דיא סבע (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
דיא סבע (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

חזרה של סבע למכבי? זה לא יהיה פשוט

הפציעה בברך שמשביתה אותו כבר שלושה שבועות, הרצון של ברק בכר להחזיר לקבוצה שחקן שובר שוויון - ודעת הקהל. דיא סבע אמור להתייצב לפתיחת ההכנות של מכבי חיפה לעונה הבאה, אבל האם זה באמת יכול לעבוד?

פורסם בתאריך: 15.5.24 07:57

בעקבות אובדן האליפות אחרי ההפסד למכבי תל אביב (1:0), במכבי חיפה מעבירים הילוך בהכנות ובבניית הסגל לעונה הבאה. המאמן החדש-ישן ברק בכר מעוניין מאוד להחזיר את עומר אצילי, אבל סכומי הכסף הגדולים שהוא יפסיד מחזרה לארץ והעלות הגבוהה של רכישת כרטיסו ושכרו מונעים בשלב זה את חזרתו. החלופה הטובה מכולן מבחינת מכבי היא החזרתו של דיא סבע המושאל לאמירייטס מאיחוד האמירויות, אבל זה לא יהיה פשוט אף שבכר לוחץ להחזיר אותו.

לסבע חוזה לעוד שנתיים במכבי תמורת 600,000 יורו לעונה. בחלון ההעברות של ינואר הוא הושאל בחינם לאמירייטס שלקחה על עצמה את מלוא שכרו. כזכור, פרשת עזיבתו את מכבי החלה לאחר שאשתו שיתפה פוסט שמביע צער על כאבם של הילדים העזתים בגלל המלחמה. הקהל של מכבי, שאיבד עשרות אוהדים מאז השבת השחורה, אמר את דברו. בהחלטה משותפת למכבי ולסבע הוחלט על השאלתו עד לתום העונה.

סבע כבש שני שערים ובישל שער אחד בשבעה משחקים שבהם הוא שיחק במדי אמירייטס, אבל בשלושת השבועות האחרונים הוא כלל לא מתאמן, וכמובן לא משחק. הסיבה לכך היא פציעה בברכו. בשנת 2015 סבל סבע מקרע ברצועות הברך, ובמכבי מודאגים ועוקבים בדריכות אחר תוצאות הבדיקות שלו, בתקווה שהפציעה תתברר כלא חמורה.

 

 

בפן המקצועי, בכר יודע שסבע הוא שחקן שובר שוויון במאבק על תואר האליפות, אבל גם הוא לא יכול להתעלם מהרחשים בקהל. ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ של האוהדים הדעות הן חלוקות. מצד אחד, רבים מסרבים לסלוח לו, ומצד שני, רבים אחרים רוצים לראות את הצלחת חוזרת לחיפה בעוד שנה, וסבע יכול להיות האיש שיעשה את ההבדל.

"השחרור של סבע גרם לו עוול כבד", אומר איש התקשורת ושדרן הספורט זוהיר בהלול, "הוא לא עבר על הקוד האתי הציבורי ובטח שלא פגע בביטחון מדינה. אשתו שיתפה פוסט, אבל כל אדם הוא יישות בפני עצמו. סבע הוא שחקן שובר שוויון, והמשקל הסגולי שלו במכבי חיפה הוכח כגדול. איתו מכבי היתה צוברת עוד כמה נקודות קריטיות במאבק מול מכבי תל אביב וזוכה באליפות. הנהלת מכבי התנהלה לפי רוח ההמונים והבונטון ביציעים. הם רצו לרצות את הקהל והעלו את סבע על המזבח".

עדיין לא ברור אם אפשר להחזיר את הגלגל, לכולם ברור שאם סבע יוביל את מכבי לאליפות, הדם הרע בינו לבין האוהדים יסתיים. "לסבע יש חוזה חתום לעונה הבאה", מסכם סוכנו רונן קצב, "מבחינתו הוא חוזר לחיפה לתחילת האימונים".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. בלעד דרדן

    אחר שאשתו שיתפה פוסט שמביע צער על כאבם של הילדים העזתים בגלל המלחמה. הקהל של מכבי, שאיבד עשרות אוהדים מאז השבת השחורה, אמר את דברו.

  2. כדוריהו

    שקודם כל יוריד קצת משקל, ייכנס לכושר ויעבור 100 מטר ב-12 שניות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר