ניר שובר, אריאל וטרמן (צילומים: בועז כהן, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ניר שובר, אריאל וטרמן (צילומים: בועז כהן, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בלעדי: שובר הגיש הצעה לסדר שבה הוא קורא להדיח מתפקידו את מהנדס העיר

בהצעה שהוגשה לפני דקות אחדות, מנמק שובר את הסיבות שהביאו אותו לנקוט בצעד זה, ובראשן, לטענתו, הכישלון המתמשך בעבודת מינהל ההנדסה. בהצעתו, מתנצל שובר בפני התושבים, שממתינים להיתרי בנייה, ובפני היזמים, שלדבריו, נאלצים לברוח מהעיר

פורסם בתאריך: 31.5.22 17:25

חבר מועצת העיר מסיעתה של ראש העירייה, ניר שובר, הגיש היום (שלישי) לפני דקות אחדות הצעה לסדר, שעניינה העברתו מתפקידו של מהנדס העיר, אריאל וטרמן.

כותב שובר בהצעתו: "לכל מוצר יש תאריך תפוגה. גם לעובדי ציבור, נבחרי ציבור ובעלי תפקידים סטטוטוריים. אני עומד כאן לפניכם במועצת העיר, כדי ליזום מהלך להעברת מהנדס העיר מתפקידו, שכן תפקידו של מהנדס העיר הוא קריטי להתפתחותה של העיר חיפה. עלינו, כנבחרי ציבור, חברי מועצת העיר, מוטלת החובה והאחריות הציבורית לפעול ולחתור לפיתוחה של העיר חיפה, כשאנחנו רואים כישלון מתמשך בתפקוד מינהל ההנדסה, שהוא האחראי לייצר תנאים לפיתוחה ושגשוגה של העיר".

מוסיף וכותב שובר: "מדינת ישראל של 2022 נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, ורק חיפה נותרה מאחור. כולנו יודעים מה מתחולל במינהל ההנדסה כבר שנים. העובדים במורל ירוד, לא מבינים מה רוצים מהם, והם מאיימים להתפטר ולנטוש. התיקים עולים ויורדים במעלית ללא כל תוחלת או תועלת, ישיבות סרק אין סופיות, כשבסופו של יום קיבלנו כולנו, התושבים, תוצר פגום.

"מלבד תוכניות ההתחדשות העירונית בשכונת החוף, שהן מצוינות, מינהל הנדסה תקוע עם תוכניות לא רלוונטיות, שחלקן מתקופת המנדט, וחלקן מוטב שלא היו נוצרות, וכל זאת באחריות העומד בראש מינהל ההנדסה ולא באחריות ראש העירייה או המנכ"ל.

 

 

"לאחרונה, כל הבושה הזאת נחשפה על ידי ועדת הערר המחוזית, כאשר המליצה לבטל את סמכותה של הוועדה המקומית מלפעול באופן עצמאי, בעיקר בגלל החלטות לא אחידות, תיקים לא מוכנים, שנכנסים שוב ושוב לוועדה המקומית מסיבות של חוסר מקצועיות.

"וכך חיפה, העיר השלישית בגדולה בארץ, העיר שיש בה הון אנושי משכיל ומפואר, עיר שיש בה עוגנים תעשייתיים ותרבותיים ומשאבי טבע אדירים, התדרדרה למצב הזה.

אני מתנצל בפני התושבים, שממתינים לממ"ד או מרפסת; אני מתנצל בפני התושבים, שממתינים למעלית או נגישות; אני מתנצל בפני התושבים, שממתינים לפינוי-בינוי או תמ"א 38; אני מתנצל בפני היזמים, שנאלצים לברוח מהעיר".

את ההצעה לסדר מסיים שובר: "גם בפניך, אריאל, אני מתנצל מעומקי נשמתי על המצב המביך שנקלענו אליו. כל זה יכול היה להימנע לו היית מבין שהתוקף פג ומיצית. חבל, אריאל, שהבאת אותנו לנקוט בצעד הקיצוני והחריף הזה".

תגובת עיריית חיפה תתפרסם כשתתקבל.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מתי טיקטינסקי וגבוד 3 הבית הכי נמוך ברחוב

    זה לא מהיום זה עשרות שנים שהמדיניות היא לא. לי קרה הדבר בשנות השמונים שרציתי לבנות על גג ביתי במרכז הכרמל קבלתי תשובה קומוניסטית מה אתה רוצה שעירית חיפה תתן לך להתעשר.

  2. מתי טיקטינסקי וגבוד 3 הבית הכי נמוך ברחוב

    בנוסף לתגובתי מדוע עד היום אין תוכנית למרכז הכרמל מה עשו במחלקת תכנון לטווח ארוך בכלל לעיר הזו זקוקים לבעלי מעוף ואולי הגיע הזמן לעשות ניעור רציני מן המסד ועד הגג ולהחליף פזה של התחדשות ובנין ולא לשקיעה ולגור על גללי חזירים.

  3. רק על חביבה רייך הייתי מעיף אותו

    גם שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום – ההצעה הראשונה של שובר שאני תומך בה
    הכשלון שלו מחפיר (די אם נזכיר את מצב חביבה רייך בתכנון מזעזע)

  4. תושבי הדר

    צודק בכל מילה .
    המחלקה מסורבלת איטית ולא יעילה בעליל!

  5. ק.ח

    בזיון..מקולקל תוקע את העיר אין תקווה..להתפלל לשינוי בבחירות..אכלנו אותה..עיר אוכלת יושביה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר