לממש את החלום הירוק בקריות. גבעת אלונים בקרית אתא. הדמיה: סקייווקר
לממש את החלום הירוק בקריות. גבעת אלונים בקרית אתא. הדמיה: סקייווקר

היכן נבנו הכי הרבה צמודי קרקע?

העיר קרית אתא היא העיר הצומחת ביותר במטרופולין. ממזמן כבר לא רק עיר תעשייה. חיפה נמצאת במקום השני

פורסם בתאריך: 26.4.19 16:59

מאת: אבי שמול, תוכן שיווקי

חיפה והקריות קיימים מעט בתים צמודי קרקע בבנייה פעילה. בחיפה בולטת בכך שכונה אחת בלבד, דניה, שבה צמודי הקרקע נבנים בטפטופים. לעומת זאת, מניתוח נתוני הלמ"ס (הלשכה ה מרכזית לסטטיסטיקה) שנערך בארגון קבלני חיפה, עולה כי העיר שריכזה את ההיקף הגבוה ביותר של התחלות בנייה של צמודי קרקע בשנת 2018 היא קריית אתא. המספר בסיכום השנה הגיע ל-104 יחידות. אולם מדובר בעלייה חדה לעומת התחלות בנייה של 43 צמודי קרקע בשנת 2017 עם זאת עדיין שיעור התחלות הבנייה של צמודי קרקע נמוך לעומת בנייה רוויה.

במקום השני במטרופולין נמצאת חיפה, שבה נבנו 86 יחידות דיור צמודות קרקע. בקריית מוצקין נבנו בשנה החולפת 6 בתים צמודי קרקע ובקריית ביאליק וקריית ים נבנו רק 3 יחידות.

גם בסיכום של חמש השנים האחרונות, קריית אתא מובילה את היקפי בניית צמודי קרקע בקריות, עם סך כולל של 356 יח"ד שנבנו בתקופה זאת, לעומת 25 בקריית ביאליק, 7 בקריית ים ו-6 בלבד בקריית מוצקין.

חלק ניכר מצמודי הקרקע שנבנו בקריית אתא הם בפרויקט גבעת אלונים בקריית אתא. לדברי שרה אילין סמנכ"לית השיווק בחברת שרביב, המקימה את פרויקט גבעת אלונים בקריית אתא  "שכונת גבעת אלונים תוכננה מתוך תפיסה מודרנית של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. מכיוון שכך, צפיפות הבניה בשכונה נמוכה וחלק ניכר ממנה הם צמודי קרקע ובתים בבניה נמוכה. המחירים בפרויקט מאפשרים לרבים להגשים את החלום ולעבור לצמוד קרקע. בפרויקט נמכרים בתים צמודי קרקע בשטח של כ-160 מ"ר על מגרשים בגדלים שנעים בין 265-345 מ"ר במחירים של החל מ-2.31 מיליון שקל"

במדינת ישראל נבנו בשנת 2018 10,326 בתים צמודי קרקע. העיר שריכזה את היקף הבניה הגבוה ביותר היא באר שבע עם 254 צמודי קרקע.

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר