אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

גורם בקואליציית השינוי: "יש חוליות חלשות בקואליציית השינוי. קליש מזהה בהן פוטנציאל"

לדברי גורם בקואליציית השינוי, קליש עלולה לא להביא את התקציב לאישור המועצה, בשל שינויים שתבצע בו ועדת הכספים, בראשותה של סופי נקש מקואליציית השינוי. אם תרחיש כזה יקרה, תיסלל הדרך למינוי ועדה קרואה, מהלך שיצריך התערבות של שרת הפנים. גם האפשרות שחברים נוספים יצטרפו למועצת השינוי עומדת על הפרק, ובמקרה כזה היא יכולה להשיג את מספר החברים הדרוש להדחת ראש העירייה

פורסם בתאריך: 5.9.21 09:58

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות", מביע גורם בקואליציית השינוי במועצת העיר חשש מכך שקליש לא תביא את התקציב לאישור מועצת העיר, וזאת בעקבות שינויים שתבצע בו ועדת הכספים, שבראשה עומדת סופי נקש ממועצת השינוי. במקרה כזה, לדברי אותו גורם, תיתכן אפשרות למינויה של ועדה קרואה.

תיקון 88 בפקודת העיריות קובע: "לא אישרה המועצה את תקציב העירייה בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, ואם לא חלפו שישה חודשים מיום עריכת הבחירות לראש העירייה – בתוך שישה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, תסתיים כהונת המועצה או כהונת המועצה וראש העירייה, כפי שיורה שר הפנים, והשר ימנה, בתוך 14 ימים מתום התקופה כאמור, ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העיריה או תפקידי המועצה; השר רשאי, במהלך שלושת החודשים או ששת החודשים האמורים, לפי העניין, להאריך את התקופה לאישור התקציב על ידי המועצה לתקופה נוספת שלא תעלה על שלושה חודשים".

"השאלה לאן זה מוביל כל העסק הזה", אמר אותו גורם ל"כלבו – חיפה והקריות", "יש שלוש אפשרויות: האחת – קליש תבוא ותגיד שאנחנו צודקים, אבל הסיכוי שזה יקרה הוא בחלומות הלילה. השנייה – נגיע לפשרות מולה על כל מיני תפקידים וסמכויות. אם נגיע איתה להסכמות, זה יכול להיות מעניין, והדברים יתחילו לזוז, אבל קשה לי לראות את זה קורה, ואז השאלה מה קליש תעשה. קליש גם יכולה להביא תקציב לוועדת כספים, ואנחנו יכולים לשנות לה אותו מקצה לקצה. זה עומד להיות לא פשוט. יכול להיות שנבטל סעיפים, כמו פרויקט המדרגות או מיליונים על מנהלת 2030… ברור שזה יקרה. במקרה כזה היא יכולה להגיד 'אני לא מביאה את התקציב למועצת העיר', ואם לא יעבור תקציב, אנחנו הולכים לוועדה קרואה, ואם אנחנו הולכים לוועדה קרואה, כל אחד יצטרך לבוא למשרד הפנים ולהסביר למה לא נפל רבב בעשייה שלו. בדרך כלל למועצת העיר קשה יותר לתת הסברים מאשר לראש העיר. אז זה יהיה מורכב".

לדברי אותו גורם, האפשרות להרחיב את קואליציית השינוי במטרה להדיח את ראש העירייה קיימת גם היא: "האפשרות השלישית היא שקליש לא תסכים לעשות שום דבר והיא פשוט תהיה אנטי עד הסוף, ולדעתי, מה שיקרה זה שהיא תתחיל להימאס על חלק מהחברים בקואליציה שעוד נשארו לה, ואז לפני שנידרש להצביע על התקציב, פשוט נצביע על הדחתה".

 

 

על הלך הרוחות בקואליציית השינוי אומר אותו גורם: "יש שתי אסכולות. יש ניצים ויש יונים. ישנם אלה שמאמינים שצריך לעשות הכל כדי להגיע עם קליש להסכמות כלשהן, כדי שהעיר תתפקד, וישנה האסכולה שאומרת שצריך ללכת עד הסוף ובכל מחיר להדחה שלה. יכול גם להיות שעוד גורמים בקואליציה שלה יצטרפו אלינו, ואז נשיג יותר משלושה רבעים במועצה, ונוכל להצביע להדחתה. במקרה כזה, שרת הפנים תחליט אם היא מקבלת את ההצבעה. אנחנו מאמינים שזה אפשרי. אחד מעקבי אכילס של מועצת השינוי זה שיש לפחות ארבעה שחושבים שהם ראויים יותר מכולם להיות ראשי עיר".

בישיבת מועצת העיר האחרונה הובא לאישור התקציב לסייעות במערכת החינוך המוכר שאינו רשמי. בהצבעה הראשונה התקציב לא אושר, לאחר שחברי קואליציית השינוי הצביעו נגדו. אולם קליש התעקשה והביאה את התקציב להצבעה חוזרת. לאחר הסברים של מנכ"ל העירייה אוהד שגב ושל גורמי חינוך, ההצבעה בקרב חברי קואליציית השינוי התפצלה, והרוב הצביעו בעד.

על כך אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", הגורם ממועצת השינוי: "יש חוליות חלשות, כי הרבה מאוד אנשים לא מגיעים מוכנים לישיבות מועצה. קליש מזהה בהם פוטנציאל. הם כמו רדיקלים חופשיים. ההצבעה על התקציב לסייעות היא ההוכחה לכך. בעקבות ההצבעה הזו, הייתה ישיבת של ראשי הסיעות במועצת השינוי ובה נאמר שאסור שדבר כזה יקרה שוב".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי

    אני באמת לא מבין מה הבעיה בקליש?
    היא נותנת תחושה שהיא באמת דואגת לתושבים ולעיר בטווח הארוך היא לא מאשרת פרוייקטים על ימין ועל שמאל בלי חשיבה על תשתיות שעוטפות את הפרוייקטים.
    אולי זו הבעיה איתה שיזמים וקבלנים לא מקבלים מה שהם רוצים כי זה פשוט לא לטובת הציבור החיפאי.

  2. א.א.חיפה.

    מדוע היא עוד יושבת על כסא ראשת העיר.
    מה הכי קל לבקש לפטרה כי 80 אחוז נגד שתמשיך כי מאז ההחרה העיר נראת ערמת זבל והיא רק הורסת ולא עובדת על תפקוד העיר שהיא תתפתח ולא הורסת כל חלקה היא דואגת לפרסומות עיר שיורדת לאבדון

  3. דין דין

    חיפה זקוקה למועצת עיר מתפקדת זה לא קורה והעיריה לא נותנת שירות לתושבים שלא לדבר על תכניות פתוח. במצב כזה מפטרים את המועצה והעומדת בראשה ומכריזים על בחירות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר