דפיברילטור במושבה הגרמנית (צילום: דוברות מד"א)
דפיברילטור במושבה הגרמנית (צילום: דוברות מד"א)

מד"א התקין חמישה דפיברילטורים בחמישה מוקדים בחיפה

חמישה מכשירי דפיברילטור הותקנו על ידי ארגון מגן דוד אדום על עמודים בחמישה מוקדים הומי אדם בחיפה - אחוזה, נוה שאנן, הדר, המושבה הגרמנית והעיר התחתית. ראש העיר עינת קליש רותם: "זו יוזמה שעשויה להוות ברגע האמת את ההבדל בין חיים למוות"

פורסם בתאריך: 16.9.19 18:49

ארגון מגן דוד אדום התקין חמישה מכשירי דפיברילטור על עמודים בחמישה מוקדים הומי אדם בחיפה – ברחוב חורב באחוזה, במרכז זיו בנוה שאנן, ברחוב שמריה לוין בהדר, בשדרות בן גוריון סמוך למשרדי העמותה לפיתוח תיירות חיפה במושבה הגרמנית, וברחוב קהילת סלוניקי בשוק התורכי בעיר התחתית. הצבת המכשירים נעשתה במסגרת מיזם ארצי שלו שותפים משרד הבריאות והרשויות המקומיות.

דפיברילטור הוא מכשיר רפואי שמחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב באמצעות שתי אלקטרודות שמוצמדות לגוף סמוך ללב. במד"א מציינים כי חיים רבים כבר ניצלו בזכות דפיברילטורים, שכל אדם יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל לפי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.

במקביל מתחבר הדפיברילטור למוקד החירום של מד"א (101), ואנשי מד"א שמאיישים את המוקד פונים למפעיל המכשיר ומעבירים לו הנחיות. באותו הזמן, צוות מד"א שמוזעק למקום האירוע מקבל פרטים על מצבו של המטופל כבר בדרכו לשם.

 

דפיברילטור (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

דפיברילטור (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

 

במד"א מציינים כי במקרה של דום לב כל דקה היא קריטית. בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע האירוע פוחתים סיכויי ההישרדות של המטופל בעשרה אחוזים. ככל שמכת חשמל מתקבלת מהר יותר, הסיכוי לחדש את פעילות הלב גדל.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "פרישת הדפיברילטורים בערים היא בשורה של ממש עבור הציבור במדינת ישראל. באמצעות הדפיברילטורים שמוצבים בחיפה יוכל כל אדם בזמן אירוע חירום רפואי לתת מכת חשמל מצילת חיים. הטכנולוגיה של מד"א מביאה את הקדמה הרפואית לחיפה, ואני מייחל לפרישה בעוד ערים רבות".

ראש העיר עינת קליש רותם: "זו יוזמה שלא ניתן להפריז בחשיבותה ואשר עשויה להוות ברגע האמת את ההבדל בין חיים למוות. עיריית חיפה איתרה ביחד עם מד"א אתרים עירוניים שבהם ניתן להפעיל את מכשירי ההחייאה, ותפעל להרחבת המיזם. הדפיברילטורים שהוצבו בעיר מצטרפים לעשרות מכשירי החייאה שהוצבו כבר בעבר במוסדות ובמתקנים עירוניים שבהם מתקיימות קבלת קהל ופעילות עירונית. כל אלה נעשים מתוך מטרה מקודשת אחת, והיא שבכל מקום בעיר ניתן יהיה להושיט סיוע מציל חיים עד להגעת צוותי מד"א למקום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר