מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

קליש זימנה ישיבת מועצה להצבעה מחודשת על גובה היטלי ההשבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית

ההצבעה המחודשת מגיעה לאחר שבתחילת החודש אישרה המועצה פטור מלא מהיטלי השבחה ברוב שכונות העיר. הישיבה שלא מן המניין זומנה ליום ראשון הקרוב. "על סדר היום: החלטה בעניין קביעת אזורים בתחום עיריית חיפה ושיעור היטל השבחה שיחול בכל אחד מהם על תוכנית פינוי-בינוי/עיבוי", נכתב בהזמנה לישיבה

פורסם בתאריך: 20.4.22 20:46

ראש העירייה עינת קליש-רותם זימנה ישיבת מועצה ליום ראשון הקרוב לצורך דיון מחודש בשיעור היטלי ההשבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות העיר.

"הינכם מוזמנים לישיבה שלא מן המניין שתתקיים ביום ראשון… על סדר היום: החלטה בעניין קביעת אזורים בתחום עיריית חיפה ושיעור היטל השבחה שיחול בכל אחד מהם על תוכנית פינוי-בינוי/עיבוי", נכתב בהזמנה שנשלחה לחברי המועצה.

עוד נכתב: "ב-5 באפריל החליטה מועצת העיר להעניק פטור מלא מהיטל השבחה במסגרת תוכניות פינוי-בינוי ברחבי העיר חיפה, למעט רכס הכרמל (אזור שבו לא מקודמות תוכניות התחדשות עירונית). החלטת המועצה נבחנה בצורה מעמיקה על ידי מינהל ההנדסה והשירות המשפטי ונמצא, כי יישום ההחלטה עלול לפגוע בפיתוח העיר במהלך העשור הקרוב. הקטנת הכנסות העירייה באמצעות ויתור גורף על גביית היטלי השבחה בתוכניות פינוי-בינוי מאושרות, בהליכי אישור וכן בתוכניות שהוגשו ו/או יוגשו במהלך חמש השנים הקרובות, תמנע את המימון הדרוש לצורך פיתוח התשתיות ומוסדות הציבור הנדרשים בשכונות אלו ובכלל העיר, לצורך מימוש התחדשות העירונית. בישיבה תוצג, בהתאם לכך, הצעת החלטה מתוקנת".

על הכוונה של קליש-רותם להביא להצבעה מחודשת את נושא היטלי ההשבחה דיווח, לראשונה, "כלבו – חיפה והקריות". זאת לאחר שהצעת ההחלטה, לפיה שיעור היטלי ההשבחה בשכונות העיר יעמוד על 50-0 אחוז, בהתאם לשכונות השונות, לא עברה את אישור מועצת העיר, ומועצת השינוי הביאה הצעה נגדית מטעמה. על פי ההצעה של מועצת השינוי, שאושרה במועצת העיר, כל שכונות העיר יזכו לפטור מלא מהיטלי השבחה, למעט שכונות רכס הכרמל.

 

 

הצעת ההחלטה של מועצת השינוי אושרה במועצה חרף האזהרות של מהנדס העיר אריאל וטרמן וגזבר העירייה שמואל מרמלשטיין מההשלכות ההרסניות שיהיו לה. וטרמן הדגיש בדבריו, כי כל שינוי בהצעה כפי שהובאה על ידי הנהלת העירייה יסב לקופת העירייה נזק של מיליוני שקלים ולכך שהעירייה תתקשה להקים תשתיות באותם פרויקטים של התחדשות עירונית.

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכאל אלפר, שהיה ממובילי היוזמה להבאת הנושא לדיון מחודש, אמר אז ל"כלבו – חיפה והקריות": "החלטת המועצה היא בלתי מידתית וגובלת בחוסר אחריות. היעדר היטלים, שמושתים על פי חוק על פרויקטים בהתחשב בכדאיות הכלכלית, יפגע, בראש ובראשונה, בקידום תוכניות להתחדשות עירונית, ובסופו של דבר בתושבי חיפה, המתגוררים בדירות המשוועות להתחדשות עירונית ובתושבי חיפה בכלל. החלטה על ביטול היטלים שכבר חושבו בדוחות של הפרויקטים והיזמים התכוונו לשלם אותם, כשהפרויקטים כבר אושרו ויצאו לדרך, לוקחת מכיסם של תושבי חיפה מאות מיליוני שקלים שמיועדים לפיתוח העיר ומשאירה אותם בשורת הרווח של היזם".

לאחרונה, בעקבות שיחות שניהלה מועצת השינוי עם גורמים בכירים בעירייה, התגבשה ההכרה, כי להחלטה אכן עלולות להיות השלכות שיסכנו את קופת העירייה, וכי יש להגיע למתווה חדש ושונה מזה שעליו הצביעו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר