השטח שעליו מתוכננת הקמת השכונה רמת גוראל (צילום: קובי פאר)
השטח שעליו מתוכננת הקמת השכונה רמת גוראל (צילום: קובי פאר)

ההכרעה בנושא הקמת שכונת רמת גוראל מסתבכת

הוועדה המחוזית החליטה לקיים סבב התנגדויות נוסף אחרי הדיון ב-748 ההתנגדויות שכבר הוגשו. מההחלטה עולה כי הוועדה מתכוונת לשנות את התוכנית, ועשויה לקבל חלק מההמלצות שהעביר חוקר ההתנגדויות

פורסם בתאריך: 25.9.17 08:16

בעקבות החלטתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה מתפתחים לסאגה הליכי דיוניה של הוועדה בתוכנית להקמת השכונה החדשה רמת גוראל בחיפה.

בישיבתה ביום שני קיימה הוועדה המחוזית דיון ב-748 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, ובסיומו החליטה לקיים סבב התנגדויות נוסף לקביעותיה. מהחלטתה של הוועדה עולה כי בכוונתה להטמיע שינויים בתוכנית ולכן היא תקיים הליך התנגדויות חדש לצורך קבלת משוב לשינויים אלה עוד לפני ההכרעה בהם, וזאת בהתאם לסעיף בחוק התכנון והבנייה הקובע כי אם סבור מוסד תכנוני שקבלת התנגדות עלולה לפגוע באדם שאף הוא רשאי להגיש התנגדות לתוכנית "לא יכריע המוסד בהתנגדות לפני שייתן לאותו אדם הזדמנות להשמיע טענותיו".

ההחלטה התקבלה בסיום דיון בהמלצותיו של האדריכל אבי חינקיס באשר ל-748 ההתנגדויות שהוגשו לקביעותיה של התוכנית, אשר מציעה הקמה של 2,000 דירות בשטח במורדות המערביים של הכרמל המכונה גבעת העזים. חינקיס מונה לחוקר ההתנגדויות, ולאחר שהן הוצגו בפניו בשתי ישיבות בחודש פברואר הוא הגיש דוח המלצות באשר להכרעה בהן.

מתנגדי התוכנית נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: בעלי מגרשים בשטח התוכנית שהציגו טענות שמאיות פרטניות באשר לזכויותיהם, ותושבים שהתמקדו בשינוי המוצע בתוכנית להפיכת גבעה ירוקה לשטח בנוי. בהחלטתה ציינה הוועדה המחוזית כי בעלי המגרשים יוכלו להגיש הסתייגויות למסמכי התוכנית המתוקנים תוך חודש וחצי מהיום שבו תימסר להם הודעה על קיום ההליך, ואילו כלל מגישי ההתנגדויות לתוכנית יוכלו באותו פרק זמן להגיש תשובה להתייחסות שגיבשה עיריית חיפה להתנגדויות. "הוועדה שוקלת לקבל חלק מהמלצות החוקר, אשר אם יתקבלו תהיה בכך השפעה על בעלי הזכויות במקרקעין בתחום התוכנית, ולכן היא מחליטה בשלב זה לקבל החלטת ביניים בלבד", צוין בהחלטת הוועדה המחוזית.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר