תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

בית המשפט ביטל את תוכנית "דניה הירוקה"

בעתירה שהוגשה נגד החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תוכנית "דניה הירוקה", אשר כוללת 226 יחידות דיור ובית מלון, טענה עמותת שומרים על דניה כי החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית אינה נותנת מענה לסיכוני בטיחות וליכולת להימלט מהשכונה בשעת חירום

פורסם בתאריך: 27.12.22 21:20

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירתה של עמותת שומרים על דניה, שזכתה לתמיכה של עיריית חיפה, וביטל את תוכנית "דניה הירוקה".

בעתירה שהוגשה נגד החלטת הועדה המחוזית לאשר את התוכנית, אשר כוללת 226 יחידות דיור ובית מלון, טענו התושבים כי החלטת הוועדה אינה נותנת מענה לסיכוני בטיחות וליכולת להימלט מהשכונה שייווצרו כתוצאה מהרחבתה של השכונה.

השופט אלי אברבנאל קבע בפסק הדין כי "החשש להתפרצות שריפת יער רחבת היקף סמוך לבתי שכונת דניה אינו תיאורטי. מדובר באיום קבוע על שכונת מגורים גדולה, הסובלת מקושי תעבורתי ממשי. בנסיבות אלה נדרש לתת משקל רב לחששות, ואין לבטל את עמדתה של עיריית חיפה, ולפיה אין התוכנית נותנת מענה הולם לסיכון".

 

 

יו"ר עמותת שומרים על דניה עו"ד הלן דורפמן: "החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים מורה על ביטולם של התוכנית ההרסנית המכונה באופן תמוה 'דניה הירוקה' ושל האישור שניתן לה על ידי הוועדה המחוזית. בהחלטתו, קבע בית המשפט כי כפי שטענו, בתמיכתן של העירייה וסיעת הירוקים, משמעותה היא שבהתחשב בעומסי התחבורה הקיימים בשכונה כבר היום, התוכנית לא נבחנה כראוי על ידי הוועדה המחוזית. התוכנית ביקשה להעמיד את תושבי השכונה ואת מבקריה בסכנת חיים של ממש, שכן לכולנו ברור שאין אפשרות להתמודד עם שריפות בשכונת דניה במקרה שבו נצטרך שוב לפנות את השכונה, כמו שראינו בשריפות הקודמות. התוכנית אינה ישימה ועלולה להביא לאסון, ואני שמחה שבית המשפט ראה את הדברים והבין את החשיבות של העניין".

עו"|ד דורפמן הוסיפה: "צר לי שהוועדה המחוזית, תחת ביצוע בדיקה מעמיקה של הדברים וחרף עמדתה הנחרצת של הוועדה המקומית, החליטה בהינף יד, כפי שקבע בית המשפט, לאשר את התוכנית בלי לתת מענה ובלי שהתמודדה עם החששות שהועלו במסגרת פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט כבר בעתירה הקודמת שהגשנו".

המשנה ליועצת המשפטית בעירייה עו"ד קרן גולדשמידט, שייצגה את העירייה ואת הוועדה המקומית בעתירה: "בית המשפט קיבל את עמדתה של העירייה, ולפיה החלטת הוועדה המחוזית לאישור התוכנית לא נתנה מענה הולם לחשש שלפיו מערכת התחבורה בשכונה לא תעמוד בעומס בעת אירוע חירום, ובכלל זה שריפת יער, ותכביד על יכולת המילוט של תושביה".

 

עו"ד הלן דורפמן (צילום: גיל נחושתן)

עו"ד הלן דורפמן (צילום: גיל נחושתן)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אריה

    תראו לי עוד שכונה בחיפה שהיתה משיגה את תמיכת העירייה במשפט נגד הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. חקירות – המשטרה צריכה לעשות פה ולא כל הזמן אצל כל ראש ממשלה שעולה לשלטון.
    ראש העיר הבא צריך לחבר מייד את דניה בכביש לטירת הכרמל שזה פרוייקט שמתעכב 30 שנה בגלל התנגדות דניה. ואם ימשיכו להתנגד – לחבר גם את השכונה החדשה לטירה. אם ימשיכו להתנגד צריך לבנות להם שכונה צמודה של מגדלי מחיר למשתכן שתוריד את מחירי הוילות שלהם.

  2. מיכאל

    כל הכבוד לעו"ד הלן דורפמן היקרה לאביהו האן ולכל העושים במלאכה היקרה

  3. מדברים ואין ביצוע

    הייתה תוכנית לבניית מספר גדול של כבישים כולל כביש נוסף מדניה שיאפשרו גישה לכביש החוף משכונות רבות בחיפה. מה קרה לתוכנית?

  4. העשירים מנצחים את העניים בבתי המשפט

    עשירי חיפה נגד אפשרות לצעירים לגור בדניה
    פשוט אבסורד זאת השכונה הכי פחות צפופה בחיפה
    אם יש סכנה במילוט בגלל תוספת 200 דירות מה יגידו שאר שכונות הרכס הצפופות יותר עם תוספת מאות דירות בתמא 38??
    פשוט איפה ואיפה, מחריד

  5. החילוני

    לאריה היקר .הקנאה מעבירה אותך על דעתך וחבל….אגב גם לשלטון יכול לכעלות , כפי שאתה מכנה זאת מושחת וחלילה גרוע מכך . זוכר מי נבחר פעם לפני 90שנה בדרך דמוקרטית?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר