העימותים מחוץ לאיצטדיון בנתניה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
העימותים מחוץ לאיצטדיון בנתניה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מכבי דורשת מהמשטרה בדיקה יסודית על אירועי נתניה

בעקבות העימותים בין כוחות המשטרה לאוהדי מכבי חיפה באיצטדיון בנתניה, מנכ"ל המועדון איציק עובדיה שלח מכתב למפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון בדרישה לבצע בדיקה יסודית של האירועים: "החלטות קשות הובילו לתקלות מקצועיות חמורות ופגעו פגיעה קשה, פיזית ונפשית, באלפי אוהדים בלי להפעיל שיקול דעת מספק"

פורסם בתאריך: 27.12.22 11:13

בעקבות אירועי המשחק אמש בנתניה, שבו התרחשו עימותים בין כוחות המשטרה לאוהדי מכבי חיפה, שלח מנכ"ל המועדון איציק עובדיה מכתב למפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון, ובו הוא דרש לבצע בדיקה יסודית של האירועים.

"כמנכ"ל מועדון הכדורגל מכבי חיפה, אני פונה אליך בשם אוהדי הכדורגל בכלל ואוהדי מכבי חיפה בפרט, בדרישה לבדוק ביסודיות את אירועי ליל אמש", כתב עובדיה לביטון, "כבר בפתח מכתבי אציין כי מה שהתרחש ביציעים בליל אמש הוא אירוע חריג בעוצמתו ובהיקפו,
וחורג מכל נורמה מקובלת של ניהול אירוע ספורט בארץ ובאירופה. לצערי, הביטחון האישי של אלפים מאוהדי הכדורגל בארץ התערער והופר, ואין ביכולתנו כחברה למדוד את ההשלכות החמורות העתידיות על אוהדי הכדורגל בארץ".

עובדיה הוסיף כי מכבי מגנה אלימות בכל תוקף ועושה רבות למניעת אלימות מכל סוג, לרבות אלימות נגד המשטרה או גורמי האבטחה, אך "מעדויות שקיבלנו עולה תמונה מטרידה מאוד של התנהלות המשטרה שהחלה מיד עם פתיחת המשחק. העדויות מלוות בסרטונים, בתמונות ובעדויות של הורים, ילדים קטנים ובלתי מעורבים רבים, ומהם עולה כי המשטרה פעלה באגרסיביות, בחוסר שיקול דעת ובאלימות כלפי אוהדים בצורה שאיננה זכורה לנו במגרשי הכדורגל".

לדבריו, "לא נתקלנו באף איצטדיון באירופה במעורבות של שוטרים ביציעי אוהדים, לא באליאנס ארנה בטורינו, לא בפארק דה פראנס בפריז, ולא באיצטדיון האור בליסבון בפורטוגל. בכל העולם רואים באוהדי הכדורגל כחלק אינטגרלי וחשוב מהמשחק, וכולנו הבנו כבר מזמן שכוח שיטור אגרסיבי רק מגביר את רמת האלימות ביציעים ולא תורם בשום צורה לתחושת הביטחון, אלא להיפך – פוגע בביטחון האישי וזורה פחד ואימה בקרב האוהדים".

 

 

עובדיה ציין כי "האירוע אמש החל מיד עם פתיחת המשחק, כאשר מסיבה שאינה מובנת לנו עלה ליציע המזרחי כוח שיטור אגרסיבי ואלים (בניגוד גמור לנהלים בכל האיצטדיונים בארץ) – מה שהוביל לאירוע מסוכן ואלים עם עשרות נפגעים. במשחק התקבלו החלטות קשות שהובילו לתקלות מקצועיות חמורות ופגעו פגיעה קשה, פיזית ונפשית, באלפים מאוהדי הכדורגל בישראל, וזאת, כך נראה, בלי להפעיל שיקול דעת מספק".

עובדיה ביקש את התייחסות המשטרה לכמה שאלות: "האם נרשם אירוע קיצוני ביציע האוהדים, שחייב הכנסת שוטרים ליציעים ובכך יצר את החיכוך עם הקהל והוביל לאירוע שיצא מכלל שליטה? האם היתה הצדקה להפעיל אמצעים כה אגרסיביים, כגון גז מדמיע ורימוני הלם, בתוך האיצטדיון ומחוצה לו? האם קבלת ההחלטה להיכנס ליציע ולהפעיל כוח מופרז עברה בכל שרשרת הפיקוד? מדוע היה צורך לפזר את האוהדים שוב בשימוש של רימוני עשן אחרי המשחק? והאם להבנתך בסיכומו של האירוע, הצלחתם במשימתכם לשמור על שלום ציבור אוהדי הכדורגל? כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד וכדי להשיב לאוהדי הכדורגל את האמון במשטרת ישראל אני דורש מתוקף תפקידי לבצע תחקיר מעמיק לנוכח האירועים החמורים ולשקף כלפי ציבור האוהדים את מסקנותיו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר