מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בזן (צילום: רמי שלוש)

מגעים להסכמות בעניין חלוקת ההכנסות ממתחם בז"ן

הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא מנהל מגעים עם העיריות חיפה, נשר וקרית אתא ועם המועצה האזורית עמק זבולון במטרה לקבל את הסכמתן להמלצות הוועדה הגיאוגרפית על חלוקת הכנסות הארנונה ממתחם בז"ן. גורם בכיר: "אם לא נגיע להסכמות, לכם בחיפה יש הכי הרבה מה להפסיד"

פורסם בתאריך: 31.12.20 07:57

משרד הפנים מנהל מגעים עם העיריות חיפה, נשר וקרית אתא ועם המועצה האזורית עמק זבולון במטרה לקבל את הסכמתן להמלצות הוועדה הגיאוגרפית על חלוקת הכנסות הארנונה ממתחם בז"ן. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי מי שמנהל את המגעים עם ארבע הרשויות הוא הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא.

כפי שפורסם כאן לראשונה, הוועדה הגיאוגרפית המליצה כי מעתה יש לחלק את ההכנסות לא רק בין חיפה, נשר, קרית אתא והמועצה האזורית זבולון, וכי שבע רשויות נוספות ייהנו מהן – רכסים, דלית אל-כרמל, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בסמת טבעון, עוספייה, שפרעם וקרית טבעון. מההמלצות עולה כי עיריית חיפה תקבל 37.7 אחוז מסך ההכנסות, שהן 35.4 מיליון שקל, במקום 45 אחוז לפי החלוקה המקובלת היום. מדובר כאמור בהפחתה של 7.3 אחוזים, המהווים 6.8 מיליון שקל.

ארבע הרשויות התבקשו להגיש את השגותיהם על הדוח של הוועדה, ולאחר שבקשתן לקבל אורכה נדחתה, הן עתרו לבג"צ נגד שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן והוועדה הגיאוגרפית, אך עתירתן נדחתה. בסופו של דבר, למרות דחיית העתירה, משרד הפנים נאות לאפשר להן להגיש את התנגדותן במועד מאוחר יותר, והן צפויות לעשות זאת בקרוב.

 

 

עם זאת, במשרד הפנים מנסים כאמור להגיע, באמצעותו של חנא, להסכמות עם ארבע הרשויות. גורם בכיר באחת מהרשויות ששוחח עם "כלבו – חיפה והקריות" ציין כי באופן רשמי הרשויות מתנגדות להמלצות הוועדה וכי את הקו התקיף ביותר מובילה עיריית חיפה, שהיא המפסידה הגדולה ביותר מהחלוקה החדשה, אך אצל חלקן מתגבשת ההכרה כי המשך המאבק מול השר דרעי ומשרדו עלול להוביל להסלמה ביחסים בין הצדדים, בעיקר כעת, כאשר סוגיות מכריעות לעתידן של חיפה, נשר והקריות עומדות לפתחו.

"אם לא נגיע להסכמות, לכם בחיפה יש הכי הרבה מה להפסיד, יותר מאשר לשלוש הרשויות האחרות", אמר הגורם, "בקרוב יצטרך משרד הפנים להכריע בגורל העברת שטחים לחיפה ולחלוקת הכנסות משטחים נוספים, כמו למשל עורף הנמל, ולכן יש משמעות מכרעת ליחסים בין העירייה לשר ודרעי ולמשרדו".

גורם במשרד הפנים ציין כי שינוי הגבולות וחלוקת ההכנסות העתידיות אמורות להידון בקרוב בוועדת החקירה לאיחוד רשויות, שינוי גבולות, חלוקת הכנסות ושינוי מעמד מוניציפאלי באזור חיפה.

גורם אחר אמר: "האפשרות היחידה שעומדת בפני הרשויות היא להגיש עתירה נגד השר ומשרד הפנים אם דרעי יאשר את מסקנות הוועדה למרות התנגדותן. אם הן יזכו בעתירה, בפני דרעי עומדים נושאים אחרים בעלי השפעה רבה על עתידן של חיפה והמטרופולין, ולכן עדיף לכולם להגיע להבנות בהסכמה הדדית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרושה קואליציה חילונית וישרה בלי עברעין מורשע כשר

    העבריין המורשע דרעי בעזה"ש לא יהיה שר הפנים בעוד שלושה חודשים ותקווה גדולה שמפלגת המורשעים של ש"ס תישאר מחוץ לקואליציה העתידית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר