הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)
הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)

בשל ליקויים בתחנות הרכבלית העירייה מסרבת לתת לפרויקט תעודת גמר

בסיור שערך מהנדס העיר אריאל וטרמן בתחנות הרכבלית התגלו, לדבריו, ליקויים רבים שאמורים כבר היו להיות מוסדרים, חלקם מסכנים את הולכי הרגל, באי התחנה. "ללא הסדרת הליקויים שחלקם אף כרוכים בסיכון משתמשי הרכבל, לא ניתן יהיה להנפיק תעודת גמר ולפתוח את הרכבל לציבור", דברי וטרמן

פורסם בתאריך: 6.3.22 20:04

"בסביבת התחנות של הרכבלית קיימים ליקויים שהיו אמורים להיות מוסדרים זה כבר". כך טוען מהנדס העיר אריאל וטרמן במענה לפנייתו של סמנכ"ל תשתיות רכבת בחברת "נתיבי ישראל", צחי גורה, למתן תעודת גמר לפרויקט. הליקויים, לדברי וטרמן, התגלו במהלך סיור שערך בתחנות עם מנהל אגף דרכים תנועה ונוף בעיריית חיפה, יואב דנציגר.

בין הליקויים, עליהם מצביע וטרמן ואופייניים לכל התחנות: "אין חיבור למדרכות הגובלות ואין חיבור והכוונה לאמצעי תחבורה ציבורית משיקים; אין שילוט הכוונה להולכי רגל מהתחנות ואליהן; אין סככות אוטובוס בתחנות סמוכות; לא קיים מידע לנוסע מחוץ לתחנות, כולל מידע אלקטרוני כנדרש –שעות הפעילות, תדירות, תעריפים וכו'; השטחים מתחת למסלול הרכבל ובסביבת התחנות מוזנחים ולא בוצע בהם כל פיתוח וגינון".

באשר לתחנה במרכזית המפרץ, טוען וטרמן: "נבנו חניות ללא היתר או תוכנית מאושרת בחזית התחנה. בנוסף לכך, הוצבו מחסומים, גם זאת ללא אישור. חסימות אלו משבשות את מסלול ההליכה ומסכנים את הולכי הרגל, באי התחנה; בוצעו שיפועים לא תקניים; אין רציפות מדרכה לכיוון מזרח; שביל אופניים נפסק בחניות ולא מגיע עד לתחנה, ללא מקום להצבת אופניים; בוצעו חניות ואלמנטי חשמל ומחסומים על תוואי ההליכה ללא היתר, תוך חסימת מעבר הולכי רגל; לא בוצעה הסדרה על פי תוכנית רשות תמרור מאושרת של מעבר רכבים, על מדרכה (כולל יציאה בנסיעה אחורה). הפתרון אינו מקובל במרכז תחבורה. המצב שבוצע, ללא אישור כאמור, מהווה סיכון להולכי הרגל, באי התחנה; בחזית התחנה הותקנו עמודי חסימה, עמודי תאורה וערוגות, ללא אישור, המצרים את רוחב המעברים".

לגבי תחנת הצ'ק פוסט מפרט וטרמן: "המעבר דרך תחנת הרכבל לכיוון הצ'ק פוסט ואזור התעסוקה סגור בשערים שהוצבו ללא אישור. יש לפתוח את המעבר להולכי רגל ואופניים. יש לאפשר גישה להולכי רגל לכיוון אזור התעסוקה טופז; בוצע שילוט הכוונה לתחנה ועל התחנה שאינה פעילה (לא מתוכננת לפעילות בשלב זה). יש לכסות בצורה קבועה… יש למנוע מצב של הטעיה והגעה של תושבים לתחנה סגורה. עמודי חסימה שבוצעו ללא אישור על השביל מהווים מכשול מנתיב הולכי רגל".

באשר לתחנה בכביש דורי: "השביל מצפון לתחנה לא הושלם; קיימת הכוונה מטעה כאילו התחנה פעילה – יש להסיר/לכסות שלטים לרבות על התחנה; קיימים עמודי קונסטרוקציה במסלול נגישות לנכים; גישה לתחנה עתידית צרה, צמצום רוחב המעבר ועם עמודים אינו מקובל כגישה למתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים – ב"כ)".

 

 

באשר לתחנות של הטכניון: "בתחנה העליונה, כביש עליון עם הפרשי גבהים לא תקני בין הכביש לתעלה, מחייב מעקה לצד התעלה (הכביש פתוח כבר כעת לציבור – יש לטפל בדחיפות); תחנת אוטובוס ללא הכוונה לתחבורה ציבורי (אין שילוט, אין סככות)".

בנוגע לתחנת האוניברסיטה: "לא הושלמה בניית הגשר. המקום חסום בפחי אסכורית והמעבר מפנה לחציית כביש עורקי ללא מעברי חצייה ומדרכות. אין לקבל מצב זה שהיה אמור להיות מושלם זה מכבר. במצב הנוכחי, לא ניתן לעבור אל ומהחניונים בצורה בטוחה; לא הושלמה תחנת אוטובוס לאורך שדרות אבא חושי לשני הכיוונים; תחנת האוטובוס באוניברסיטה – לא בוצעו סככות, אין דגל עם מספרי קווים; לא קיים מידע לנוסעים; אין הכוונה לרכבל מתחבורה ציבורית ומהקמפוס ומתחנות האמורות לקום על שדרות אבא חושי; חסרות מדרכות בשדרות אבא חושי".

לסיכום מציין וטרמן: "יש להשלים את תיקון והסדרת כל הליקויים ובמיוחד ליקויים הקשורים במשתמשי הרכבל. ללא הסדרת הליקויים שחלקם אף כרוכים בסיכון משתמשי הרכבל, לא ניתן יהיה להנפיק תעודת גמר ולפתוח את הרכבל לציבור".

ממשרד התחבורה לא התקבלה עד כה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הפיל הלבן הכי גדול בישראל. לא נחוץ לאף אחד

    האם העירייה תגיש תביעות נגד תאגיד יפה נוף שבנה את רכבל המחדל??

  2. ר. תושב מודאג

    היכן הייתם עד עכשיו? לא בדקתם ואישרתם תוכניות? לא הוצאתם היתרי בנייה? לא היה פיקוח עירוני תוך כדי ביצוע? נזכרים בדקה ה90 ע"מ ליצור לחץ של הרגע האחרון?

  3. פתאום נזכרתם? שקוף שזה מסיבות פוליטיות

    קליש צריכה את החרדים ולכן מעכבת הפתיחה…עד שתסגור איתם תמורת אי הפעלה בשבת. עוד פגיעה בסטאטוס קוו החיפאי ומכירת האינטרסים של הציבור החילוני לצורך הישרדות פוליטית.

  4. סטודנט בטכניון

    הייתי ב3 מהתחנות וחלק ממה שכתוב פה בוושאות לא נכון. מעניין, למה לדווח על ליקויים שלא קיימים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר