הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)
הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)

"ברגע שיתוקנו הליקויים ויתקבל טופס 4, הרכבלית תופעל בשבת"

הן קליש-רותם והן דוברת שרת התחבורה טוענות, כי הפרסום, לפיו מיכאלי ויתרה לקליש-רותם והרכבלית לא תופעל בשבת – אינו נכון. לדברי הדוברת, כאשר יתוקנו הליקויים והעירייה תיתן את אישור ההפעלה, הרכבלית תפעל גם בשבתות. סגן ראש העירייה, אלפר: "הפרה בוטה של הסטטוס קוו"

פורסם בתאריך: 15.3.22 15:21

אתמול (שני) התקיימה פגישה בין שרת התחבורה מירב מיכאלי לראש העירייה עינת קליש-רותם, כשברקע חילופי האשמות בין השתיים מי מונע את הפעלת הרכבלית בשבת. בפגישה נכח גם מהנדס העיר אריאל וטרמן. כפי שפורסם בתקשורת, מיכאלי מאשימה את קליש-רותם, כי היא זו שמונעת את הפעלת הרכבלית בשבת. בוועידת "המשפיעות" של N12 אמרה מיכאלי: "ככל שזה תלוי בי, הרכבלית תיסע בשבת. כרגע, ראש עיריית חיפה מונעת את זה, ואני מקווה שהיא לא תמשיך למנוע את זה, כי זה הדבר הראוי והנכון". אחת הטענות שהופנתה כלפי קליש-רותם הייתה, כי היא נכנעת ללחץ החרדים, וזו הסיבה שהיא מסרבת להפעיל את הרכבלית בשבת.

דבריה של מיכאלי עוררו את זעמה של קליש-רותם, שמיהרה לצייץ בטוויטר: "שרת התחבורה מנסה להפיל על חיפה את נושא הפעלת הרכבלית בשבת, תוך התעלמות מהעובדה שמהנדס העיר הוציא דוח ליקויים שטרם טופל, ולכן לא ניתן לתת לפרויקט היתר הפעלה. מרב, היי, אולי תבדקי אצלך במשרד? כי לשולחני לא הגיעה כל פנייה מכם". בדבריה מכוונת קליש-רותם לדוח שהוציא מהנדס העיר ופורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", ובו מפורטים הליקויים שמצא בתחנות הרכבלית ומהווים, לדבריו, סכנה בטיחותית. בשל ליקויים אלה מסרבת העירייה לתת לפרויקט תעודת גמר.

אתמול (שני) פורסמה באתר "דה מרקר" ידיעה תחת הכותרת "מיכאלי ויתרה לקליש (בינתיים) והרכבלית לא תפעל בשבת". בעקבות הפרסום צייצה לפני שעה קלה קליש-רותם בחשבון הטוויטר שלה: "מיכאלי לא יודעת איך לבשר למצביעיה שאין לה יכולת להפעיל את הרכבלית בשבת. אין להחלטה באילו ימים הרכבלית תעבוד כל קשר אליי או לעיריית חיפה".

 

 

דוברת השרה מיכאלי, גל בז'רנו, אמרה ל"כלבו חיפה – והקריות" כי מה שתוקע את הפעלת הרכבלית בשבת הוא הסירוב של העירייה לתת טופס 4 לפרויקט, בשל טענות של מהנדס העיר אריאל וטרמן על ליקויים בטיחותיים בתחנות הרכבלית. לדברי בז'רנו, כאשר יתוקנו הליקויים והעירייה תיתן את האישור, הרכבלית תופעל גם בשבתות.

בז'רנו: "ברגע שהליקויים – שיש להגיד שהם מינוריים ולא קשורים להפעלה השוטפת של הרכבלית אלא יותר לסביבת התפעול – ברגע שהם יתוקנו, אני מאמינה שהעירייה תחתום, והנחיית השרה שהרכבלית תפעל גם בשבת – תיושם. הפרסום כי בינתיים החלטנו עם קליש-רותם שהרכבלית תופעל רק בימי חול אינו נכון".

סגן ראש העירייה מיכי אלפר ("דגל לתושב"): "הכוונה להפעיל את הרכבל בשבת היא בניגוד לסטטוס קוו, שעוגן בחקיקה בחוק התעבורה (סעיף 386 א',הפעלת כלי תחבורה ציבורית בימי מנוחה). זאת בזמן שבו אין כל צורך בהפעלת הרכבל בשבת. תחנות היעד הן קמפוסים של הטכניון ואוניברסיטת חיפה, שאינם פעילים בשבת. כמו כן, תחנת המוצא סגורה. מדובר בהפעלת כלי בעל נראות גדולה ובהעסקת עשרות עובדים ביום מנוחה, שלא לצורך, תוך עבירה על החוק. זוהי הפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בזהותה היהודית של המדינה. אני מאוד מקווה שמקבלי ההחלטות יחזרו בהם מההחלטה, ואני קורא לשותפים בממשלה שהשבת חשובה להם לא לאפשר את הפגיעה בשבת הקדושה, שהיא הברית בין עם ישראל לבורא עולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פארוק

    אבל הליקוי יתוקן עוד שנתיים בערך רק אחרי הבחירות.

  2. חילוני

    חרדים לא משקרים, הם מטים את המציאות.
    בשני הקמפוסים יש מעונות ובהם אלפי דיירים. סטודנטים ומשפחותיהם.
    ללא תחבורה ציבורית נגזר עליהם גטו בשבת.
    כלומר חרדים רוצים לפגוע באוכלוסיה שלא קשורה אליהם כלל במקום שאינו נראה מבחינתם רק בשביל האגו שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר