ד"ר יעל שחור (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
ד"ר יעל שחור (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

אחרי הקורונה: סבב מינויי בכירים ברמב"ם

ד"ר יעל שחור מונתה לסגנית מנהל הקריה הרפואית רמב"ם, ד"ר דניאלה מגן מונתה למנהלת בית החולים רות רפפורט לילדים, ד"ר עופרה אש מונתה למנהלת מחלקת המטו-אונקולוגיה בבית החולים רות רפפורט, וד"ר אייל רז מונה למנהל מחלקת ההרדמה ברמב"ם

פורסם בתאריך: 17.5.20 16:22

בקריה הרפואית רמב"ם נערך סבב מינויי בכירים, שבמסגרתו מונו סגנית חדשה למנהלת בית החולים ומנהלת חדשה לבית החולים רות רפפורט לילדים.

ד"ר יעל שחור, ששימשה סגנית בית החולים רות רפפורט לילדים, מונתה לסגנית מנהל בית החולים. ד"ר שחור סיימה את לימודי הרפואה בטכניון, התמחתה ברפואת הילדים ותת ההתמחות שלה היא בתחום המחלות הזיהומיות בילדים. בהמשך היא עברה השתלמויות בתחום הזיהומים בילדים ב-CHOP בפילדלפיה, ארצות הברית, ולאחר מכן הכשרה ברפואת מטיילים. משנת 2016 היא כיהנה כסגנית בבית החולים לילדים והיתה אחראית על פיתוח סגל הרופאים והמתמחים, עמדה בראש תוכנית לחינוך ולהכשרת מתמחים למחקר, וניהלה את הקשר עם רופאי הקהילה.

ד"ר שחור היא בעלת תואר MBA במינהל רפואי, ובשנים 2019-2017 היא סיימה בהצלחה את תוכנית "ענבר" – תוכנית לעתודה ניהולית ברפואה שכללה הכשרה ניהולית באוניברסיטת הרווארד – ובמקביל ביצעה התמחות במינהל רפואה בהנהלת בית החולים. לצד עיסוקה הקליני היא משמשת מרצה קלינית בכירה בפקולטה לרפואה בטכניון. היא פרסמה מאמרים רבים בתחום זיהומים ומדוכאי חיסון, ומשמשת נציגת הטכניון בועדת הסטאז' הארצית.

ד"ר דניאלה מגן, מנהלת המכון לנפרולוגיה ילדים, מונתה למנהלת בית החולים רות רפפורט לילדים במקומה של פרופ' מרים בן-הרוש שפרשה לגמלאות. ד"ר מגן, תושבת חיפה, עובדת ברמב"ם משנת 1991. היא סיימה בהצטיינות את לימודי הרפואה בטכניון והיא בעלת מומחיות ברפואת ילדים ובנפרולוגיה ילדים. ד"ר מגן היא בוגרת השתלמות בביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית, עוסקת בחקר מחלות גנטיות של הכליה וחברת סגל בפקולטה לרפואה של הטכניון בדרגת מרצה קליני בכיר. היא היתה שותפה להקמת המכון לנפרולוגיה ילדים ברמב"ם, שאותו היא מנהלת משנת 2013.

ד"ר מגן: "בית החולים רות רפפורט לילדים התברך במארג אנושי נפלא ומגוון של סגל ומטופלים מכל רבדי אוכלוסיית הצפון, והוא מהווה דוגמה ומופת לסובלנות ולאהבת אדם. אני גאה להמשיך את תנופת הפיתוח של בית החולים בתחומי הרפואה, המחקר והחינוך הרפואי, תוך שימת דגש על שילוב בין מקצוענות רפואית ליחס מכבד וחומל לחולים ולצוות כאחד".

 

ד"ר דניאלה מגן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

ד"ר דניאלה מגן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 

 

בתוך כך, למחלקת המטו-אונקולוגיה בבית החולים לילדים מונתה ד"ר עופרה אש, יו"ר האיגוד הישראלי להמטו-אונקולוגיה ילדים. ד"ר אש סיימה את לימוד הרפואה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובמקביל השלימה תואר ראשון במדעי החיים. היא התמחתה ברפואת ילדים בבית חולים בלינסון וביצעה תת התמחות בהמטו-אונקולוגיה ילדים בבית חולים שניידר לרפואת ילדים.

בשנים 2000 ו-2001 עסקה ד"ר אש במחקר בבית חולים דנה פרבר בבוסטון, ארצות הברית, ובתשע השנים האחרונות היא ניהלה את יחידת אשפוז יום אונקולוגי בבית חולים שניידר והייתה אחראית על תחום גידולים מוצקים בילדים. היא נמנית עם המומחים המובילים בארץ בטיפול בנוירובלסטומה ומובילה מחקרים קליניים בתחום.

 

ד"ר שפרה אש (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

ד"ר עופרה אש (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 

מינוי נוסף הוא זה של ד"ר אייל רז למנהל החדש של מחלקת ההרדמה ברמב"ם. ד"ר רז מחליף בתפקידו את פרופ' ישי כץ שפורש לגמלאות לאחר ניהול המחלקה במשך 14 שנים. ד"ר רז למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים במקביל ללימודי דוקטורט במדעי המוח, וסיים את שני התארים בשנת 2001. לאחר סיום סטאז' במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב הוא התמחה בהרדמה בבית החולים בילינסון, ובסיום ההתמחות המשיך לעבוד בבלינסון כמומחה בהרדמה והיה אחראי על תוכנית ההתמחות במחלקה.

בשנת 2011 יצא ד"ר רז לשבתון מחקרי באוניברסיטת ויסקונסין בארצות הברית, נשאר שם כרופא בכיר בצוות ההרדמה של ניתוחי מוח  (נוירואנסטזיה) וחילק את זמנו בין עבודה קלינית לחקר המוח. בשנת 2016 הוא חזר לישראל, החל לעבוד במחלקת ההרדמה ברמב"ם, ושילב בין עבודה קלינית לחקר השפעתן של תרופות הרדמה על המוח בתפקידו כראש המעבדה לחקר המנגנון העצבי של ההרדמה. ד"ר רז הוא חבר במרכז המחקר של רמב"ם ומשמש מרצה בכיר בפקולטה לרפואה של הטכניון.

"אחת מהחוזקות הגדולות של רמב"ם הוא ההון האנושי שפועל בבית החולים", אומר מנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, "בין בעלי התפקידים הנכנסים יש כאלה שצמחו בין כותלי בית החולים, כאלה שבחרו להצטרף לשורותינו וייצוג של נשים חזקות ומקצועיות. אני מודה לפורשים על תרומתם הגדולה לקידום הרפואה, על פיתוח תחומי המומחיות השונים ועל סלילת הדרך לדור העתיד. אין לי ספק שהם ימשיכו במלאכה באופן הטוב ביותר".

 

ד"ר אייל רז (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

ד"ר אייל רז (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר