משפחת לידסקי על במת הכנסים בקריה הרפואית רמב"ם עם הרופאים שהצילו את חייה של קרני (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם) 
משפחת לידסקי על במת הכנסים בקריה הרפואית רמב"ם עם הרופאים שהצילו את חייה של קרני (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם) 

הילדה שאושפזה במצב אנוש עם שפעת שוחררה לביתה

חזרה מהמתים: קרני לידסקי בת ה-5.5, שאושפזה לפני כחודש בטיפול נמרץ ילדים בקריה הרפואית רמב"ם בשל סיבוכי שפעת ומצבה הוגדר אנוש, החלימה לחלוטין ושוחררה לביתה

פורסם בתאריך: 29.1.20 15:46

קרני לידסקי בת ה-5.5 מקרית טבעון, שאושפזה לפני כחודש בטיפול נמרץ ילדים בקריה הרפואית רמב"ם בשל סיבוכי שפעת ומצבה הוגדר אנוש, החלימה לחלוטין ושוחררה לביתה.

הילדה, שלמעשה הוכרזה כמתה בשל פגיעה בלבה בשל סיבוכי מחלת השפעת, עברה החייאה וחוברה תוך כדי התהליך למכשיר אקמו (ECMO) – מכשיר שמחליף את פעילות הלב והריאה לזמן ממושך. שבועות אחרי שהתנדנדה בין חיים למוות שוחררה קרני לפני כמה ימים לביתה אחרי שהתאוששה לחלוטין. היום (רביעי) עלתה קרני הקטנה ביחד עם הוריה אורי ורותם על במת אולם הכנסים ברמב"ם במסגרת כנס ניתוחי הלב השנתי ה-12 של רמב"ם "עבר, הווה ועתיד" כדי לומר תודה לרופאים שהצילו את חייה.

"אנחנו מעריכים מאוד את העבודה שנעשתה ברמב"ם, בעיקר בטיפול נמרץ ילדים, שם שהינו את פרק הזמן הרב ביותר ובמשך החלק הקשה ביותר בטיפול", אמר האב אורי לידסקי, "המסירות והאכפתיות של הצוות, היחס האישי והתמיכה לכל משך האשפוז ולאחריו, היו בעלי משמעות גדולה בתקופה הזו. התחושות היו לא פשוטות והיו לא מעט חששות כאשר הוסבר לנו בהתחלה שמדובר בסיכויים נמוכים להתאוששות, אבל הדברים השתנו אט אט, והנה אנחנו כאן היום".

 

 

ד"ר צבי אדלר, מנתח לב בכיר שעומד בראש צוות האקמו ברמב"ם, הסביר כי החיבור של קרני למכשיר האקמו "היה המוצא האחרון. היא למעשה מתה בזמן שחוברה למכשיר. הלב שלה ספג פגיעה לא פשוטה, אבל עם הזמן היא החלה להתאושש והפתיעה את כולנו. אנחנו שמחים ונרגשים לפגוש אותה היום כשהיא יוצאת מבית החולים ללא פגיעה".

ד"ר יוסי בן ארי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב"ם הוסיף: "זה מה שנהוג לכנות נס רפואי. הסיכויים לא היו לטובתה של קרני, אבל אנחנו שמחים שהיא הצליחה להפתיע את כולנו".

"ב-2019 נעשו בסך הכל 112 טיפולי אקמו, שמהם ביצענו שני חיבורים לאקמו תוך כדי החייאה", ציין פרופ' גיל בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, "שניהם שרדו, ואחת מהם נמצאת כאן איתנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני

    לא רבנים ולא דת!!! רק המדע והרפואה יצילו אותנו.
    תודה לצוות הרפואי

  2. אילנה

    יש כאלה, שכאשר יוצאים בשלום ממצבם הקשה אומרים : תודה לאל. וכאשר המצב מסתבך ומורע אומרים שהרופאים אשמים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר