אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

הדד ליין להעברת תקציב 2022: 31 במארס

לקליש-רותם יש מרווח זמן נוסף לנסות ולהעביר את התקציב במועצת העיר. במקביל, במועצת השינוי עמלים בימים אלה על תקציב אלטרנטיבי, שבשל היותם רוב, הסיכויים שלו לעבור טובים. וברקע: האם מתבשל מהלך להדחת ראש העיר?

פורסם בתאריך: 23.1.22 00:58

משרד הפנים יודיע, כי המועד האחרון להעברת תקציב 2022 הוא 31 במארס ולא 4 בפברואר, וזאת בטרם תתקבל בקשה רשמית להארכת המועד. מרווח זמן נוסף זה יאפשר לראש העירייה עינת קליש רותם לנסות להעביר את התקציב. עם זאת, ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי חברי מועצת השינוי שוקדים בימים אלו על ניסוח תקציב אלטרנטיבי, שבשל היותם רוב, הסיכויים שלו לעבור טובים. ראש העיר מודעת למהלך זה. להערכת גורמים פוליטיים, המהלך שנרקם ברקע הוא אחת הסיבות לכך שחברי מועצת העיר לא מהססים לטרפד ישיבות מועצה שדנות בתקציב.

בתוך כך נודע, כי גורמים במועצת השינוי מנסים להוציא לפועל מהלך להדחת ראש העירייה. דבר ההדחה האפשרית פורסם לראשונה בספטמבר האחרון ב"כלבו – חיפה והקריות", כשגורם במועצת השינוי אמר, כי זוהי אחת האפשרויות העומדות לרשותם.

המהלך להדחת ראש העירייה, אם כן ייצא לפועל, יתבסס על סעיף 22 בחוק רשויות המקומיות – בחירת ראש עיר וסגניו שדן ב"העברה מכהונה מחמת התנהגות". סעיף זה קובע: "נוכחה המועצה, כי ראש הרשות מתנהג התנהגות שאינה הולמת מעמדו של ראש רשות וסבורה היא שעל כן אין הוא ראוי לכהונתו, רשאית היא, לאחר שנתנה לו הזדמנות להשמיע דברו, להעבירו מכהונתו".

אולם, כדי שהמהלך יבשיל, דרוש למועצת השינוי, על פי החוק, רוב של שלושה רבעים מחברי המועצה. "ההחלטה להעביר את ראש הרשות מכהונתו תהיה מנומקת ותתקבל בישיבה מיוחדת, סגורה, של המועצה ברוב של שלושה רבעים ממספר חבריה; ההחלטה טעונה אישור השר".

 

 

לעת עתה, מועצת השינוי לא מונה 24 חברים, שהם שלושה רבעים מחברי המועצה. גורם פוליטי: "גם אם הם מונים בתוכם את גרי קורן מחיפה ביתנו ואת קיריל קארטניק, כמובן בהנחה שהירוקים יצטרפו למהלך, עדיין חסרים להם חבר אחד. לכן הם יפעלו לצירופו של אריה בליטנטל לשורותיהם. אם כל אלו יסגרו איתם – יש להם 24 בדיוק,  ואז המהלך ייצא לפועל".

מאחר שהחוק קובע, כי הדחת ראש עיר טעונה את אישור שרת הפנים, ברור לחברי מועצת השינוי, כי הם יידרשו להוכיח "התנהגות שאינה הולמת". "זו הסיבה שהם ממתינים לראות מה ייכתב בדוח מבקר העירייה בנוגע לתהליך שכירת שירותיו של רואה החשבון יהודה בר לב וממצאיו. אם הדוח יהיה דוח קשה ויצביע גם על אחריות של ראש העיר, זה בהחלט ישמש אותם למהלך הדחה", אמר הגורם הפוליטי.

גורם במועצת השינוי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "נכון לעכשיו מהלך הדחה אינו רלוונטי. אנחנו לא שם. אנחנו מתמקדים בתקציב בלבד. לגבי דוח מבקר העירייה בנושא בר לב, כשנראה אותו במועצת העיר, נדע כיצד להגיב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. די לשבש את העברית

    דד ליין זו מילה בעברית??
    למה עיתון כלבו והארץ משבשים כך את השפה העברית??
    דד ליין זה מועד אחרון. מה הבעיה לומר המועד האחרון להעברת התקציב???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר