אריאל וטרמן, מיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)
אריאל וטרמן, מיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)

מהנדס העיר חתם על תעודת גמר לרכבלית. אלפר מסרב לחתום

על פי גורמים בחברת "נתיבי ישראל", ליקויי הבטיחות, כפי שפורטו במסמך של מהנדס העיר אריאל וטרמן, תוקנו, ווטרמן חתם על תעודת הגמר (טופס 4). ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי מי שמסרב לחתום על תעודת הגמר הוא סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכי אלפר. אלפר: "אני ממתין לחוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה"

פורסם בתאריך: 27.3.22 01:15

נמשכת סאגת הפעלת הרכבלית. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי מהנדס העיר, אריאל וטרמן, חתם על תעודת הגמר (טופס 4) לרכבלית, אולם סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכי אלפר, מעכב את חתימתו עד לקבלת חוות דעת בנושא.

לדברי גורמים בחברת "נתיבי ישראל", וטרמן חתם על תעודת הגמר לשש תחנות הרכבלית עוד ביום שלישי האחרון, וזאת לאחר שהשלימו את כל ההתחייבויות בהתאם לדרישתו של וטרמן.

בחודש שעבר הוציא וטרמן מכתב לאילן דונסקי, מנהל הפרויקט מטעם חברת "קידן" עבור "נתיבי ישראל", ובו פירוט הליקויים שיש לתקן לצורך קבלת תעודת גמר. אותם גורמים ב"נתיבי ישראל" טוענים, כי וטרמן הבטיח לסמנכ"ל חטיבת תשתיות רכבתיות ב"נתיבי ישראל", צחי גורה, כי העירייה תנפיק תעודת גמר לפרויקט לאחר תיקוני ליקויי הבטיחות, ואילו באשר לתיקונים נוספים, שאינם בטיחותיים, הוא יאשר את דחיית הביצוע שלהם, לאחר קבלת התחייבות להשלמתם על פי לוח זמנים קבוע מראש. מי שנקבע על ידי וטרמן לשמש איש הקשר שיבחן את תיקון הליקויים יהיה מנהל אגף הדרכים בעירייה, יואב דנציגר.

על פי גורמים ב"נתיבי ישראל", העבודות לתיקון הליקויים הבטיחותיים הושלמו עוד לפני כשבועיים וביצוען קיבל את אישורו של דנציגר. כמן כן הם טוענים, כי וטרמן נתן את אישורו וביקש להנפיק תעודת גמר, עליה הוא חתם.

אולם, לדברי אותם גורמים, מי שמסרב לחתום על תעודת הגמר הוא אלפר. לטענת אלפר, אין להעניק לפרויקט טופס 4, בטרם בוצעו תיקוני כל הליקויים שפורטו במכתבו של וטרמן מהחודש שעבר. גורמים בעירייה אישרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי אכן אלפר מסרב לחתום על תעודת הגמר עד לקבלת חוות דעת בנושא.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בעקבות המאבק על הפעלתה של הרכבלית בשבת וטענותיה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, כי ראש העירייה קליש-רותם מעכבת מסיבה זו את את הפעלתה, התקיימה פגישה בין השתיים. בפגישה זו סוכם, כי משרד התחבורה יפעל לתיקון הליקויים הבטיחותיים עליהם הצביע וטרמן, והעירייה מצידה תנפיק את תעודת הגמר לאחר תיקונם. נושא השבת לא עלה בפגישה. ביום שלישי האחרון, בוועידת המפרץ לאזוריות הצהירה מיכאלי: "ההנחיה שלי היא שהרכבלית תפעל שבעה ימים בשבוע".

 

בתוך כך, לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיע מכתב ששלח אלפר למיכאלי, שבו כתב לה: "בימים הקרובים אמור משרד התחבורה להפעיל את הרכבלית בחיפה. בפגישה שקיימנו בנושא, בהשתתפות ח"כ משה גפני, העלינו את סוגיית הסטטוס קוו בחיפה, שכידוע לך אינו מאפשר את הפעלת הרכבלית בשבת, וזו אף עמדת הייעוץ המשפטי. באותה שיחה הודעת, כי לא תפעלי בניגוד למדיניות עיריית חיפה בסוגיה זו. על דברים אלו חזרת גם בתקשורת בתוכנית 'אחד על אחד' בהנחיית דני קושמרו. בכוונתי לזמן ישיבת מועצת עיר בנושא זה, על מנת לגבש את עמדת עיריית חיפה. בנסיבות אלו, אני סמוך ובטוח שתעמדי בהתחייבותך הציבורית, והרכבלית לא תופעל בשבת עד לגיבוש עמדת עיריית חיפה. אין צורך לומר, שמדובר בעניין פנימי רגיש, בעל השלכות רוחב כבדות המחייב איזונים, שעליהם אמונה הרשות המוניציפלית ומעורבות השלטון המרכזי בו, אמורה להיות במשורה, אם בכלל".

מכתבו של אלפר לשרת התחבורה מיכאלי

מכתבו של אלפר לשרת התחבורה מיכאלי

אלפר מסר בתגובה: "אני מלווה תעודות גמר וחותם על תעודות גמר למבנים בעיר ולפרויקטים של בנייה מסוג תעשייה, מגורים וכו'. לא מכיר תעודות גמר שניתנות על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע אותן ההשלמות. תעודת גמר צריכה להביא לידי ביטוי את הגמר של הפרויקט. אני ממתין לחוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה, שאומרת שבסיטואציה כזו ניתן לתת תעודת גמר על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע. כשחוות דעת כזו תתקבל – נפעל לפיה".

גורה הפנה את "כלבו – חיפה והקריות" לדוברות חברת "נתיבי ישראל".

את תגובתו של דונסקי וחברת "נתיבי ישראל" לא ניתן היה להשיג.

בעיריית חיפה סירבו להגיב, אולם לדברי גורמים בעירייה, לא מן הנמנע, כי לבסוף יו"ר הועדה המקומית, סגן ראש העירייה נחשון צוק, יהיה זה שיחתום על תעודת הגמר ויביא בכך לסיום הפרשה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר