"מחיר למשתכן "בעין דור. תשריט: יצחק ליפובצקי

יצא לדרך: פינוי-בינוי במסלול "מחיר למשתכן" במתחם עין דור

הפרויקט כולל פינוי דיירים מוגנים והקמת 118 יח”ד משולבים במסחר ומשרדים בשני מבנים שאחד מהם יתנשא לגובה 23 קומות מול הכרמל

פורסם בתאריך: 26.4.19 17:13

מאת: אבי שמול, תוכן שיווקי

פרויקט המגורים והמסחר "עין דור" יוצא לדרך לאחר שנים של דיונים בוועדות התכנון. הפרויקט פורסם השבוע על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), למכרז עבור יזמים וקבלנים לצורך הקמתם של שני מבני מגורים מעל חניון תת קרקעי במתחם הרחובות עין דור, מאי וסליזיאן. המתחם נמצא מול המבנה הנטוש מזה כעשרים שנה, שהוקם במטרה לשמש בניין מסחר ומשרדים על שטחו של בית הקולנוע ההיסטורי "עין דור", אולם בעליו נקלעו לקשיים והבנייה נעצרה.

על פי התכנון, הביצוע של הפרויקט יתחיל מפינוי דיירים מוגנים המתגוררים בבניינים ישנים, העתידים לעבור הליך של הריסה, לצורך החלפתם במבנים חדשים. על פי התכנון, בשטח יוקמו 118 יחידות מגורים חדשות בשני מבנים, שהאחד מהם יהיה לגובה של 23 קומות והשני בגובה של 6 קומות.

דיירי המתחם יזכו בדירות מגורים חדשות וגדולות יותר מהנוכחיות ויתר הדירות ישווקו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במסלול של "מחיר למשתכן".

התכנון של מתחם עין דור החל לפני יותר מעשור ונתקל בדרכו בהתנגדויות שנדונות בוועדגות התכנון. בהתנגדויות שהוגשו על-ידי החברה להגנת הטבע, המועצה לשימור אתרים ובעלי המוסכים באזור נטען, כי התוכנית אינה מתאימה למרקם העירוני הייחודי של המושבה הגרמנית, וכי הבנייה המתוכננת חורגת בגובהה ובאחוזי הבנייה המבוקשים בה מאחוזי הבנייה הנהוגים ברצועות התוחמות מתחמים לשימור. המתנגדים טענו עוד, כי צפיפות הבנייה המוצעת חורגת מהצפיפות המקסימלית המוצעת בתוכנית המתאר המחוזית המופקדת, בה נקבע רף של 22 יחידות דיור לדונם.

על פי תנאי המכרז שפורסם השבוע, בנוסף לדירות המגורים, יוקצו שטחים במתחם למסחר בהיקף של 1,200 מ"ר, בנוסף לשטחי משרדים בהיקף של 2,400 מ"ר ושטח לצרכי ציבור של 250 מ"ר. במתחם פועלים כיום מבני מלאכה ומוסכים בשטח כולל של כ-600 מ"ר.

על פי תנאי המכרז, הזוכה בפרויקט יידרש לנהל מו"מ לביצוע פינויים של דיירים מוגנים. אומדן עלויות פינוי הדיירים המוגנים ייקבע בשומה מטעם השמאי הממשלתי.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר