חיסוני ילדים (צילום ארכיון: דוברות מד"א)
חיסוני ילדים (צילום ארכיון: דוברות מד"א)

הסתיים הדיון: בחיפה לא יתבצעו חיסונים בבתי הספר

בדיון בזום שהתקיים הערב (שני) בהשתתפות קליש-רותם, ד"ר שרון אלרעי-פרייס ונציגים של ועד ההורים היישובי הוחלט שבשלב זה לא יתבצעו חיסונים בבתי הספר העיר, אלא רק במתנ"סים ובמתחמים ייעודיים שהעירייה תקצה לצורך כך

פורסם בתאריך: 20.12.21 17:01

בדיון שהתקיים הערב בזום בהשתתפות ראש העירייה עינת קליש רותם, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס ונציגים של ועד ההורים היישובי התקבלה ההחלטה שבשלב זה לא יתבצעו חיסונים בבתי הספר בעיר. העירייה, מצידה, תקצה מתחמי חיסוניים ייעודיים.

הדיון הערב התקיים על רקע ההודעה שיצאה בשבוע שעבר מטעמו של יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין, לפיה הוחלט לא לחסן את הילדים בתחומי בית הספר. בהודעה של גרין נאמר, כי מדובר בהחלטה משותפת עם הנהלת העירייה: "בעקבות החלטת הממשלה לחסן ילדים בני 11-5 בבתי הספר בחיפה, נכון לשלב זה, הקו המנחה את מדיניות ההתנהלות בעיר הוא לא להכניס את החיסונים לבתי הספר".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי לאור החלטה זו, התקיימה פגישה בין קליש-רותם לשר הבריאות, ניצן הורוביץ. לדברי גורמים המעורים בפרטים, במהלך הפגישה נקבע, כי יתקיים דיון בין הצדדים, שלו תהיה שותפה גם אלרעי-פרייס.

בהודעה שהועברה בין ועדי ההורים שנשלחה מטעם גרין הבוקר (שני) נכתב: "מיכאל שחר (מנהל האגף לחינוך פורמלי – ב"כ) דיבר עם כל המנהלים בבתי הספר ונתן הוראה שאין כניסה לחברת 'נטלי' לחיסונים בחיפה. כל המנהלים דחו את חברת נטלי. לא יהיו חיסונים בבתי הספר בחיפה על פי הנחיית ראש העיר". עיריית חיפה סירבה להגיב להודעה זו.

 

 

גורמים בעירייה, עימם שוחח עיתון "כלבו – חיפה והקריות" ציינו, כי היוזמה להיוועדות הערב היא בעקבות הפגישה של ראש העירייה עם השר הורוביץ, במטרה לנסות להגיע להבנות עם ההורים בנושא החיסונים בבתי הספר. "בפגישה עם הורוביץ סוכם שכניסת חיסונים לבתי הספר תהיה רק בהסכמת כל הגורמים, לרבות ההורים. אלרעי-פרייס ונציגיה יציגו את השיקולים – למה כן כדאי לחסן את הילדים בבתי הספר ובסוף, יחליטו מה שיחליטו", אמרו אותם גורמים.

מהעירייה נמסר, כי מחר (שלישי) ייפתחו ארבעה מוקדי חיסונים במרכזים הקהילתיים הבאים: בית אבא חושי, רחוב אבא הלל סילבר 71, בית פאני קפלן, רחוב הרותם 1, בית נגלר, רחוב בן צבי 14 קרית חיים (מוקדים אלה יפעלו בין השעות 16:00 ל-19:00) ותיאטרון בית הגפן, רח' הגפן 2 (כניסה מהחנייה בין השעות 17:00-14:00). החיסונים מיועדים עבור חברי כל קופות החולים.

ההגעה למתחמים אינה מצריכה תיאום תור מראש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ראובן

    בזמני כתלמיד ביסודי היו חיסונים (כנראה נגד שפעת) בבתי ספר ואף אחד לא התרגש מזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר