עמדת דפיברילטור (צילום: דוברות מד"א)
עמדת דפיברילטור (צילום: דוברות מד"א)

מכשיר דפיברילטור של מד"א הוצב בקרית חיים

מפעם (דפיברילטור) מתקדם הוצב על ידי מד"א בעמדה חכמה על מבנה מרכז השיטור הקהילתי ברחוב אח"י אילת בקרית חיים. באמצעות העמדה החכמה, כל אדם שיתקשר למוקד 101 במקרה חירום רפואי אשר דורש החייאה, יונחה כיצד לתפעל את המכשיר ובכך לסייע בהצלת חיים במקרה של דום לב

פורסם בתאריך: 4.8.20 16:57

ארגון מגן דוד אדום התקין היום (שלישי) מפעם (דפיברילטור) מתקדם בעמדה חכמה על מבנה מרכז השיטור הקהילתי ברחוב אח"י אילת בקרית חיים. מכשיר זה מצטרף לחמישה מכשירים של מד"א שכבר הוצבו בחיפה. העמדה נתרמה על ידי דינה ומארק מונצר באמצעות אגודת ידידי מד"א בוויקטוריה, אוסטרליה.

באמצעות העמדה החכמה, כל אדם שיתקשר למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי אשר דורש החייאה, יונחה כיצד לתפעל את המכשיר ובכך לסייע בהצלת חיים במקרה של דום לב. במקביל יוזנקו למקום ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א רכובים על אופנועים.

 

 

במד"א מסבירים כי בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בשבעה עד עשרה אחוזים, וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל. מהארגון נמסר כי חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשירי הדפיברילטור, שכל אדם יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל לפי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים ומהפראמדיקים במוקד. באותו הזמן מקבלים צוותי מד"א פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

מנהל מרחב כרמל במד"א ארז גלר: "במסגרת הפרויקט להצבת מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, אנו שמחים לחנוך את העמדה הראשונה של מד"א בקרית חיים, אשר עתידה לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. היגיון בריא

    פעולה ברוכה אבל למה לא קיים מכשיר בכל פינה, חנות, סופר, שירותים ציבוריים וחוץ מזה, במדינת פרובינציה רצוי לפרסם הודעה בכל פעם שמקימים עמוד תאורה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר