית – הן לעבר והן לעתיד – לבוא בדרישה לכל אדם לתשלום היטלי סלילה, לרבות מדרכות, והיא גם מתחייבת לא לבוא בדרישה כאמור".

נוסף על הסכם הפשרה הגישו בא כוחה של העירייה עו"ד גיל צומן ובאת כוחה של רמ"י עו"ד מיכל פרץ בלאיס לבית המשפט הודעה על הסכמה משותפת להחזר אגרת בית המשפט לעירייה. כעת אמורה השופטת תמר שרון נתנאל לתת להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    לא מובן העיריה אינה יודעת שהמגרש הועבר למתם מה הבעלים של מתם שישלמו.

  2. חיפה עיר שבירושלים יכולים ואוהבים לחבוט בה

    אם זאת הייתה תל אביב, רמ"י היו משלמים עשרות מליוני שקלים היטלים.
    זאת חיפה אז בועטים בה לשולי הדרך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר