תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

הסאגה נמשכת: בקשה לדיון נוסף בתוכנית "דניה הירוקה"

לאחר שבית המשפט העליון קיבל את ערעורן של חברת דניה הירוקה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על פסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים שביטל את תוכנית "דניה הירוקה", עמותת שומרים על דניה בראשותה של עו"ד הלן דורפמן הגישה לעליון בקשה לדיון נוסף

פורסם בתאריך: 9.6.24 11:00

עמותת שומרים על דניה בראשותה של עו"ד הלן דורפמן הגישה לבית המשפט העליון בקשה לדיון נוסף בנושא תוכנית "דניה הירוקה". בחודש שעבר קיבל בית המשפט העליון את הערעורים של חברת דניה הירוקה והוועדה המחוזית חיפה לתכנון ובנייה על פסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ביטל את התוכנית לבנייתן של יותר מ-200 דירות בשכונת דניה.

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה כוללת 226 יחידות דיור חדשות, 3,500 מ"ר של שטחי מסחר ו-14,000 מ"ר שטח המיועדים למלונאות. חרף התנגדויותיהם של רבים מתושבי השכונה ועמותת שומרים על דניה אישרה הועדה המחוזית את התוכנית. לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את עתירתה של העמותה וביטל את התוכנית ערערו החברה והוועדה המחוזית לעליון. בפסק הדין של העליון נכתב כי "מעבר לכך שחוות הדעת אכן עוסקות בשאלה שאותה הן נדרשו לבחון, הרי שפסק דינו של בית משפט קמא מתערב בפועל בשיקול דעתן של רשויות התכנון. זאת למרות שבחינת החלטתה של הוועדה המחוזית מעלה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על בסיס תשתית עובדתית וחוות דעת מקצועיות, וכי היא החלטה שאינה חורגת ממתחם הסבירות ושלא היה לכן מקום להתערב בה".

 

 

כעת כאמור מבקשת עמותת שומרים על דניה לקיים דיון נוסף בנושא. "הסכנה כאן היא ברורה לכל", אומרת עו"ד דורפמן, "בשל השילוב שבין הסכנה הביטחונית בצפון לצד המבנה התכנוני המיוחד והצר של השכונה והמחסור בתשתיות ובכבישים, לא נסכים לסכן את התושבים עם תוספת בנייה פרטית ומאסיבית של מאות יחידות דיור, בית מלון ומרכז מסחרי. אנו מקווים כי ועדות התכנון לא יגלו רפיסות וחוסר יכולת למנוע את ההשתלטות של יזמי נדל"ן ואת שינוי פני השכונה עדי כדי סכנה אמיתית קיומית לתושביה. אנו מברכים על כך שעיריית חיפה מצאה לנכון להצטרף להליך התכנוני ולהגיב מטעמה".

הבקשה לדיון נוסף בעליון הוגשה באמצעות עוה"ד אורן כ"ץ ויוני שליו ריבה ממשרד יוסף ישורון ושות'.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. למה רק לצופף ברכס

    לעשות תמא38 בכל דניה – תוספת 2 קומות ומגדלי מעונות סטודנטים מעל המרכז המסחרי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר