אביהו האן, מיכאל אלפר (צילומים: בועז כהן)

שאילתה של האן: מדוע ראש העירייה אינה מורה לאלפר לחתום על תעודת הגמר של הרכבלית?

בשאילתה שהגיש חבר מועצת העיר הוא טוען שעיר שלמה שבויה בידיו של סגן ראש העירייה אלפר ודורש מראש העירייה להפעיל את סמכותה. "האם המניעים האמיתיים לאי הפעלת הרכבלית הוא ניסיון של העירייה, בראשות קליש ואלפר, לאלץ את משרד התחבורה להימנע מהפעלת הרכבלית בשבת?", שואל האן

פורסם בתאריך: 27.3.22 17:15

חבר מועצת העיר אביהו האן (הירוקים) הגיש שאילתה למועצת העיר, שבה הוא מבקש לדעת מדוע ראש העירייה אינה מפעילה את סמכותה ואינה מורה לסגנה, יו"ר הוועדה המקומית, מיכאל אלפר, לחתום על תעודת הגמר (טופס 4) להפעלת הרכבלית.

כותב האן בשאילתה: "על פי פרסום בעיתונות ובתקשורת החיפאית, ניתן להבין, כי סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מסרב לחתום על תעודת הגמר ולאפשר את הפעלת הרכבלית. נודע, כי מהנדס העיר חתם על תעודת הגמר וזאת לאחר שהושלמו כל ההתחייבויות בהתאם לדרישת מהנדס העיר. לא יתכן שעיר שלמה תהיה שבויה בידי סגן ראש העיר אלפר שמסרב לחתום על תעודת הגמר".

 

מוסיף וכותב האן: במכתב ששלחתי לשרת התחבורה ב-13 בחודש בנושא הפעלת הרכבלית בסופי שבוע ושבתות, דרשתי את התערבותה המיידית בנושא. הבנתי מגורמים בכירים במשרד התחבורה שהם יעשו הכל כדי שהרכבלית תפעל בשבת. לא ייתכן שראש העיר עומדת כסטטיסטית ואינה פועלת להפעלת הרכבלית. האם החשש של ראש העיר מאיבוד הקואליציה היחידה שלה, קואליציית החרדים, אינה מאפשרת לה לדאוג לתושבי העיר החילוניים? האם ראש העיר אינה מבינה שמעל 250 אלף תושבי העיר החילוניים מעוניינים הן בהפעלת הרכבלית בשבתות והן בהפעלת הכרמלית בשבתות?

"אני דורש מראש העיר לפעול מיידית מול סגן ראש העיר אלפר ולאלצו לחתום על תעודת הגמר, וכאלטרנטיבה להורות ליו"ר הוועדה המקומית, סגן ראש העיר, נחשון צוק, לחתום במקומו.

"שאלותיי: מדוע ראש העיר אינה פועלת מול מיכאל אלפר ונחשון צוק, מובילי הוועדה המקומית לתכנון ובנויה ומורה להם לחתום על תעודת הגמר להפעלת הרכבלית?; האם המניעים האמיתיים לאי הפעלת הרכבלית הוא ניסיון של עיריית חיפה, בראשות קליש ואלפר, לאלץ את משרד התחבורה להימנע מהפעלת הרכבלית בסופי שבוע ושבתות?; שרת התחבורה הצהירה מפורשות שבכוונתה לדרוש את הפעלת הרכבלית בשבתות. מדוע אם כך עיריית חיפה, שצריכה לדאוג לאינטרסים של רוב תושבי העיר ועם גיבוי חד משמעי זה של שרת התחבורה, מייצרת קשיים ומנסה לפעול להחלטה שהרכבלית לא תפעל בשבת?; על פי הפרסום ח"כ גפני מעורב במגעים לאי הפעלת הכרמלית בשבת. האם מחויבות ראש העיר היא לח"כ גפני או לתושבי העיר?".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר