עינת קליש-רותם, איילת שקד (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, מרק ניומן, לשכת העיתונות הממשלתית)
עינת קליש-רותם, איילת שקד (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, מרק ניומן, לשכת העיתונות הממשלתית)

עכשיו זה רשמי: קליש-רותם פנתה לשקד בבקשת ארכה לאישור התקציב

במכתבה של קליש-רותם לשרת הפנים, שהגיע בלעדית לידי "כלבו – חיפה והקריות", היא סוקרת את מצבה הכלכלי של העירייה ואת המצב הפוליטי הסבוך שנוצר לאור הקמת המועצה הלעומתית, ומזהירה, כי השינויים בתקציב, כפי שהוגשו על אופוזיציית השינוי, יפגעו פגיעה אקוטית בעובדי הרשות ויחשפו את העירייה לתביעות משפטיות

פורסם בתאריך: 22.3.22 21:09

ראש העירייה עינת קליש-רותם פנתה לשרת הפנים איילת שקד בבקשה למתן ארכה לאישור תקציב 2022. הפנייה, שנעשתה היום, מגיעה על רקע הדברים שאמרה שקד היום (שלישי) בוועידת המפרץ לאזוריות 2022, לפיהם תעניק חודש ארכה לפתרון התסבוכת הפוליטית בעיר ולהעברת התקציב.  קדמה לכך הבקשה של חברי אופוזיציית השינוי משקד בשבוע שעבר למתן ארכה של שלושה חודשים.

במכתב לשקד, שהגיע בלעדית לידי "כלבו – חיפה והקריות", כותבת קליש רותם: "הריני עושה את פנייתי אליך בבקשה כי תבחני עשיית שימוש בסמכות הנתונה לך… ותאשרי את בקשתי למתן ארכה קצרה לאישור תקציב העירייה לשנת 2022".

לאחר סקירה על מצבה הכלכלי של העירייה בהדגישה, כי התקציב שהוגש למועצה על ידי הגזבר היה מאוזן, וכי קיים שיפור משמעותי במצבה הכספי של העירייה, הנמצאת בעודף מצטבר בסך 3.4 מיליון שקלים נכון לסוף 2021 והפחתת הגירעון בתקציב הפיתוח, כותבת קליש-רותם: "דא עקא, בשל מכלול נסיבות חריגות אליהן נקלעה עיריית חיפה, שאין בינן לבין מצבה הכלכלי של העירייה ו/או תקינותה של הצעת התקציב שאושרה מאום, ובראשן היווצרותה של מועצה לעומתית וחילופי גזבר הרשות, לא עלה בידי עד כה לאשר את הצעת התקציב הרגיל לשנת 2022 במועצת הרשות.

"פנייתי זו אינה מכוונת לפירוט מכלול הנסיבות והטעמים בעטיים לא אושר עד כה תקציב העירייה, ואולם אני מוצאת לנכון להדגיש, כי חרף הקושי הרב הגלום בניסיון להעביר תקציב רשות, בנסיבות של קיום מועצה לעומתית, פעלתי בסיוע גזבר העירייה והצוות המקצועי ברשות, ועשינו – ואנו עדיין עושים – לילות כימים זה מספר חודשים, כדי להבטיח ששני האורגנים הנבחרים ברשות והאמונים על אישורו של תקציב העירייה – המועצה ואנוכי – נפעל בשיתוף פעולה למען מטרה שאמורה להיות משותפת: אישור תקציב מאוזן המשרת ומבטיח את קיום סדרי העדיפויות וצורכי תושבי העיר.

"דווקא בעת הזו, כאשר אנו מצויים על סיפו של תום המועד שהוקצב לאישורו של התקציב, פעלו חברי המועצה הנמנים עם האופוזיציה, ביום חמישי, 10 במארס, בעת שכונסה ועדת הכספים לדיון בהצעת התקציב המעודכנת שהוגשה על ידי הגזבר בהנחייתי (לאחר שהוטמעו בה שינויים שהינם תוצאת הערות והסתייגויות שהוגשו משך דיוני המועצה בהצעת התקציב), להגשת מסמך שינויים לתקציב הרגיל – בסעיפי הפעולות ובסעיפי תקינת כוח אדם.

 

 

"מסמך השינויים שהוגש על ידי חברי האופוזיציה אושר פה אחד בוועדת הכספים (בה נכחו רק חברי האופוזיציה), ואולם, להווי ידוע, כי על פי פקודת העיריות, מוטלת על גזבר העירייה החובה לבחון את השינויים המוצעים וליתן את חוות דעתו – כמתחייב בעת אישור הצעת תקציב בעירייה איתנה – כי התקציב, בשינויים המוצעים, הינו מאוזן ובר ביצוע בהתחשב בהכנסות הכלולות בו ובהכנסות העירייה בשנים שקדמו לאותה שנת כספים. כן נדרשת בחינת ההצעות הנוגעות לנושאי תקצוב ותקינת כוח האדם ברשות, הכוללים שינויים מרחיקי לכת במצבת כוח האדם ברשות. מדובר בהתערבות חריגה בתקדימה ובהיקפה ובלתי מתקבלת בתחומי ליבה של העשייה הציבורית המסורים לי ולאורגנים המקצועיים ברשות, ובשינויים הצפויים להוביל לפיטורי עובדים בהיקף חסר תקדים.

"בצד הפגיעה האקוטית בעובדי הרשות, יישומם של השינויים המוצעים צפוי לחשוף את העירייה למאות הליכים משפטיים ולהתדיינות שעלות כספית ניכרת בצידם. אשר על כן, ועל מנת שיתאפשר לכלל האורגנים המקצועיים ברשות להשלים את הליך בדיקת השינויים שהוגשו להצעת התקציב, נחוצה השהות שבבסיס בקשת הארכה הקצרה מושא פנייתי זו.

"גברתי השרה, אנו מצויים בישורת האחרונה ולדידי קיים סיכוי של ממש, כפי הוראת ומצוות המחוקק, שהמועצה תאשר את הצעת התקציב הרגיל לשנת 2022, כשיובהר כי בהתאם לחוות דעתו של גזבר העירייה הנבחר, המצורפת בזאת כחלק בלתי נפרד מפנייתי זו… המשך פעילות העירייה בלא תקציב שנתי מאושר בתקופת ההארכה המבוקשת לא יביא ליצירת גירעון שוטף בתקציב העירייה, בשיעור של 10 אחוזים או יותר בחישוב שנתי, או לניהול כספי העירייה באופן בלתי תקין".

את מכתבה חותמת קליש-רותם: "אשר על כן, אודה על אישורך את בקשתי למתן ארכה קצרה, לאישור תקציב העירייה הרגיל לשנת 2022 ולאפשר בידי למצות את ההליכים לאישור התקציב שדומה שאין צורך להכביר במילים אודות חשיבותו המכרעת לעיר חיפה ולתושביה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר