הדמיית המתחם, במתכונת המקורית, לפני הצמצום. הדמיה: צמיר אדריכלים
הדמיית המתחם, במתכונת המקורית, לפני הצמצום. הדמיה: צמיר אדריכלים

המדינה מקדמת שכונה חדשה של מאות יחידות דיור לצד כביש פרויד

השכונה "מורדות אהרון", תשווק במסגרת מסלול "מחיר למשתכן", ויהיו בה גם דירות שיימכרו בשוק החופשי

פורסם בתאריך: 24.8.19 22:09

מאת: אבי שמול, תוכן שיווקי

החלה הספירה לאחור. "מורדות אהרון", שכונה חדשה שתוקם מתחת לרמת אשכול, על המורדות שלצד כביש פרויד, יצאה השבוע לדרך, עם פרסומו של מכרז להקמת 380 יח"ד בבנייה רוויה. המכרז שפורסם ע"י רשות מקרקעי ישראל, מיועד לקבלנים וכמקובל בכל מכרזי רמ"י כיום, הוא מפורסם במסגרת מתכונת "מחיר למשתכן", לצד חלק מהדירות אשר יימכרו לשוק החופשי.

את הקמת השכונה יזמה לפני שנים עיריית חיפה, אשר תכננה להקים אלפי יח"ד על שתי שלוחות במורד הכרמל המערבי. שלוחה מתחת לרחוב הרופא ורחוב לינקולן, לצד פרויקט נוסף, שלוחת תל אהרון שמצפון לה. בעקבות מאות התנגדויות של שכנים, צומצמה התכנית להקמת 900 יח"ד בלבד.

ההנחה המוערכת בעבור דירות "מחיר למשתכן" תהיה בסך של כ-200 אלף שקל

שטחן של כ-20% מתוך יחידות הדיור במתחם החדש יהיה 80 מ"ר ושטחן של הדירות הגדולות במתחם כ-130 מ"ר, לא כולל מרפסות. אלה ייבנו בבניינים של 7 עד 20 קומות, אשר יוקמו על פי דגמי בינוי שהותאמו לכל מגרש בהתאם למיקומו ולמבנה הטופוגרפי על מנת למנוע את הסתרת הנוף בין הבניינים החדשים לבין עצמם, ובין בניינים אלו לבניינים הקיימים במעלה ההר.

המשרד האחראי על תכנון השכונה, הינו "צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ". גורמי תכנון בעיריית חיפה ציינו כי, "התוכנית תתרום תרומה חשובה לפיתוחה האורבני של העיר ולמחסור הקיים בעיר במגרשים המיועדים לבניית דירות מגורים. התוכנית תאפשר משיכת אוכלוסייה מגוונת של משפרי דיור, וזוגות צעירים".

עוד מסרה העירייה כי "התוכנית כוללת מערכת כבישים שייסללו בהתאם להתקדמות הבנייה והקמת שני מחלפים על כביש פרויד. כמו כן תכלול גם פתרונות חנייה לכל המגרשים בתחומם בתקן של 2 מקומות חנייה לדירה וחניה ציבורית לאורחים".

על פי המקובל, מחיר הדירות שיימכרו במסגרת "מחיר למשתכן", נמוך מהמקובל בשוק בסכום של כ-200 אלף שקל.

התחרות בין הקבלנים במכרז, תהיה על המחיר הנמוך ביותר, שיידרש בעבור מ"ר דירתי של דירות "מחיר למשתכן". המועד האחרון להגשת הצעות הקבלנים, או היזמים, הינו ה-23 בספטמבר.

ברשות מקרקעי ישראל מדגישים כי המידע לזכאים יפורסם בהמשך.


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר