פרויקט "סטלה מאריס" (הדמיה: חברת סיטילינק)
פרויקט "סטלה מאריס" (הדמיה: חברת סיטילינק)

450 יחידות דיור מעל לבונקרים של כרמל צרפתי

בעוד כחודשיים תוגש להפקדה תוכנית לשכונת יוקרה חדשה בחיפה שתוקם על חלק מהשטח המשמש כיום את בסיס הנ”מ של צה”ל, בין שדרות טשרניחובסקי לבין מנזר סטלה מאריס

פורסם בתאריך: 17.5.18 08:12

חשיפה: פרויקט “סטלה מאריס” – שכונת מגורים חדשה ויוקרתית ובה 450 יחידות דיור בבנייני דירות הצופים אל הנוף של מפרץ חיפה ועד הארובות של תחנת הכוח בחדרה – יוקם בחיפה. התוכנית המפורטת להקמת השכונה, שתיבנה בחורש שעל קו הרכס הצמוד לשכונת כרמל צרפתי, תוגש להפקדה בוועדה המחוזית חיפה בעוד כחודשיים. השכונה, ובה מגדלים לגובה של עד 17 קומות, תוקם על חלק מהשטח המשמש כיום את בסיס הנ”מ של צה”ל, בין שדרות טשרניחובסקי לבין מנזר סטלה מאריס.

התוכנית שאותה יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) יוצאת אל הפועל כנגזרת של התוכנית לפינויו של המחנה הצבאי הקיים במקום זה עשרות שנים. במסגרת הפרויקט נבדקה על ידי רמ”י האפשרות לשימור בונקרים צבאיים מתקופת הבריטים, שהציבור אינו חשוף אליהם. תוכנית השימור מתייחסת למבנים, לתעלות ולמשטח ששימש להצבת תותח במטרה להגן על הנקודה האסטרטגית ראש הכרמל.

ברמ”י מציינים כי התוכנית עדיין נמצאת בדיונים בעיריית חיפה ובלשכת התכנון וכי היא מקודמת על ידי חברת סיטילינק, אך עדיין לא הוגשה לדיון בוועדה המחוזית. בשלב זה המחנה הצבאי הקיים בשטח עדיין פעיל, ועם פינויו יבוצעו בשטח עבודות תשתית שיכשירו עשרות דונמים להנחת מערכות תשתית וליצירת רחובות חדשים, כביש גישה לשכונה, כיכר חדשה ושטחים ציבוריים המשקיפים אל שכונת בת גלים. בחלק זה תכננו אדריכלי התוכנית גם ליצירת טיילת שתשקיף אל אחד מהנופים היפים ביותר בישראל.

ברמ”י מציינים עוד כי תוכנית הבנייה המקורית נועדה להקמתן של 500 יחידות דיור, אך על רקע המלצת יועצת השימור הוחלט להפחית את מספר הדירות ל־450 במטרה לשמר את הבונקרים שהוקמו על ידי הבריטים.

 

פרויקט "סטלה מאריס" (הדמיה: חברת סיטילינק)

פרויקט "סטלה מאריס" (הדמיה: חברת סיטילינק)

 

 

עדיין מוקדם לגזור את הסרטים בשכונת סטלה מאריס, אבל כל מומחי הנדל”ן שעמם שוחחנו היו תמימי דעים – השכונה תהיה סיפור הצלחה.

“זהו אזור מבוקש מאוד”, אומר דותן דרעי ממשרד השמאות דותן דרעי אורן נס – ממשרדי השמאות הגדולים והוותיקים בחיפה, “המתחם נהנה מבתי ספר בקרבתו, ובהם בית הספר יסודי טשרניחובסקי וחטיבת הביניים ותיכון ליאו באק, וסמוך לו שוכנים גם מכללת גורדון ומתחם הכרמליטים. ליד המתחם קיימת גם תב”ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת לבנייה רוויה בקרקע הנמצאת בבעלות הכנסייה. צפי המכירות הוא בטווח של 20,000-17,000 שקל למ”ר פלדלת, וזה תלוי בגורמים כמו כיוון הנוף, הקומה וגודל הדירה. פלדלת הוא מונח מקצועי המתייחס לשטח מקובל של דירה – שטחי רצפות וקירות חוץ ללא חלק יחסי ברכוש המשותף. מחיר הפנטהאוזים יכול להגיע ל-25,000 שקל למ”ר פלדלת”.

בדיקה באתר “מדלן” מגלה כי מחירי הדירות בשכונה כיום הם בטווח שבין 12,000 שקל ל-15,000 שקל למ”ר, כלומר כ-1.5 מיליון שקל לדירה ששטחה הוא 100 מ”ר. דרעי מעריך כי מחירה של דירת פנטהאוז בשטח של 120 מ”ר בשכונת סטלה מאריס המתוכננת צפוי לעלות שלושה מיליון שקל. לדבריו מדובר במחיר הוגן בזכות הנוף שמתפרש מראש הנקרה בצפון ועד עתלית חדרה בדרום.

“הקמת השכונה תיצור תהליכים משמעותיים באזור, ובראשם עליית מחירים של הדירות הקיימות”, אומר איש הנדל”ן יוסי לחם, מבעלי קבוצת היזמות מבנים, “התוכנית תביא במקביל לכניסת משפחות מרקע סוציואקונומי גבוה, ל’הדבקת’ כל האזור בפרויקטים להתחדשות עירונית ולחידוש תשתיות עירוניות שבורות ומזדקנות. לכך יתווספו תחיית העסקים המדשדשים ופתיחתם של עסקים חדשים לשירותם ורווחתם של מאות המשפחות החדשות שיתגוררו באזור”.

לדבריו של לחם, “בחברת מבנים עובדים בימים אלה על ייזום ועל תכנון של מתחם גדול באזור. ביחד עם מתחמי התחדשות עירונית שנמצאים בשלבי תכנון שונים, צפוי הכרמל הצרפתי לשוב ולהיות אחת מהשכונות המבוקשות בעיר כפי שהיה בעבר. המתחם חולש על בסיס הנ”מ הוותיק, וכחלק ממגמת פינוי בסיסי צה”ל מאזורי ביקוש נהנה כאן ממתחם מגדלים יוקרתי שיחליף את סוללות הטילים”.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. קריתי

    למה כל כך מעט דירות על שטח כל כך גדול. זה בזבוז משאב הקרקע שהוא משאב מוגבל מאד. ולמה אין הקצאה של לפחות 50 אחוז (כמו בלונדון) לטובת דיור בהישג יד .

  2. מישהו

    באמת שכונת יוקרה זה מה שחסר.
    מה עם דירות לצעירים, דירות במחיר הוגן? העיקר שהקבלנים ימשיכו לעשות כסף על חשבון הציבור שלא נשאר לו כסף לקנות.

  3. תושבת הכרמל הצרפתי

    אזור כל כך ייחודי הולך להיהרס לטובת נדל"ניסטים אינטרסנטיים, במקום להקים פארק לטובת תושבים ותיירים, ולאפשר בשוליים בנייה למגורים בפרופורציות הגיוניות. בושה וחרפה.

  4. ישראלי

    כל הכבוד. אין מחסור בשטחים ירוקים בחיפה. אם כבר אז להפך, יש יותר מדי שטחים ירוקים וריקים. מה שצריך זה שתהיה יותר תעסוקה וכך חיפה תוכל להתחרות בת"א, שהיא עיר הרבה הרבה יותר צפופה מחיפה.

    המחירים הם מחירים סבירים. הם לא אמורים להיות דיור ציבורי למסכנים אלא דיור במחירי ביניים לישראלים רגילים ולא מסכנים בכלל. בסטנדרטים של ת"א המחירים כאן הם מחירי בדיחה והכל יחטף.

  5. ערן

    בונים שכונות כמו מודיעין בכל מקום וגומרים על העיר. שכונה שתהיה בכייה לדורות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק האינטרסים של הקבלנים מעניינים את עיריית חיפה. שתעוף כבר העירייה המ—נת עם המהנדס העיר חדל האישים שלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר