שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)
שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)

העירייה תובעת מרמ"י 16 מיליון שקל

בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי דורשת עיריית חיפה מרשות מקרקעי ישראל 16,374,869 שקל בגין עיכוב בתשלום היטל סלילת שדרות אפרים קציר בשכונת נאות פרס

פורסם בתאריך: 7.10.19 16:46

עיריית חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בסך של 16,374,869 שקל בגין עיכוב בתשלום היטל סלילה. בכתב התביעה מבקשת העירייה באמצעות עו"ד גדי רוקח ממשרד צומן, רוקח, לנקרי, פרידלר ושות' מבית המשפט "לזמן את הנתבעת לדין ולחייבה לשלם לתובעת את סכום התביעה בתוספת של תשלומי פיגורים בהתאם לחוק הרשויות המקומיות ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל". עוד מבקשת העירייה לחייב את רמ"י בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

לפי כתב התביעה, רמ"י היא בעליהן של שלוש חלקות בכניסה הדרום מערבית לחיפה, שבהתאם לתוכנית מתאר מקומית חפ/2036א מיועדות לתעשייה עתירת ידע. בשנים 2018-2011 ביצעה העירייה באמצעות חברת יפה נוף עבודות ברחוב שדרות אפרים קציר, שכללו סלילת כביש חדש ובו ארבעה נתיבים, הקמה של מעגלי תנועה ומדרכות חדשות והתקנה של עמודי תאורה, בעלות של כ-69 מיליון שקל. בדצמבר 2015, כך לפי כתב התביעה, החליטה מועצת העיר להכריז על שתי דרכים (שנקראות דרך מספר 3 ודרך מספר 2626) כרחובות ציבוריים, כך ש"באופן זה התמלא התנאי שנקבע בחוק לתיקון דיני רשויות (חיוב המדינה בסלילת רחובות) בנוגע להכרזת הרחוב הגובל כציבורי. בנסיבות אלה, צוין, התגבשה עילה לחיוב הנתבעת בהיטלי סלילה בהתאם להוראות חוק העזר סלילה חיפה.

 

שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)

שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)

 

 

העירייה טוענת כי בדצמבר 2017 היא שלחה לרמ"י דרישת תשלום היטל סלילה בסך של 14,615,160 שנשלחה בדואר רשום והתקבלה אצל רמ"י ב-13 במרץ 2018. "למרבה הצער", כך נכתב, "הנתבעת התעלמה מדרישת התשלום, לא נקטה לגביה הליך משפטי ולא חלקה על נתוני החיוב באופן כלשהו. לאור הימנעותה של הנתבעת מהגשת עתירה מינהלית תוך 45 יום מעת קבלת דרישת התשלום, הפך החיוב לסופי וחלוט כאשר אין לערער אחריו בכל דיון אחר".

עוד צוין בכתב התביעה כי ב-8 בספטמבר השנה שלחה העירייה לרמ"י מכתב התראה לפני הגשת תביעה, ובו נדרשה רמ"י לשלם תוך שבעה ימים את חוב היטל הסלילה החלוט ש"סכומו עמד נכון לאותה עת על סך של 16,351,072 שקל". לטענת העירייה, למרות שהמכתב התקבל על ידי רמ"י "גם הפעם הנתבעת נמנעה מהתייחסות לדרישת התשלום ולמכתב ההתראה, ולכן לא נותר לנו מנוס מהגשת תביעה כספית. העירייה נאלצת להגיש תביעה כספית אזרחית לגביית החוב החלוט בהיטל סלילה בשל היעדר היכולת להפעיל הליכי גבייה מינהליים נגד המדינה (אילו היה מדובר בנישום רגיל שאינו המדינה ניתן היה לנקוט נגדו הליכי גבייה מכוח פקודת המסים מכיוון שהחוב לא נתקף והפך סופי".

תגובותיהן של העירייה ושל רמ"י יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אליהו פלישר

    מזל שלראש העיר שלנו בנוסף לכך שהיא ד״ר לא זוכר למה…יש לה ניסיון מעשי כביר בבתי משפט – מתחילת שנה שומעים רק שתובעים אותה, את העירייה, העירייה תובעת את העובדים העובדים את העירייה, קליש בהליך פלילי, התושבים תובעים את העירייה, מה הולך פה??? חיפה טובעת בלכלוך, באפרוריות, בזלזול בתושבים, בתרבות הזויה בלי בידור ובלי חיוך. טעות בחרתי בך טעות.

  2. יפה נוף חייבת להיעלם

    יפה נוף רק עוסקת בסלילות כבישים ומחלפים
    כל חיפה מרחב אספלט זיהום וגודש רכב פרטי
    חירבנו אותה וממשיכים הלאה לעסוק בכבישולוגיה
    ככה לא עושים עיר.

  3. מיקי

    בתגובה :סליחה לא ראינו את המכתב,שתינו תה.
    שאלה? מי יודע למה הולכי רגל מסכנים את חייהם בצעידה מנוש פינסק/ דורי .תשובה אין מדרכה לא גזמו

  4. אריה

    עכשיו אתם מבינים למה מחירי הדירות בגובה דמיוני? המס הזה של העירייה בסופו של דבר מתגלגל לקוני הדירות מהקבלנים שייקנו או כבר קנו את הקרקע בנאות פרס מהמדינה (רמ"י)לצורך בנייה עליהן. בכלל אנחנו במצב אבסורדי שהעיריות הותיקות לא רוצות בניית דירות חדשות בתחומן כי הארנונה של התושבים החדשים לא מכסה את ההוצאות עליהם. כך נוצר מחסור בדירות בישראל שגורם לעליית מחירן.

  5. בונים כשלונות

    בפריז במרכז העיר יש רובע עם 10 רחובות צרים קטנים וגרים בו 10 אלף תושבים. 10 קווי אוטובוס ומטרו.
    רחובות עם מסעדות ושדרות עם עצים.
    בדרום העיר בחיפה יש רובע עם כבישים ראשיים שעלו עשרות מליונים וגרים בו 3 אלף תושבים עם קו אוטובוס אחד.
    מסעדות יש רק בקניון ועצים אין בכלל.
    הבנתם?
    אל תשאלו אחרכך למה חיפה נכשלת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר