השכונה שהיתה מיועדת להיבנות בסטלה מאריס (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
השכונה שהיתה מיועדת להיבנות בסטלה מאריס (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)

העירייה ורמ"י סיכמו: יבוטל פרויקט המגורים בסטלה מאריס

התוכנית להקמת 460 יחידות דיור וטיילת בשטח של בסיסי צה"ל בכרמל הצרפתי תבוטל, וייעודה של התוכנית ישונה ממגורים למלונאות, מסחר ופארק. בתמורה, תוכניתה של רמ"י להקים מלון בשכונת נאות פרס תבוטל וייעוד הקרקע ישונה למגורים

פורסם בתאריך: 2.6.24 13:09

עיריית חיפה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) קרובות לסיכום שלפיו פרויקט המגורים המתוכנן בסטלה מאריס יבוטל, ייעוד התוכנית ישונה ממגורים למלונאות, מסחר ופארק בלבד, ובתמורה – תוכניתה של רמ"י להקים מלון בשכונת נאות פרס תבוטל וייעוד הקרקע ישונה למגורים.

בשנת 2021 אישרה הוועדה המחוזית חיפה להפקדה את התוכנית להקמת שכונה במתחם הצבאי שפונה בסטלה מאריס. התוכנית, שקודמה על ידי רמ"י, כוללת בניינים בגובה של 15-5 קומות, 460 דירות (115 מהן קטנות) וטיילת שתשלב מבני ציבור, מסחר ותיירות, והיא משתרעת על פני שטח של 50 דונם, סמוך לשכונות כרמל צרפתי ורמת שאול, על קו רכס הכרמל המערבי, מצפון לרחוב טשרניחובסקי וממזרח לרכבל ולכנסיית הכרמליתים. הוועדה קבעה הוראות שימור באשר לארבעה מבני בונקרים ועמדות בשטח התוכנית, ששימשו את הצבא הבריטי מתקופת המנדט.

בדיון של ועדת המשנה להתנגדויות שהתקיים ב-13 למרץ הביע יונה יהב, עוד לפני כניסתו הרשמית ללשכת ראש העיר, את התנגדותו לתוכנית. בפרוטוקול הוועדה נכתב כי "הוועדה שמעה בהרחבה את המתנגדים, לרבות מהנדס העיר וראש העיר הנבחר, ואת התייחסותם של עורכי ויזמי התוכנית. חרף העובדה שהמועד האחרון להגשת התנגדויות לתוכנית חלף עוד ב-23 באוגוסט 2023, הרי שלאור בקשת ראש העיר הנבחר מחליטה הוועדה לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון הטוב כלפיו לאפשר לעירייה להשלים את טיעוניה לתוכנית טרם תקבל החלטה בתוכנית ובהתנגדויות שהוגשו בעניינה".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי גם סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התכנון שרית גולן שטיינברג, שמשמשת יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מתנגדת לתוכנית, וכי העירייה מבקשת לשנות את התוכנית, כך שהיא תכלול מבנים למלונאות ושטח ציבורי שישמש פארק פתוח לציבור. "העירייה רוצה שהתוכנית תכלול רק מלונאות ושלא יהיו שם מגורים", אומר גורם תכנוני, "השטח ברובו יישאר ריק ופתוח לציבור".

 

 

יצוין כי גם בקדנציה הקודמת התנגדה העירייה לתוכנית והגישה את התנגדותה עוד באוגוסט 2023. הוועדה המקומית הורתה אז למהנדס העיר אריאל וטרמן, להגיש בשמה התנגדות לתוכנית, ובמסגרתה "היא מתנגדת לתוכנית וקוראת לוועדה המחוזית לבטל את הייעוד המוצע למגורים ולייעד את כל שטח התוכנית לשטח ציבורי". להתנגדות הצטרפו גם המרכז הבהאי העולמי, מסדר הכרמליתים, עמותת פורום ציבורי כרמל, חברי המועצה אביהו האן (היום סגן ראש העיר) ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים, ועד שכונת כרמל ועוד.

בחודשים האחרונים ניהלה העירייה מגעים עם רמ"י במטרה לשנות את ייעוד התוכנית. "כחלק מהתוכנית לפינוי בסיסי צה"ל ולהפיכתם למגורים, רמ"י היא זו שהגישה את התוכנית במטרה להשביח את הקרקע", אומר הגורם, "מיד בתחילת הקדנציה החדשה התייצבה העירייה בוועדה המחוזית והודיעה שהיא מתנגדת לתוכנית. הוועדה נתנה לה הזדמנות להשלים את טיעוניה, והעירייה הודיעה לוועדה שהיא תפנה בעניין לרמ"י".

כחלק מהכוונה לשנות את ייעודה של התוכנית פנו גורמים בעירייה למנהל רמ"י יעקב קוינט והציעה לבצע חילוף תוכניות. "לרמ"י יש קרקע שמיועדת למלונאות במבואות הדרומיים, אבל אין מה לעשות שם עם מלון", מסביר הגורם התכנוני, "העירייה הציעה שרמ"י תקדם בנייה של מאות יחידות דיור במקום מלון במבואות הדרומיים, ובסטלה מאריס תקים העירייה פארק ביחד עם הבהאים, וייבנו שם מלונות, שטחי ומסחר ופארק. זה ייצור טיילת ברכס הכרמל". לדבריו, קוינט הסכים להצעה, וכעת ממתינים בעירייה לחתימה על הרשאה לתכנון מחדש שתוגש על ידי רמ"י לוועדה המחוזית.

גורם בכיר בעירייה מסר: "זהו הישג גדול ליהב ולגולן שטיינברג. זוהי עדות לחידוש הקשרים בין העירייה לרמ"י אחרי חמש שנים של שיתוק. אנו מצפים שתוך זמן קצר רמ"י תשלח לוועדה המחוזית הודעה רשמית בדבר שינוי התוכנית".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. רני

    בושה, כמה מלונות כבר צריך בחיפה, מתכוננים להרחבת המלחמה אולי , ראוי לעשות פארק יפה וטיילת והשאר למגורים, כמה מסחר כבר צריך?
    מצופפים את השכונות, בקושי יש איזה גינה קטנה פה ושם.
    תלכו לקריות ולראות מה עושים, תשדרגו את גן האם שלא נגעתם בו כבר 40 שנה.

  2. ארנון, כרמל

    מסכנים תושבי שכונת פרס. הולכים להקים להם עוד בינייני מגורים בשכונה. גם ככה צפוף שם. יהיה גיהנום.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השאלה מה יהיה שטח הפארק מהשטח הכולל, אבל אין ספק שהכיוון יותר טוב ממוגרים.
    אולי מלונות ימשכו תיירים, וסה"כ יגרום לאיזור הרדום הזה להתעורר קצת.

  4. אייל

    טיילת עם מסחר ומלון לאורך טשרניחובסקי כששאר השטח פארק פתוח לציבור זה הישג מצוין. לכרמל אין פארק עירוני גדול – גן האם פצפון. לראשונה יהיה פארק עירוני משמעותי ברכס שגם יביא תיירים וישמש לפנאי. זה הישג מדהים.

  5. דבורה

    הברדק חוגג בעיריית חיפה. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה.

  6. שולה

    אי אפשר סתם םארק, ללא מלון וללא שטחי מסחר? כמה פארקים עירוניים יש כבר בחיפה

  7. עובדים על הציבור בעיניים

    ובאמת נראה לכם שהשטח הזה יתפנה עם המצב הבטחוני מול הצפון?
    מישהו עשה שימוש בביטול פינוי הבסיס כדי לצאת בהצהרות שהתוכנית בוטלה. הכל בוטל, גם מלון לא יהיה שם.
    זה יישאר עוד עשרות שנים בדיוק באותו מצב.

  8. אייל

    עוד פארק?? בשביל מה?? גם ככה העירייה לא מתחזקת אותם כמו שצריך וזה יהייה עוד מקום לחראקות ורדבולים ופשע.

    איזה מלון בתקופה ובכלל?! איזה מסחר? כמה קישקושים..

    וולאק העיר הזו… מקרה אבוד. תשאר תקועה לנצח נצחים. ואחר כך הם ימשיכו לבכות שחיפה לא מתקדמת ומוזנחת.

  9. חיפה כבר לא ירוקה

    לא יהיו בנייני מגורים אבל יהיו מלונות .
    יש את זה ביותר הזוי ???
    למה לא להקים שם פארק אקולוגי ירוק וזהו ???
    בושה שאין לתאר .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר