“ועדת אשראי בתוך שבוע”. אילת רוסק. צילום : יח"צ אורנה פרי
“ועדת אשראי בתוך שבוע”. אילת רוסק. צילום : יח"צ אורנה פרי

יזמי ההתחדשות בחיפה עוברים לערוצי מימון של ליווי חוץ בנקאי

חברת מכלול המעניקה מימון לביצוע פרויקטים בהתחדשות עירונית, חושפת כי תפסה אחיזה ב-10% מהעסקות בתחום בחיפה

פורסם בתאריך: 27.4.19 10:25

מאת: אבי שמול, תוכן שיווקי

בשעה שהבנקים סוגרים בזה אחר זה סניפים בחיפה, מתברר שאפיקי המימון החוץ-בנקאיים, מוכנים להלחם על כל לקוח, בדגש על פרויקטים בתחום הנדל"ן. אחת החברות הבולטות בתחום, היא חברת "מכלול", שהוקמה על ידי מומחים מתחומי הנדל"ן והמימון, בשותפות עם חברת הביטוח "כלל", במטרה להעניק חלופות מימון מלאות ליזמי ודיירי הפרויקטים להתחדשות עירונית, תחת קורת גג אחת.

"התחלנו לפעול בחודש מאי 2018 ומאז הספקנו לסגור 50 עסקאות, כאשר 95% מהן משתייכות להתחדשות עירונית והיתר הן עסקאות קומבינציה", מגלה מנכ"לית מכלול אילת רוסק, "אנחנו פועלים בשוק תחרותי, כאשר אלטרנטיבות המימון התרחבו מאוד בשנתיים האחרונות. קרוב למחצית מהפעילות שלנו נמצאת בתל אביב, אחריה חיפה אחריה – ולפני ירושלים שמגיבה תמיד באיחור. בחיפה ספציפית, סגרנו כבר 5 פרויקטים וישנם פרויקטים נוספים בהמשך. על פי האומדנים שלנו, בחיפה אנו מעורבים ב-10% מכלל עסקאות המימון להתחדשות עירונית".

רוסק שעבדה 25 שנים במערכת הבנקאית, התמחתה במימון פרויקטים למגורים ובתפקידה האחרון הועסקה בבנק ירושלים וצברה נסיון בעסקאות בפרויקטים מסוג תמא 38. "אלו עסקאות מרובות שחקנים עם הרבה פסיכולוגיה", היא מספרת, "יש יזם, דיירים, עורכי הדין שלהם, הגוף הממן. התהליך ארוך ומייגע וצריכים סבלנות גם עבור אנשים מבוגרים שהבית שלהם יהפוך בקרוב לאתר בנייה.

"היעילות שלנו גבוהה עשרות מונים מזו של המערכת הבנקאית. אין לי בעיה להגיע בתשע בערב לפגישת דיירים, בכדי לתת הסברים. אנו מבינים את חשיבות הזמן בביצוע הפרויקט, על מנת שהדייר יסבול כמה שפחות מהתמשכות התהליך. בלוח הזמנים שלנו, לקוח מקבל הצעת מימון באותו היום או למחרת. הלקוח עובר בשבוע את וועדת האשראי והוא יודע שיש לנו גב של אחד הגופים הפיננסיים הכי חזקים במשק, חברת כלל. הייעוץ המשפטי שלנו הוא של משרד יגאל ארנון, עם הצוות של אדם שפרוך.

"בבנקים, הם נדרשים לארבעה חודשים בערך בכדי לבצע עסקאות. אצלנו יש בנקאות אחרת. יותר פשוטה ויותר יצירתית. בחרנו בשם ‘מכלול’, כי מבחינת הלקוח, הוא עובד רק מולנו, מה שהופך את התהליך ליעיל. אנחנו כמו סיירת. תוך 5 ימים יש טיוטת הסכם במייל. אנחנו סוגרים עסקה מהפגישה הראשונה ועד חתימת ההסכם, בתוך חודש וחצי.

"שני השותפים שלי הם אורי פז שהיה המנכל הקודם של בנק ירושלים והמשנה למנכל בנק הפועלים וירון בלנק שמגיע מרקע מקצועי של יזמות בהתחדשות עירונית. אנו מעמידים חליפת מימון מלאה הכוללת את כל מרכיבי המימון: הון עצמי, הון בכיר, ערבויות ופוליסות חוק מכר.

"ביצענו סקירה של 1212 יח"ד בתחום ההתחדשות בחיפה בשנת 2017, בכדי ללמוד את השוק. בשנה הזו ניתנו היתרים ל-10,000 יחידות דיור. ב-2018 ירד מספר ההיתרים בחיפה ל-8000, מתוכן 1007 ניתנו להתחדשות עירונית. אנו לא מתיימרים להיות הכי זולים במערכת, אבל לנצח את כולם ביעילות. קח כדוגמא יזם הבונה 10 יח"ד מעל ל-12 קיימות. הוא הביא הון עצמי ואנו מעניקים את היתר. לאחר שימכור 3 יח"ד, הוא יוריד את הסיכון ואנו נוריד את חלקו של ההון העצמי שלו מ-25% ל-20%. כך הוא יוכל להשתמש עם הכסף לפרויקט הבא. יש לנו מוטיבציה לרוץ עם היזמים למרחקים ארוכים".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר