ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

פרסום ראשון: היטלי ההשבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית יובאו לדיון מחודש במועצת העיר

פחות משבוע אחרי שמועצת העיר אישרה פטור מהיטלי השבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית ברוב שכונות העיר, מסתמן שהנושא יובא להצבעה מחודשת. על פי גורמים במועצת השינוי, במצגת שהובאה בדיון הוצג בפניהם רק שיעור היטלי ההשבחה, אך לא הוצגו בפניהם המכפילים, כך שהם לא יכלו לראות את התמונה הכוללת

פורסם בתאריך: 10.4.22 01:58

מסתמן: עיריית חיפה תביא את נושא היטלי ההשבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית לדיון מחודש במועצת העיר. הצעד המפתיע מגיע פחות משבוע לאחר שמועצת העיר אישרה הצעת החלטה, לפיה כל שכונות העיר, מלבד שכונות ברכס הכרמל, יזכו לפטור מהיטלי השבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית.

עוד בפברואר פרסם "כלבו – חיפה והקריות, כי במינהל ההנדסה מבקשים לאשר הצעת החלטה, לפיה "אזורים שמצבם אינו טוב יזכו לפטור מהיטל השבחה; באזורים שמצבם בינוני ייגבה בתוכניות התחדשות עירונית היטל בשיעור של 25 אחוז, ובאזורים שמצבם טוב ייגבה בתוכניות התחדשות עירונית היטל בשיעור 50 אחוז". אלא שלאחר הצגת המתווה המקורי להערות הציבור והיזמים, ביצעה בו העירייה מספר שינויים, אולם עדיין קבעה היטלי השבחה בשכונות השונות בשיעור שבין 0 ל-50 אחוז.

בדיון, שהתקיים במועצת העיר ביום שלישי האחרון, התריעו מהנדס העיר אריאל וטרמן וגזבר העירייה שמואל מרמלשטיין מפני ההשלכות שיהיו לאישור הצעת ההחלטה, כפי שהביאה אותה מועצת השינוי. לדברי וטרמן, הכסף שייגבה מהיטלי ההשבחה נועד לפתח את התשתיות בפרויקטים של התחדשות עירונית, וביטול היטלי ההשבחה משמעו שלעירייה לא יהיה מימון לפתח את התשתיות. גם כעת, בהנהלת העירייה עומדים על כך, כי להחלטה שעברה במועצת העיר השלכות כלכליות הרסניות לקופת העירייה.

 

 

גורמים במינהל ההנדסה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי הם מקווים, שחברי מועצת השינוי יבינו את המשמעויות ההרסניות של ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר. במקביל, ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי גם במועצת השינוי מתכוונים להגיע למתווה חדש בנושא. לדברי חברים במועצת השינוי, במצגת שהובאה בדיון הוצג בפניהם רק שיעור היטלי ההשבחה, אך לא הוצגו בפניהם המכפילים – כך שהם לא יכלו לקבל את התמונה הכוללת. "שמענו את ההסברים של אנשי מינהל ההנדסה ואנו מבינים, וגם הם מבינים, שאם לא תהיה בנייה לגובה, לא ניתן יהיה לגבות היטלי השבחה. לכן הנוסחה צריכה להיות שממכפיל מסוים ניתן יהיה לגבות היטלי השבחה, וככל שהמכפיל יגדל – כך גם היטל ההשבחה יגדל".

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכאל אלפר, שמקדם את היוזמה להבאת הנושא לדיון מחודש: "החלטת המועצה היא בלתי מידתית וגובלת בחוסר אחריות. היעדר היטלים, שמושתים על פי חוק על פרויקטים בהתחשב בכדאיות הכלכלית, יפגע, בראש ובראשונה, בקידום תוכניות להתחדשות עירונית, ובסופו של דבר בתושבי חיפה, המתגוררים בדירות המשוועות להתחדשות עירונית ובתושבי חיפה בכלל. החלטה על ביטול היטלים שכבר חושבו בדוחות של הפרויקטים והיזמים התכוונו לשלם אותם, כשהפרויקטים כבר אושרו ויצאו לדרך, לוקחת מכיסם של תושבי חיפה מאות מיליוני שקלים שמיועדים לפיתוח העיר ומשאירה אותם בשורת הרווח של יזם.

"אני מקווה שהאופוזיציה תתעשת ותפעל למען תושבי העיר ולא לטובת יחידים. החלטת המועצה משאירה את הכספים בחברות הבנייה. איפה ההוגנות? למה לעשות ככה לתושבי חיפה? כי יש מאבק עם ראש העיר, אז נותנים לתושבים לשלם עלות של מאות מיליוני שקלים? אחר כך בוכים שיש כבישים שבורים ושאין מספיק היטלי פיתוח. זה אבסורד שאין כדוגמתו, חוסר הבנה או משהו יותר גרוע, שניהם לא לעניין".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר