חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

פרויקטור החזירים: "כל חזיר שחי בעיר ואיבד חשש מבני אדם – יומת"

את הדברים אמר ערן מיכאל, הפרויקטור לנושא החזירים בעירייה, בישיבת ועדת המכרזים האחרונה, שבה נדון המשך ההתקשרות במכרז עם קבלן חיצוני שנשכר לצורך ניטור חזירי הבר כשהוא מדגיש כי הכוונה לחזירים סוררים שאיבדו חשש מבני אדם ומהווים סכנה לציבור. זעאתרה שהצביע נגד המכרז: "מיליוני שקלים מכספי הציבור הושחתו על אקולוגים, משדרים, החלפת צמחיות, קיבוע פחים והתקנת גדרות, והתוצאות לא מרשימות"

פורסם בתאריך: 3.7.22 01:03

ועדת המכרזים אישרה בישיבתה ביום רביעי האחרון את המשך ההתקשרות עם קבלן חיצוני במכרז ל"ניטור אוכלוסיית חזירי הבר". בעד המכרז הצביעו חברי המועצה תמי ברק ואיציק בלס, התנגד לו חבר המועצה רג'א זעאתרה.

כפי שפורסם לפני כשבועיים ב"כלבו – חיפה והקריות", המכרז עורר התנגדות בקרב חברי מועצת השינוי עוד בטרם הבאתו לוועדה, שכן לדרישתם צריכות להירשם בו המילים "המתה" או "דילול" במקום המילה "הרדמה".

על פי המכרז, הקבלן יידרש לבצע "לכידה באמצעות מלכודות ומשדור פרט יחיד, בליווי וטרינר, כולל קולר וניטור למשך שישה חודשים. כמו כן, הוא יידרש לבצע אחזקה חודשית ותפעול של מספר זירות שונות של מלכודות, כולל אמצעי משיכה, אחזקה תפעולית ומצלמה משדרת 24/7, טיפול באירוע חירום מורכב בתוך שטח מיושב כמענה לחזיר סורר בליווי וטרינר, וכן לכידה באמצעות מלכודת והרדמה של פרט סורר על ידי וטרינר".

הפרויקטור לנושא החזירים בעירייה, ערן מיכאל, שהופיע בפני הוועדה, הצהיר: "כל חזיר שחי בעיר – יומת". משמעות הדברים היא כי חזיר שמגיע לשטח העירוני ואינו חוזר לוואדי יומת או איבד חשש מאנשים יומת. מיכאל הדגיש בדבריו, כי העירייה נלחמת בתופעת ההאכלה ועושה כל שלאל ידה כדי להעלות את רמת הסניטציה. לדברי מיכאל, העירייה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים. אם זאת הדגישו בעירייה כי אין בחיפה ציד או דילול של חזירי בר או חיית בר אחרת.

 

 

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": העירייה עושה מעט מדי ומאוחר מדי לטיפול בתופעת החזירים. המדיניות עמומה, לא עקבית ומושפעת ככל הנראה משיקולים פופוליסטיים. עשרות אלפי תושבים סובלים, אבל בעירייה מתקשים לרדת מהעץ ולפתור את הבעיה, ובמקום לקחת אחריות הם מתחבאים אחרי מלים מכובסות.

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

"לצערי, זו דוגמה אחת מני רבות איך העירייה מנוהלת, או בעצם לא מנוהלת. מיליוני שקלים מכספי הציבור הושחתו על אקולוגים, משדרים, החלפת צמחיות, קיבוע פחים והתקנת גדרות, והתוצאות לא מרשימות. תושבים כבר לא מתלוננים, כי הם פשוט התייאשו. הנהלת העיר צריכה לאזור אומץ ולהביא פתרונות אמיתיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. עפר

    כל פעם העירייה מוציאה עוד ועוד כספים על רעיונות הזויים כאלה ואחרים.
    מרבית החזירים עוברים במקומות קבועים בשעות קבועות ואפילו לא צריך לעשות סקר בשביל לדעת איפה. צריך רק לדבר עם האנשים שחיים בעיר. אני יודע שזה רעיון מהפכני אבל שווה להנהלת העיר לנסות וליישם אותו.
    גם כדאי להתיעץ עם עובדי מחלקת תברואה שכל יום מנקים זבל שפוך באותם מקומות בדיוק.

  2. נינה

    שום פתרון לא עוזר לבעיית החזירים ,לא גדרות ולא סגירת פחים כי החזירים הופכים את הפחים, חייבים להמית את החזירים,הם מהווים סכנה לתושבים

  3. דבי

    תזכירו לנו בבקשה בשביל מה צריך פרויקטור לנושא ומה עלות שכרו?

  4. ניסים

    צריך ללכוד אותך .
    למה להרוג יש להם נשמה. תמצאו פתרון. יש מקומות רבים ואפשר לאכלס אותם. חצוף אוכל חינם.

  5. החםוט

    אסור להרוג חזרים חיית בר מוגנת צריך להסוף תחזירים ולשים בספראי אחרת יביא הליכם קללה כל הרג של חזיר

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו רוע! איזה חוסר הבנה לייחודיות של העיר הזו כעיר שמתקיימת בתוך טבע.
    מה פתאום להרוג את חזירי הבר?!

  7. מצפה לשינןי

    נשמע טוב. קדימה לעבודה. תתחילו בבקשה מרחוב חניתה. רוצה כבר לחזור לעשות צעדות. כפי שעשיתי כל השנים ללא חשד ולא מורא.

  8. עדנה

    נקווה שאכן יבוא סוף לתופעה המגעילה והבלתי נסבלת בעליל,ובא לחיפה גואל וגלמידיס לרחל(ציטוט של יוסי בנאי ע״ה)

  9. שה

    יש גם אנשים שהם חזירים…זה מי שקונה 3 דירות או קבלן שמעלה מחירים בלי הפסקה בעוד זוגות צעירים לא יכולים לקנות אפילו דירה אחת.

  10. רודפת צדק

    מזעזע!! איזו רשעות ורוע! איך אפשר לרצוח ככה בעלי חיים?

  11. אלוהים בראה גם אותם תיתביישו

    להארוג חיה שאלוהים גם בראה אותה תיתביישו

  12. מי שאנחנו נחליט להארוג אותם מי אנחנו שמחליטים על החיים של אחרים ???

    תעבירו אותם ליערות הכרמל מגיע להם לחיות

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה להרוג חיות חפות מפשע עקב כשל מחשבתי של ראשי העירייה.

  14. מאי

    בטוחה שאם היו מנסים לחשוב עוד, הם היו יכולים למצוא פתרון טוב שלא יגרום שום סבל לחיות חפות מפשע או לאי יציבות במערכת האקולוגית, שבין אם נרצה ובין אם לא, התפתחה בעיר הזו עקב בעיית החזירים.

  15. חיפאית

    נקווה שתהיה עקביות. תופעת חזירי הבר עלתה על כל דמיון. לא נעים לצאת מהבית בשעות החשיכה.
    שמתי לב שלא פעם, יש תושבים, שבכלל אינם חיפאים, שמביעים דיעה נחרצת בעד החזירים. וזו בהחלט חזירות. לבתחיל כבר מאתמול את דילול חזירי העיר הזו.

  16. גועל נפש , בושה וחרפה

    זה יהיה דבר נוראי אם תהרגו את כל החזירים שבעיר לא הייתי עושה את זה גם אם הם היו הוריסם לי משהו בגלל שיש להם נשמה בדיוק כמו שיש לנו .
    אז אם אנחנו לא מוצאים חן אחד בעיניי השני אז נהרוג אחד את השני ?!?!?
    תפסיקו להיות מטומטמים דייי כבר אז מה עם זה חיה זה נפש כמו שגם לנו יש אחת למרות שאני לא בטוחה שיש את זה כבר לאנשים כולם אפטיים וחושבים רק לטובתם האישית

  17. חיפאי

    עצוב מאוד, בתור חיפאי שגר ברחוב שהחזירים מבקרים בו באופן קבוע כל לילה אני יכול להגיד שאפשר לחיות איתם בהרמוניה.מנסיוני הם לא תוקפים אם לא מתגרים בהם והם מוסיפים לייחודיות של חיפה- הם גרים איתנו וחס וחלילה לא צריך לפגוע בהם.
    אבל הכי קל זה כל הזמן להתעסק ולהתלונן על החזירים הם לא יודעים לדבר.
    לאנשים שנגד החזירים כל אחד מסיבותיו- אני לא שופט אותכם או מעביר ביקורת אבל מבקש מכם- תנסו לגלות יותר חמלה ולהבין שאת כדור הארץ אנו חולקים יחד עם החיות הוא לא שייך בלעדית לבני אדם.
    שבוע טוב ומלא חמלה.

  18. אלי ברכה

    אולי כדאי
    לשפוך להם 2 או 3 מכולות של ירקות זבל
    מהשוק הסיטונאי בצורה מסודרת, במקום שהם יחפשו בכל העיר.☝️

  19. עדי

    מה אתם מאשימים אותם אנחנו אשמים בזה שאנחנו הורסים להם את מקום המחייה שלהם אני גדלתי בטירת כרמל אני יודעת מה זה לפגוש חזיר שאתם מטיילים עם כלב או לבד הם בסך הכל מחפשים אוכל תעזבו אותם בשקט ותנו להם לחיות ממשלה של מפגרים אותכם צריך להרוג

  20. יוסי

    שלא תעיז לגעת בהם אנחנו נגיע לעירייה ונעשה מהפך שם. מי שלא בא לו שיעזוב את העיר. לא מספיק לקנו את הבית שלהם גם רוצים להרוג אותם מטומטמים רשעים

  21. חזירים הם מתוקים

    מתי חיפאים יזעקו נגד הזיהום של בז"ן כמו שהם זועקים על החזירים?
    הזיהום הורג מאות אנשים כל שנה, חזירים לא הורגים אפילו אדם אחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר