שפעת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שפעת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בהלת השפעת: ילדה בת 5 מאושפזת במצב קשה

בקריה הרפואית רמב"ם מאושפזים ילדה בת 5 ושני מבוגרים במצב קשה בעקבות שפעת, ועוד שבעה חולים במצב קל יותר, ובמרכז הרפואי בני ציון מאושפזים ארבעה חולים במצב קל עד בינוני. מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי כרמל ד"ר גבי ובר: "ההמלצה היא להתחסן, שיאה של השפעת הוא בינואר"

פורסם בתאריך: 27.12.19 07:55

בקריה הרפואית רמב"ם מאושפזים עשרה חולים בשפעת, ובהם ילדה בת 5 ושני מבוגרים במצב קשה. במרכז הרפאי בני ציון מאושפזים ארבעה חולים במצב קל עד בינוני, ובמרכז הרפואי כרמל מדווחים כי כעת לא מאושפזים חולי שפעת בבית החולים.

בימים האחרונים גרמה השפעת לארבעה מקרי מוות בעקבות סיבוכים של המחלה: ילדה בת שנה וחצי שנפטרה ביום רביעי בבית החולים קפלן ברחובות, ושלושה נוספים שהלכו לעולמם במהלך השבוע. בעקבות המקרים הקשים יצאו גורמים רפואיים בקריאה להתחסן נגד שפעת במרפאות של קופות החולים השונות, אשר מדווחות על עלייה ניכרת במספר המבוטחים שהגיעו להתחסן.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בכרמל ד"ר גבי ובר: "בכל הארץ יש עלייה במספר החולים שפונים עם תסמינים שקשורים לשפעת, ורובם פונים לרופאים בקהילה. בחדרי המיון נרשמות יותר פניות עם מחלות וירליות, כאשר חלק מהחולים משוחררים לביתם וחלקם מתאשפזים, לרוב עם דלקת ראות שהסתבכה. לא פשוט לאבחן שפעת באופן ודאי ויש לבצע בדיקה כדי לגלות את הווירוס. בשבועות האחרונים היו אצלנו חולי שפעת שאושפזו במחלקות הפנימיות ואפילו במחלקה לטיפול נמרץ".

 

 

ד"ר ובר מדגיש את החשיבות בחיסון נגד שפעת: "השנה החיסון הגיע באיחור וגם החורף החל מאוחר, כך שאנשים לא מיהרו להתחסן. ההמלצה היא להתחסן, וניתן לעשות זאת לאורך כל תקופת החורף כי שיאה של השפעת הוא בחודש ינואר. בשנה שעברה השפעת התפרצה בשלב מאוחר יותר, והשנה היא החלה מוקדם יותר".

באיזה שלב לאחר החיסון הוא הופך להיות אפקטיבי?

"בדרך כלל בין שבוע לשבועיים, ולכן כדאי להתחסן גם בשיא של התפרצות השפעת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בהלת שפעת?

    אני יותר נבהל ממשכורות הרופאים המנופחות.
    זאת מחלה אמיתית, מדבקת בכל המגזר הציבורי הבכיר
    שוד הקופה + פנסיה תקציבית..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר