אוהד שגב (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אוהד שגב (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם פיטרה את מנכ"ל העירייה אוהד שגב

על פי גורמים בעירייה ומקורבים לשגב, המנכ"ל תכנן להודיע על עזיבתו את התפקיד מיד לאחר החג, וקליש רותם הקדימה רפואה למכה. "קליש רותם עשתה צעד תימני לפני, בשביל להראות שהיא שולטת. היא למעשה עשתה ספין בזה שהיא הודיעה לו על כך היום, כי הוא ממילא התכוון להודיע לה על עזיבתו"

פורסם בתאריך: 10.4.22 11:27

ראש העירייה עינת קליש רותם הודיעה הבוקר (ראשון) למנכ"ל העירייה אוהד שגב על החלטתה לסיים את תפקידו. ההחלטה כבר מעוררת זעזוע בשורות העירייה וחרושת שמועות.

שגב מונה לתפקיד מנכ"ל העירייה בפברואר 2020 לאחר שהמנכ"ל הקודם, איתן שטיאסני, שהובא על ידי קליש עצמה, הודיע על עזיבתו. שגב שימש עד אז מנכ"ל עיריית עכו, שם נחשב למוערך מאוד ולמקורבו של ראש העירייה שמעון לנקרי. בשל ניסיונו של שגב בניהול מערכת עירונית, רבים תלו בו תקווה, כי יצעיד את העירייה במקצועיות ויסייע לקליש-רותם חסרת הניסיון בניהול וכמובן גם מול ועד העובדים, שיחסיה עימו נקלעו למשבר עוד בתחילת הקדנציה שלה.

גורמים בעירייה טוענים, כי לא היה כל משבר ביחסים בין קליש-רותם לשגב שהביא אותה לצעד שכזה, אולם מעריכים, כי השמועות שפשטו בעירייה זה כחודשיים בדבר עזיבתו של שגב לתפקיד אחר, הביאו אותה לעשות את הצעד ראשונה, בטרם שגב יודיע לה על כך.

שגב הוא המנכ"ל השלישי שעוזב את תפקידו במהלך הקדנציה של קליש-רותם. הראשון היה גדי מרגלית, המנכ"ל אותו קיבלה מתקופת יהב, עד שהודיעה לו על פיטוריו; והשני, כאמור, היה שטיאסני.

את תגובתו של שגב לא ניתן היה להשיג.

דוברות העירייה פרסמה הבוקר הודעה לתקשורת בזו הלשון: " לאחר שנתיים בתפקיד, מנכ"ל העירייה מסיים השבוע את תפקידו. ראש העיר, עינת קליש רותם, הודיעה למנכ"ל על החלטתה לסיים את ההתקשרות עמו ואיחלה לו בהצלחה בהמשך דרכו".

 

 

 

גם המערכת הפוליטית מגיבה על המהלך. אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים, הוציא הודעה שבה אמר: "צר לי על כך שאוהד שגב פוטר, הוא היה מנכ"ל טוב, במציאות פוליטית הזויה. שגב מצא את עצמו לא פעם בין הפטיש לסדן, עם ראש עיר שלא מאפשרת עבודה סדורה ועם חברי מועצה בריונים וצעקניים שהשתלחו בו בישיבות מועצה שנראות כמו שוק (ועם סוחרי השוק סליחה על ההשוואה לפוליטיקאים, אתם הרבה יותר מנומסים ופרודוקטיביים מאיתנו). העיר חיפה שוב תשלם את המחיר, כי מנהלים מוכשרים לא ירצו לבוא לכאן. צריך להבין שמנכ"ל עירייה הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בעיר. קליש פיטרה את גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה בתקופת יהב, ביום הראשון שהיא נכנסה לתפקידה. היה חשוב לה יותר חשוב לפטר איש של יהב, מאשר לאפשר חפיפה והעברת תפקיד מסודרת. אחר כך לא כיהן מנכ"ל במשך שנה, וכשסוף סוף מונה לתפקיד איתן שטיאסני הוא התפטר אחרי 11 חודשים בלבד, וכעת אוהד הולך הביתה. אני מבקש מקליש, מעומק הלב, גלי אחריות ותודי שנכשלת. הפכת את העיר חיפה לבדיחה עצובה, התפטרי, ואפשרי לנו להחזיר את חיפה למקום שהיא ראויה לו, ויפה שעה אחת קודם".

מקורבים לשגב אמרו ל"כלבו": "מזמן זה היה באוויר ששגב מתכוון לסיים את תפקידו והוא התכוון להודיע על כך לקליש. הוא הולך לעבוד במגזר הפרטי. קליש-רותם, כדי שלא תהיה עוד כתבה שמישהו עוזב, והפעם זה המנכ"ל, עשתה צעד תימני לפני, בשביל להראות שהיא שולטת. קליש-רותם למעשה עשתה ספין בזה שהיא הודיעה לו על כך היום, כי הוא ממילא התכוון להודיע לה על עזיבתו אחרי החג. דובר על זה רבות, והיא בחרה לעשות את זה איך שהיא בחרה. זה כבר עניין שלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר