השכונה שתיבנה בסטלה מאריס (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות בע״מ)
השכונה שתיבנה בסטלה מאריס (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות בע״מ)

אושרה להפקדה התוכנית להקמת 460 דירות בשטח הבסיס הצבאי סטלה מאריס

התוכנית כוללת בניינים בגובה של 15-5 קומות. 115 דירות יהיו דירות קטנות. בנוסף, כוללת התוכנית כוללת טיילת ציבורית בשטח של כ-13 דונם שתשלב מבני ציבור, מסחר ותיירות

פורסם בתאריך: 28.12.21 13:13

הוועדה המחוזית חיפה אישרה להפקדה את התוכנית להקמת שכונה במתחם הצבאי המתפנה בסטלה מאריס. התוכנית כוללת 460 דירות וטיילת שתשלב מבני ציבור, מסחר ותיירות.

התוכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, משתרעת על שטח כולל של 50 דונם, והיא ממוקמת בסמוך לשכונות כרמל צרפתי ורמת שאול, על קו רכס הכרמל המערבי בשטח הבסיס הצבאי, מצפון לרחוב טשרניחובסקי וממזרח לרכבל ולכנסיית הכרמליתים.

התוכנית כוללת בניינים בגובה של 15-5 קומות. מתוך 460 הדירות, 115 יהיו דירות קטנות. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת טיילת ציבורית בשטח של כ-13 דונם שתשלב מבני ציבור, מסחר ותיירות. הוועדה קבעה הוראות שימור בנוגע לארבעה מבני בונקרים ועמדות ששימשו את הצבא הבריטי מתקופת המנדט.

מאחר שמדובר בתוכנית הממוקמת על קו הרכס, הושם דגש על בינוי המשתלב בתנאים הטופוגרפיים, וזאת כדי לשמור על נוף הרכס מכיוון העיר התחתית ומטיילת בת גלים. ברחוב טשרניחובסקי מתוכננת בנייה גבוהה יותר שתשלב חזית מסחרית וכיכר ציבורית. כל המרפסות בפרויקט יפנו לכיוון הרכס, והחניות יהיו תת קרקעיות.

 

 

בהיבט התחבורתי, התוכנית ממוקמת בסמוך לרכבל סטלה מאריס ולקו מטרונית עתידי שיעבור ברחוב טשרניחובסקי.

מ"מ מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "הקמת השכונה תאפשר לציבור ליהנות מנגישות לקו הרכס של הכרמל הצופה למפרץ חיפה ולגליל בזכות הטיילת שתוקם לאורך המתחם. השכונה תגדיל את היצע הדיור בעיר במתחם מגורים איכותי במיקום אטרקטיבי. כמו כן, השכונה תאפשר לייצר חזית אורבנית פעילה לאורך אחד הצירים המרכזיים של הכרמל (רחוב טשרניחובסקי) ובנוסף תעודד הליכי התחדשות עירונית בשכונות הסמוכות".

התוכנית נערכה על ידי דרמן ורבקל אדריכלות בע״מ.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר